Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Carola - 2 oktober 2008 23:51


I morse lämnade jag 5 åringen på kyrkis, och sen for 3 åringen, 1 åringen och jag på shopping!

Först Biltema, affären som har det mesta man kan tänkas behöva:D

Där shoppade jag loss på kopieringspapper till ungarnas teckningar, plastfickor, bomullspads, färgpennor, en fleecefilt att ha i bilen, och en toaring(en såndär man sätter på toan så att små rumpor inte ramlar ner).

Blandad kompott:)


Jag skulle inte ens dit, men eftersom Plantagen inte öppnade förrän 10.00 och jag var där redan 9.15 så var jag ju tvungen att fördriva tiden...


På Plantagen sen, när de väl öppnade, så inhandlade jag massa frosttåliga växter, ljung, en,kål,  några andra små gröna saker och lite sisal, rosa såklart jag hade ju en treåring som valde färg:D


Efter att jag hämtat på kyrkis igen så var det ju bara att åka hem och plantera.

Nu står det ett tjusigt vinterarrangemang på varje grindstolpe:)


 Bäst jag stod där och var nöjd med mig själv så kom jag på att jag ju har sjutusen lökar som jag beställt som ska ner i jorden...Ameh.

Jaha, bara att sätta igång då.


50 pärlhyacinter

30 tulpaner

10 snödroppar

15 skilla

60 krokus

2 liljor

3 lila bollar:)

10 kungsängsliljor

10 vita påskliljor, heter nog nåt annat men ser ut så iaf:)

..och säkert lite till som jag glömt...

Puh!

Det var ju ett jäkla jobb det där. Man blev smutsig, kall och snorig av att ligga på knä och gräva, med en av ungarnas plastspadar eftersom de såklart "lånat" min planteringsspade:)


Det trista i kråksången är att det ju inte ens SYNS hur jag jobbat och slitit!

:D

Man får ju hoppas att det blir vår snart så man får lön för mödan..*ler*


Efter att jag tvättat av mig så for jag till affären för att köpa ägg och mjölk till  pannkakorna,och så hem och steka.....1,5l mjölk, 13 ägg...det tar ett tag..fast det är tur att jag har en 8 åring som älskar att hjälpa till, så jag behöver inte steka många alls.


För många år sen så fick vien sån här av syrran...den underlättar!


http://www.tefal.se/All+Products/Cooking+appliances/Divers/Products/Crep+Party+Compact+-+6+personer/Crep+Party+Compact+-+6+personer.htm



Förvisso klagar ungarna ibland på att det är små pannkakor, men sånt lyssnar jag inte på. Det går ju såååå mkt snabbare än att stå och krångla med stekpannor.

Rekommenderas:)


Nu är det sovdags igen, natti natti:D




Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards