Alla inlägg den 8 oktober 2008

Av Carola - 8 oktober 2008 23:02


Mobilen ringde strax före sju, och jag snoozade bara en gång:)

(sen tappade jag mobilen på golvet, under sängen, så jag var tvungen att kliva upp...*s*)


Loppan sov vidare i min säng, dit jag hade lyft henne vid 6 draget, hon är så duktig nu förtiden, hon sover i sin säng hela natten:)

Hon brukar få somna i vagnen intill mig, fast inget ruskande på den, och sen lyfter jag in henne i spjälisen när jag går och lägger mig, och hon vaknar inte! Det har alla andra ungarna gjort, och blivit klarvakna, så de har man inte petat på i onödan.

Det är inget toppen upplägg , jag vet, helst vill jag ju att hon ska somna i sin säng, ensam, men så mkt krångel som vi haft med hennes sömn så skiter jag i det. Det funkar jättebra så här och så får det vara ett tag nu.


Väckte en, väckte två, väckte tre och väckte fyra ungar en efter en.

Eftersom jag själv avskyr att bli väckt öht så brukar jag klappa snällt på dem och prata tyst och vänligt, men ändå se till så att de sitter upp med benen över sängkanten innan jag går.

Inte som han man är gift med.

Efter 21 års uppvaknande tillsammans, så har han fortfarande inte begripit att om han står och rycker i mitt täcke vid fotänden av sängen, så det åker ner och släpper in massa kall luft och man får känslan av att han ska rycka av hela täcket med en rörelse värdig en sån där som drar av duken från en dukat bord utan att det krossas porslin i parti och minut, om han gör så, så blir jag skitsur och fräser? Hur tydlig ska man behöva vara med en karl?

Han borde gå en kurs hos mig:D

Jag skulle vara mkt trevligare om jag fick en klapp på huvudet och lite kärlek:)


I alla fall, ungarna kom upp och åt frukost, de bråkade inte med varandra, för det får de inte för mig på morgonen. Får de säkert inte för mannen heller, men han har väl ledsnat kan man tro;)

Skickade iväg 8 åringarna vid 7.45, och sen de större vid 8.15 Grejade på med det ena och det andra och så iväg till kyrkis till 9.00

Lämnade 3 åringen hemma, med den sjuka pappan i gillestugan, som säkert inte vaknat om hon så stått bredvid honom....men han fanns där iaf, och hon vill softa framför Disneychannel ändå:)


Inget skrapa rutan med en grym dimma! Såg inte många meter framför mig..

Hemma igen efter fem minuter, Loppan och jag plockade in lite äpplen från träden, och så bäddade jag, och gick ner till mannen för att se om han ville ha nåt.

På frågan:

-Hur mår du?

Får man såklart svaret:

-Dåligt.


Jag menade väl mera HUR han mådde dåligt:) Information please.

Huvudvärk?, illamående?Hosta?? Vad?

Ja det var väl feber och ont i hela kroppen och matt..


Jag blir ju som sagt så irriterad så jag iddes inte prata med honom, han låg ändå där som nåt urvridet gammalt lakan;)

Pysslade på med det som ska göras, och åkte sen för att sjunga med Loppan på musikleken, 3 åringen fick följa med. Hon L O V A D E att sitta stilla och vara tyst.

Jo tjena.

Springa, hoppa, snurra, skratta jättehögt, springa lite till osv....;)

En helt vanlig treåring med spring i benen mao.


Efter sången är det slut på kyrkis samtidigt, och en kyrkiskompis frågade om vi ville äta lunch på Ikea med dem.

Ja!!

Jag gör allt för att slippa vara hemma:)

Så det blev korv, bollhav och shopping innan vi åkte tillbaka till kyrkan för deras öppna förskola.


Ja. Vi är i kyrkan måndag till torsdag:)

Ibland funderar jag på att hyra ett av kontoren så man slipper åka hem, och en annan tjej som är där lika mkt som jag säger att de behöver inte flytta till större för de bor ändå i kyrkan:)


Så småningom blev det dags att återvända hem till sjuklingen.

Han låg kvar på samma ställe, i samma position som när jag åkte typ sex timmar tidigare....

Alltså vad ÄR det med män och sjukdomar?


Han är sjuk, ja, det är ingen tvekan om det, men måste man ligga som ett spöke i planläge i flera dygn?

Och när man gör det, är det då konstigt att man är yr och matt när man till slut segar sig upp??

Och hur kan det komma sig att när han är sjuk, så får han ligga i fred tills han behagar komma ut?

När jag är sjuk så åker han till jobbet, och lämnar mig med minst tre barn hemma.

Tre barn som jag ska ge mat, byta blöjor på och se till att de har det bra. Sen kommer det hem fyra till som ska ha mat, skjutsas hit och dit osv...

Alltså, det känns som att det är lite snett här:)


Å andra sidan blir jag säkert piggare snabbare för jag kan inte ligga och soffa till:D


Nä fy så elak jag är mot honom, jag älskar ju honom fast han är ett urvridet lakan;) men ibland är det skönt att gnälla lite.

Hoppas han kryar på sig nu!!!


Ja, det börjar ju bli en vana att kliva upp bright and early, så jag kan ju ta över morgnarna här hemma, även när han är frisk. Det är ju rätt trevligt så där med lite morgonmys vid köksbordet med alla pigga barn:)


Mohaahahhah, skulle inte TRO det va;)

Jag ljuger så jag tror mig själv:)

Nu är jag trött och väldigt svamlig, värre än vanligt, så nu är det dags att logga ut och traska in med Loppan i sängen.


Natti Natti:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards