Alla inlägg den 6 oktober 2008

Av Carola - 6 oktober 2008 23:44


Jahapp, så var det  dags då.

Ja det är ju oktober så vad ska man vänta sig? Klart att ungarna blir sjuka!

De har för allt i världen varit lite krassliga till och från, men nu har Loppan HÖG feber och mår inte alls bra:(

Stackars liten.


Hon ha varit snorig några dagar, men inte mer än så det varit en vanlig förkylning, pigg och glad ändå.

I morse var hon rätt pigg åxå men tacklade av under dagen.


Mannen jobbar och måste åka tidigt måndag och tisdag denna vecka, så jag måste upp och få iväg ungarna...det händer så sällan så jag verkligen inte borde gnälla om det, men jag är nu än en gång kriminellt morgontrött, så jag gnäller ändå;)


I morse hade jag tänkt att jag skulle smyga upp, skicka iväg barnen och sen...tadaaaa, krypa ner under täcket igen utan att nån av de små vaknat:D

Nu blev det inte riktigt som jag tänkt mig, för alla de tre små kom upp en efter en, gäspade och gnuggade sig i ögonen, plirade under lugg och frågade:

-Vad ska vi göra idag,mamma?


Äsch då.

Men eftersom jag har världens mysigaste tjejer, så satt de i pyamas framför Playhouse Disney, med dörren stängd ut till övriga huset, och öppet in till mig i sovrummet, och kollade på TV, samtidigt som Loppan gick och pysslade med sitt, och jag slumrade gott:D

Loppan kom ju och lade sig hos mig efter en stund och somnade hon med, så då kunde jag ju t.o.m sova en stund till. :D


Det var kyrkis på em för 3+5 åringarna, jag hade ju vid det laget insett att Loppan hade feber och då vill jag ju inte ta med henne och sprida baciller, men hon brukar alltid sova hela tiden vi är där, så jag hoppades på det idag med.

Hon sov ute i vagnen hela tiden, så det funkade ju precis som jag tänkt.

Hade väl fått gå hem tidigare om hon vaknat.


På kvällen var det skjutsa lämna hämta på schemat.

Tennis, scouter och hämtning av mannen.

13 åringen var hemma så hon passade 3+5 åringarna, men Loppan var ju med.

Jag måste ju vänta på sonen när han spelar tennis, för det är ingen idé att åka hem.

Vi promenerade en sväng ute först, men sen frös jag så vi gick in i köpcentret, trots febern....fyndade lite regnkläder på en Outlet butik:)

Inte Superniceprice butiken, utan en annan med rätt bra superprice den med.

Så in på apoteket för att fylla på panodilsupp förrådet, och så ytterligare en sväng inom affären för att köpa blöjor, sen var timmen äntligen slut!


Hämtade sonen, och sen körde jag l å n g s a m t för att komma lagom till scouterna slutade, där jag hämtade dottern + kompis, körde hem kompisen och sen åkte vi för att hämta upp mannen.

Pust, äntligen hemma.


Loppan var ledsen, febrig och hungrig, men efter en ny blöja, panodil och en flaska välling i pappas knä, så var hon fit for fight ett tag till, innan hon däckade i vagnen.

Hon är rosslig och eländig, så det blir säkert inte så mkt sova av inatt...


Och jag som måste upp imorgon igen...;)

Då måste jag skjutsa 5 åringen till kyrkis kl 9 dessutom, så krypa under täcket igen blir det inget av...

På em har 3 åringen kyrkis och sen vill tvillingarna såååå gärna åka ner på marknaden som är idag och i morgon...men det vete tusan hur det blir med det...

Det får dagsformen avgöra tror jag.


Nu är det knoppdags, ska försöka flytta Loppan från min famn ner i sängen, sist jag försökte det så vaknade hon och blev jätteledsen...håll tummarna!

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards