Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Men jag har väl inte migrän?

Av Carola - 15 oktober 2008 00:38

Tack för era snälla ord om att jag ska skaffa migränpiller, gillade malins förslag bäst - en massör vore nåt ju;)

Helst en personlig en som kom hit, inte för snygg så det blir pinsamt att visa fläskvalkarna, men med starka nypor och vett att knipa tyst;)


Fast, jag har väl inte migrän väl?

Jag har alltid själv kallat det för nån form av spänningshuvudvärk.

Det kommer så himla tydligt från mina spända axlar och vandrar sen upp genom nacken för att explodera så småningom...


Jag skulle vara duktig och slipa och spackla taket här när vi flyttade hit, med slipmaskin...

Ojojojoj det var inget smart drag kan jag lova...


Maken suckade tungt när jag däckade med huvudvärken from hell ute på trädgårdssoffan och kved att jag måste hem och sova...;)

Han tyckte att jag skulle låta bli sånt där, men jag skulle ju bara hjälpa till;)


Å andra sidan så har ju en av döttrarna migrän, så ja, kanske är det ändå då.

Men jag tror på spända nackmuskler.Det känns lite nedvärderande mot de som VERKLIGEN har migrän, och måste stänga in sig i ett mörkt, svalt tyst rum i flera dagar och bara kräks av smärta så fort de rör på huvudet....

I jämförelse känns mitt onda som en piece of cake.

(och inte Lelias då*s*)

Fast det är ju inte kul de gånger det blir sådär.


Men nu är det bra!

Lite ömt i nacken är det, och på ÖF när det var väääldigt mkt stim och stoj så kändes det lite luddigt i skallen, och just det ja, på em när jag satt på kyrkis så lyste solen in bakom mig och strålade på det blanka golvet...då kändes det lite snurrigt;) Men annars allt väl:)



Jag har varit iväg och shoppat presenter till min lilla söta goa tjej som fyller 3 år i morgon!

(ok idag då, men senare)

Vi firade ju henne samtidigt med de andra kalasbarnen i september så jag glömde nästan bort att hon skulle ha presenter i morgon:/

Tur jag kom på det:)


Jag hittade inget sådär klockrent till henne, utan det blev en massa olika grejor.

En My little pony som lyyyyser,kära nån så troligt att en hästjäkel blinkar i lila;, men bättre det än att den skrålar och plingar..) Rea på Coop, 99kr istf 199kr

Flera hästar från Leklust, de låg fortfarande i en kartong, vid kassan, var ouppackade men prismärkta, så jag snodde åt mig en. Då hade jag letat igenom hela affären två gånger utan att hitta nåt.


Hästar leker de jättemkt med, så det blir bra.


Sen blev det en tunika/kofta, tröja från Coop, med färgmatchande strumpbyxor, och så fyra cd skivor: Folk och rövare i kamomilla stad - kommer ni ihåg den? En av mina favoriter:) Pippi, Nicke och Nilla och Bamses godnattvisor.

Och sist men inte minst, och det kommer garanterat att bli nästan mest uppskattat : Nya nappar:) Design Karin Mannerstål;)


Jag stod och höll i en fin jeanskjol i svart denim inne på Kappahl, och ett par fina jeans med mudd i midjan...men ångrade mig. Jag tror att hon ska få följa med själv och välja nån dag. Fast då är väl risken att man kommer därifrån med en pyamas eller ett hårband förstås;)


Jag försökte få mannen att slå in paketet, men han smörar och säger att han är så dålig på det och jag är så bra:)

Han fick blåsa ballonger ist, det är JAG dålig på;)


Sen hamnade han i onåd, mannen i huset.

Dottern som precis fyllt 13 är inte helt rolig att ha att göra med.

Hon passar inga tider, hon spelar ut oss(läs Honom) mot varandra, hon berättar INGENTING om vart hon ska, med vilka och varför, fräser bara ett surt - UT , Med en kompis Därför.....Hon är alltid sur och grinig.


Need I say att jag blir skitförbannad?

Igår(och i söndags och veckan innan dess) så pratade jag med henne om att hon skulle ligga i sin säng kl 22.00 Pip.På skoldagar.

När jag kom hem efter presentshopping var kl 20.00 så jag slängde mig i soffan och kollade på Äntligen hemma, och sen Desperate Housewifes, jag trodde hon var hemma.

Kl 22.00 gick jag för att hämta tejpen, som av nån underlig anledning alltid springer ner på hennes rum...och upptäcker då att hon inte är där.


Frågar mannen och hon skulle vara hemma först 21, och sen hade hon smsat och frågat om hon fick vara ute längre. Han svarade att hon skulle vara hemma kl 22.

Hon VISSTE att jag sagt att hon skulle ligga i säng då.

När kom hon hem?


22.30

Jag hade sagt att nu fick mannen sköta det där, och han gick ut och småpratade med henne lite, hon sa som vanligt förlååååååt att jag var sen, det ska aaaaaaldrig hända igen.

Och han tycker det är helt okey tydligen och går och borstar tänderna!


Men ?

Så då var ju jag tvungen(nåja) att skälla på henne.

Hon kan inte strunta i våra regler och tider! Hon skickade sms kl 21.42 att hon var på väg hem från sin kompis, det tar max 20 minuter att gå, ändå kom hon hem halv elva...Anledningen? Nää hon vet inte riktigt varför det blir så.

Jag gormade på om utegångsförbud, det enda som får henne att skärpa till sig, om än väldigt temporärt, och hon svarade störigt och tjurigt.

Då kommer mannen ut från badrummet, med sina nyborstade gaddar  och ...f l i n a r!


Men faaaaaan vad förbannad jag blev! :(

Han underminerar ju precis allt jag sagt med det där jäkla flinandet!

Han försökte ju med att hon lät så rolig, att jag lät rolig där jag domderade och gick på, men det är då ingen ursäkt.

"Då kan du sitta kvar inne på toa tills du skrattat klart! " fräste jag surt och han insåg väl till slut att det var korkat av honom:(


Det är svårt att sätta fingret på vad det är med dottern som gör mig så arg, men det är hennes nonchalanta sätt mot oss, hela familjen, hennes hånfullhet och hennes ständiga förseningar, jag kan inte lita på henne, och det känns förjäkligt:(

Jag VILL ju lita på henne!


Men det får nog lov till att bli en reform här hemma, jag ska bara klura ut hur det ska funka först.

Blir nog militärisk disciplin tror jag:)


Jaja, dags att sova så jag orkar upp och sjunga för min skrutta snart!

Jag och 5 åringen har pratat hela dagen om att vi ska sjunga för henne, vi har sjungit åxå:)

När jag stoppade om henne ikväll, så sa jag återigen att vi kommer och sjunger för dig imorgon. (allt för att förbereda henne så hon inte blir sur...)

Hon var glad och kröp ner så snällt under täcket, och vi sa godnatt.


Efter tio minuter så kikade en liten rufsig lintott ner i trappan till gillestugan där vi kollade på Äntligen hemma, och frågade m y c k e t förorättat:

- Men när kommer ni och sjunger för mig då???


:)

Imorgon gumman, i morgon:)


Natti natti!!

 
 
Annica (ASA)

Annica (ASA)

15 oktober 2008 13:59

Ett stort GRATTIS till 3-åringen!! Hurraa! Hurraa!

Låter jobbigt det där med revolterande 13-åring. Jag förstår att du blir frustrerad. Min 13-åring (och 11-åringen) skall vara i säng SENAST kl 22 på vardagen och det funkar bra. Vårt största problem är att hjälpa till hemma. Morr! Ibland får man tjata tills man blir hes eller så skall man bli RIKTIGT arg innan nåt händer.

http://moomi.wordpress.com

 
malin

malin

15 oktober 2008 18:34

Åh, dessa tonårs fasoner!

Det retar gallfeber på mig att få såna svar som "Ut" eller "vetinte" Eller "bry dig inte"
Jag ser rött!

Fast fasta regler om läggdags och när som ska hem och utegångförbud om det inte följs, ja det tycker jag är helt ok.

Det ÄR faktsikt skola.
Och man ÄR faktiskt orolig.
Och dm Är faktiskt bara barn ändå.

http://pillris.blogg.se

 
Malin

Malin

15 oktober 2008 18:37

Grattis på 3 årsdagen lilltjejen!

http://pillris.blogg.se

 
Ingen bild

Carola

16 oktober 2008 00:28

Tack tjejer, för både grattis till skruttan och att jag inte är ensam om trista tonåringar...;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards