Direktlänk till inlägg 12 oktober 2008

Helgen slut!

Av Carola - 12 oktober 2008 21:59

Tänk så fort tiden går! Det bara rullar på, snart är det ju jul:)


I helgen har vi haft än det ena än det andra att pyssla med.

Lördag mellan 10-14 så var det eldning på dagsschemat.

Inte hemma, utan scouterna skulle rensa sly och elda upp det, med tillhörande korvgrillning efteråt.

Tvillingtjejen är den i familjen som är scout, men det var ju såklart en familjegrej.


Jag var ju sådär måttligt intresserad av att dra med mig  alla små ut i skogen, ensam, och inte blev det ju roligare när man vaknade till en gråkulen regnig dag...

Ingen stor tjej hemma heller som man kunde hyra in för barnvakt, bara att gilla läget och dra på fyra gånger galonkläder.

Sonen ville med, men när jag sa att han var tvungen att ha både stövlar och regnkläder, så blev han sur och stannade hemma:)


5 åringen hade feber, hon fick spruta dagen innan så det var ju sviter av den, men hon ville med ändå.


Jaja, till 10.00 tänkte jag då rakt inte vara där, jag kan inte röja nån sly ändå med vagn och småbarn, så vi siktade på 11.00

5+3 åringen blev lyckliga över sina roooosa regnkläder som jag shoppat, Loppan fick bara galonbrallor på,hon sitter ju ändå i vagnen om det regnar, och  hon kan inte gå i gummistövlar så det blev höstkängorna.


In med alla i bilen, åka förbi affären och köpa korv, och sen ut med alla, ut med vagnen, i med Loppan i vagnen, 3 åringen fick gå för det var högt mjukt gräs och då gräver vagnens hjul sig ner, men det åååååååååårkar ju inte hon;)

Men jag ska orka dra?

Hm:)

Givetvis så eldade de ute på en jäkla äng där fåren betade....gråsvarta små lurviga får och lamm:) men sååååå jobbigt att släpa vagn, tur att man gjort det förr;)


8 åringen slängde på lite grenar på elden och sen så gick vi och grillade.



Ser myyysigt ut va? Brrr;)

Facit för grillningen: 8 åringen tappade tre färdiggrillade korvar i elden...3 åringen ville ha ketchup, som jag glömt...och 5 åringen ville inte ha nån korv alls...


Loppan däremot:


Hon var skitnöjd med att bara sitta och titta och tugga på lite korvbröd och ett och annat kex:)


Väl hemma igen så luktade alla sådär härligt rökigt;)


Resten av lördagen ägnades åt städning, gillestugan fick sig en ordentlig uppröjning. Tänk att man kan roa sig med städning en lördagkväll!

Maken lade beslag på Tv:n och landskampen Sverige - Portugal, och då blev jag så less, så det blev städ ist...

Jaja.


Söndagen börjar ju som alltid med babysim, det är så roligt att se Loppan!

Hon älskar att bada, bara slänger sig i från kanten så man får ta emot henne, och så upp igen:)

Samma visa i duschen, hon står länge under det strilande vattnet, eller springer mellan min och hennes dusch:)

Det tar lååång tid för oss, vilket maken kommenterar i olika ordalag, idag var det:

- Här kommer Blixten...

Men jag bara skyller på Loppan:)


Solen strålade ju idag, så vi passade på att plocka undan trädgårdsmöblerna.

Det tar ju sån tid!

Alla dessa leksaker, hela och trasiga i en salig röra som ligger utspridda överallt försökte vi åxå få undan.


Jag lyckades plantera min lilla en och ljungen som jag köpte samtidigt med de som står på grindstolparna också.


Tvillingarna skulle på tennis på eftermiddagen, de gick ju på tennisskola i somras och detta är i samma regi.

Betydligt billigare än den tennis som sonen går på, men i en annan liga, men ändå bra som komplement. Sonen älskar ju sin tennis:)

Dottern ska spela hon med, få se om hon gillar det lika mkt som i somras.


Vi passade på att gå en promenad till affären när de spelade, vi hade en rostbiff i ugnen, men insåg att den inte skulle räcka, så vi fick shoppa lite mer.


Efter middagen så var jag tvungen att hämta den frusna cheesecaken som blev över sen kalaset, för Anna:) smsade en fråga om den, hon bakade en egen, och då kom vi ju på att vi hade den kvar:)

Den är vääääldigt god:)

Hoppas att din blev smarrig med, Anna:)


Nu är det Pretty Woman på tv, mycket bättre än fotboll!


Och imorgon är det ny vecka igen.........hoppsan.


 
 
Ingen bild

Anna

12 oktober 2008 23:37

Den blev så mumsig så!!!

Den var lite lös i mitten först (kunde inte vänta till den svalnat), men nu är den helt perfekt.

 
malin

malin

13 oktober 2008 18:31

Ja, vad gör man inte för barnen?
Åka och dra en tung vagn i långräset i en fårhage, stå och frysa och grilla korv med rök i ögonen och glömd ketchup.
Jag känner igen det så väl, och just den biten saknar jag inte så värst :)

Du är grym, men det vet du ju redan!

http://pillris.blogg.se

 
Ingen bild

Carola

13 oktober 2008 22:34

Anna: Jag kommer!!! Vispade du grädden?
Malin: Tack:)

 
Ingen bild

Anna

13 oktober 2008 22:59

Nä jag blandade bara i den.... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards