Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Carola - 1 oktober 2008 23:39

Tjoff!

Så var september förbi!

Snälla låt det säga Tjoff tjoff och så är det december, hoppa gärna över de här gråa trööökiga månaderna oktober och november.

Eller låt dem gå fort iaf. Eller allra helst, låt de vara fulla av solsken och värme!! :)

Ja det blir bra!


Har ni tänkt på vad mkt pengar man skulle spara om man bodde i ett land där solen alltid sken? Där det var 15 plusgrader som kallast?

Inga vinterkläder som skulle handlas varje höst, inga vinterskor, inga skidor som  ungarna ändå inte kan använda för det finns ingen snö, inga vinterdäck, inga dyra kostnader för el/fjärrvärme....


Vore mkt billigare och framför allt  ROLIGARE att shoppa nya badkläder och sandaler!

Jag kan inte se nåt som helst kul med den höst och vinter vi har nu för tiden.

Det regnar och är grått och mellan +1 och +12 grader från oktober, (november om man har tur), till april, här i staden på slätten så stormar det ju jämt åxå, så man fryser ju ihjäl när det är + 10;)


Ett annat hatgöra som infaller den här tiden på året är att skrapa rutorna på bilen!

Men fy så trist det är! Och tar tid! Som jag inte har...för givetvis så är jag ute i sista sekunden som vanligt och tänker inte alls på att det tar tid innan  man ser att backa ut bilen från uppfarten:)

Planera sin körning måste man göra, det går minsan inte att komma på att NU vill jag ha bilen...neeej man måste komma på det en timme innan så man hinner gå ut och sätta i motorvärmaren så inte bilen behöver kallstartas och bli ledsen;)


Då är det nästan så att jag föredrar regn och 5 plusgrader, så slipper man skrapa rutor iaf...


Idag har jag kört fram och tillbaka, fram och tillbaka, skjutsat, hämtat, lämnat  och då har jag just tänkt tanken att det är skönt att det inte är kallt än...

 .................................................
.....................................


Jag fick en låda med blomsterlökar igår!!

Beställde från odla.nu i helgen när solen sken och det kändes som att det skulle vara lite mysigt att ligga och påta i jorden.


Idag ösregnar det och kändes inte alls mysigt;) så den får stå kvar i hallen. Blir det inget fint väder så kommer det heller inte att bli några planterade lökar misstänker jag...


Och apropå väder....min syrra och hennes kompis har nu landat i Bankok!

Nä, jag är inte ett dugg avundsjuk, inte alls....(morr)

Det är säkert alldeles skittråkigt och värdelöst och, och alldeles, alldeles .....UNDERBART! :D


När jag surt frågade min syrra varför inte jag var hennes utvalda resesällskap så gav hon mig inte mindre än sju anledningar...de är 14,13, 8,8,5,3 och 1 år gamla....;)

Nåväl när jag bli stor ska jag åxå jobba på SAS!

Hon har hög lön, bekväm arbetstid, flex,schyssta kollegor, trevliga julklappar och dessutom niceprice på resor...


Jag jobbar inom landstinget och jag får......vänta nu?? Vad får jag?

Knappt nån lön, bara ett litet bidrag till räkningarna i slutet av varje månad, jävligt obekväm arbetstid eller vad sägs om julafton 13-22? Kanske midsommar lockar mer, 7-16? Eller varannan helg? Flex?? Nja, om arbetet tillåter vilket det aldrig gör, schyssta kollegor finns det iaf, trevliga julklappar...nu är det hörbarhet nolla? Jul...vaddå?? Kanske en handduk med landstingets logga på om man har tur...EN handduk alltså. Niceprice på resor???  Skulle inte tro det va.

Jag säger som Tony Rickardsson - Jag e´ int bitter;)


Tur att jag fått så många barn så jag inte hinner jobba!

Å andra sidan så var de ju anledningen till att jag inte sitter och sippar paraplydrinkar ur en kokosnöt nu.....hm...;)


Men ärligt talat så trivs jag alldeles för bra med att vara hemma med mina ungar, för att på riktigt sörja över en Thailandresa, även om det vore nice.

Jag har det bäst:)


Nu ska jag skaka ihop en flaska välling till Loppan som jag kan sträcka fram när hon börjar kvickna till, och sen är det sängen som hägrar!

Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards