Direktlänk till inlägg 27 september 2008

Utmaning!

Av Carola - 27 september 2008 23:18

Nu har jag sett denna roliga utmaning hos både Anna och Moomi så nu tänkte jag att ni skulle få se vad jag släpar omkring på dagarna i ända:D


Utmaningen går ut på att ni ska - helt oförberett - tömma ut innehållet ur er väska/ryggsäck/fickor, det ni använder varje dag helt enkelt och visa upp vad ni har. Skriv gärna en kommentar och länka, så jag får titta.


Här kommer då min väska, det är en halvstor ryggsäck, jag lade mobilen där för jämförelse, så det inte ser ut som det är en värstingrygga..:)

Oj vad konstig bilden blev??  Sådär tjock och bullig är den ju inte..Jaja, strunt samma!!


Den har tre fack, och då är såkart alla fulla, här är det första:


Det innehåller följande:


Frän vänster till höger:

Bvc-kort för Loppan, en gammal tandläkartid och ul tiden på Loppans hjärta när hon var två dagar gammal...

Ett recept,en inbjudan till Familjegudstjänst (som vi aldrig går på), gamla biljetter(Fyrishov sommaren 08, Cirkus Skratt hösten 07...och några jag inte ens vet vad det är..)

Gamla kvitton

Solstift, nässpray,lypsyl,myggmedel,plåster, hudtejp, såna där röda tabletter från tandläkaren så ungarna ska lära sig borsta;) batterier, linser, värktabletter,halstabletter, tuggummi,öronproppar??, napp.

En tom liten sammetspåse, klistermärken från Pelle Svanslöshuset, skräp..

Godishalsband???, diadem, nagelfil, nagelklippare, hårspännen, snodd.

Pust.


Nästa fack:


Innehåller:


En inbetalningslapp från musikleken som jag glömt!!, och ett schema från samma ställe.

Blöjor och våtservetter, vanliga tvättlappar,två små börsar med småmynt till parkering och fika på kyrkis och öf, plånbok med alla kort i och nycklar hem till mamma och pappa.Näsdukar


Sista facket sitter här:


In mot ryggen där ingen ficktjuv kan komma åt...eller inte så många iaf:)

Där finns det:


Frimärken, biljetter till ALV sen i somras, Ikeakort och ett gammalt bankkort(jag hade glömt bort det, nu är det klippt och kastat)kuponger för gratis glass på MC`D, de flesta för gamla,lypsyl med solskyddsfaktor, infolapp om tennisen som sonen går på, fler kvitton och rabattkuponger, fler linser och huvudvärkstabletter, en till nagelklippare(är det där de är!!??) hårspänne, två kronor, mitt fodral med de viktigaste korten = bankkort,körkort, coop och Ica korten:) mina ynka kontanter - 200kr.


Japp, det var det!!!!

Jag kan knö in fler blöjor vid behov, och kameran är ofta med, ibland får jag släpa makens plånbok åxå...ibland har jag en halvliters pet flaska med vatten med mig:)

Den där väskan är så jäkla rymlig, men ändå kan man bära den skönt och bra på båda axlarna, jag får ju så jäkla ont i dem annars.

Den kommer ursprungligen från nån bokklubb eller nåt, som en såndär töntig premie, och jag slängde den i ungarnas leklåda först, där den fick ligga några år, tyckte den var rätt ful:)

Men så en dag så behövde jag en liten ryggsäck, och där låg den ju...min  numera kära favoritväska:)


Nu vill jag se vad ni har i era väskor!!

(Det är ett bra sätt att hitta gamla räkningar om inget annat!!)

 
 
Anna

Anna

28 september 2008 10:08

Kul! Nu känner jag mig ju som jag gjorde nån nytta också :)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Annica

Annica

28 september 2008 12:54

Det där var faktiskt en bra utmaning. Man fick väskan städad på samma gång! :)

http://moomi.wordpress.com

 
Brunkullan

Brunkullan

28 september 2008 18:32

Så sorgligt att även er lilla kanin dog! Kanske de kan dö av sorg..eller också var båda sjuka utan att ni visste det:(

Tur att barnen kan få oss på gott humör igen. Kalaset verkar ha varit gott ialla fall:)

Kram Susanne

http://www.fantastiska-fyran.blogspot.com

 
Sanna

Sanna

29 september 2008 13:52

Hej!
Hittade precis till din blogg! Spännande att läsa om hur ni som har 7 barn löser vardagen, tycker det är fullt upp med 3 stycken jag...
Lägger till dej bland mina favoriter. :)
Sanna (S-mamman från aff, mamma till Leah oktober -05)
P.S Tårtorna såg fantastiska ut! Jag blev riktigt inspirerad och med två födelsedagar i antågande så är det ju inte helt fel.

http://sannamamman.blogg.se

 
malin

malin

29 september 2008 15:38

Jaha, jag kände mig utmanad så jag tömde ut min lilla väska jag med.
Jag har Ingenting i den numer anär det inte finns några småbarn i familjen, förr såg den ut på ett annat sätt med blöjor, nappar och mosiga bananer :)

http://pillris.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards