Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Idag är det ingen vanlig dag...

Av Carola - 15 oktober 2008 23:49


...för idag är det Trixies födelsedag:)


Jag hade ju förberett henne nogsamt på att vi skulle väcka henne med sång och paket, men trodde väl inte för ett ögonblick att hon skulle f ö r s t å på riktigt vad det handlade om:)

Övriga barn har vid firandet på treårsdagen blivit skitförbannade och gömt sig under täcket;)


Men när vi sömndruckna stapplade runt här i köket för att samla ihop hela klanen, så hörde vi nån som sjöng inne från deras rum, och när mannen gläntade på dörren för att hämta ut 5 åringen, så var ju 3 åringen vaken:)

Han låtsades inte om henne utan de smög ut och så tog vi ton och skred in, med levande ljus och paket:)



När hon såg oss komma så började hon gapskratta:D

Hon var så lycklig! Och när paketen räcktes fram så var hon som en stor sol.

Gladast blev hon nog för dessa:



Jag sa ju det;) Känner man sin unge, eller vad?


Men nog blev hon lycklig över hästen med:

Ser ni att nya nappen är med på ett hörn;)?


Sago Cd:na gillade hon också, även om hon nu ikväll bytte ut Bamses vaggvisor mot den gamla vanliga Hits for kidz...

Tunikan tog hon på sig, hon kallar den för "min kofta" och vägrar ha den på inomhus...


När hon kom ut i köket och såg ballongerna som hängde över matbordet log hon förtjust, och frukosten smakade garanterat mkt bättre när de hängde där.


Vi skjutsade 5 åringen till kyrkis och fortsatte sen till ÖF. Där sjöng de för henne i sångsamlingen, till hennes skräckblandade förtjusning, hon gömde sig lite i min kofta, men kikade leende fram:)

Tillbaka på kyrkis så påminde ungarna mig om att jag lovat lunch på McDonalds...så det var bara att åka dit, och lilla bus valde hamburgare och pommes frites och cola, wow så orginellt.


Så fick de leka lite i huset utanför, åka rutschkana några gånger, men det var ju på skuggsidan av huset så jag höll på att frysa ihjäl, så jag lovade att hon skulle få välja en kjol eller byxor på Kappahl som muta...hihi hon hatar at gå i affärer annars.

Det blev(såklart) både ett par byxor och en kjol, ,men ingen av dem jag stod och velade mellan igår! Jag ville ha en svart denimkjol, hon valde en skotskrutig i vinrött, jag ville ha vanliga blåa jeans med mudd och liten text i silvergrått på rumpan, hon valde med rosa stickningar och Mimmi på:)

Eftersom det fanns likadana skotskrutiga kjolar fast i olika färger, och jag nu är en sucker för syskonmatchning...så fick 5 åringen en i rosa toner(bah , vad annars?) och 1 åringen en i lila:D Blir nog finfint!


Hem!

Lilla Loppan somnade i bilen, och jag röjde det värsta hemma, bäddade,plockade undan och dammsög, sen var det dags igen för kyrkan...de har öppet hus för barn och föräldrar på ondsageftermiddagar, och det ville 3 åringen så gärna gå på.

Och jag tycker ju inte att det är direkt jobbigt att sitta där med nöjda barn som leker medan jag kan dricka kaffe:D


Det var slut 16.00 så då for vi hem, bebisen var akut hungrig och fick amma, innan jag sorterade mina fina högar av papper på köksbänken...

En för tidningar jag ska läsa, typ Ica-kuriren, Villaägarna, en annan för de roliga mammatidningarna jag inte hunnit läst( Fast grejen är ju den att jag ju gluttat i alla tidningar så jag vet inte vilken jag läst på riktigt och borde slänga och vilken jag bara läst några sidor i...hm...)

En för släng i pappersinsamlingen, en för spara för annars kan Försäkringskassan få för sig att man ska redovisa för dem vilka dagar/pengar man tagit ut...*hatar*, en för viktiga papper angående skolan, en för såna där saker som jag måste ta tag i, men det är inte akut - boka tid för synundersökning, kolla om det är vinst på en lott(HAHA,troligt!) osv.

Och en som ska in till ungarna, deras Kalletidningar, Julia tidningar, Okeytidningar, Bamsetidningar...


Men nu är det gjort! Pust.


Mannen hade gjort jättemkt mat igår så det var kvar en hel middag, så jag slog bara på riskokaren och sen var det klart - nice.

JAG åt ju inte middag hemma igår för jag var ute och shoppade, så mig gjorde det ju inget att det var samma;)


När maten så stod på bordet, så lyckades 1 åringen slita tag i 3 åringens fulla tallrik med ris och korvstroganoff och kasta ner den på golvet....:(

Varför händer sånt bara när det är värsta kletiga maten? Aldrig när det ligger en stenhård blodpuddingsbit där?? Som man bara plockar upp med tummen och pekfingret. Nä, här var det ju såklart halva köket som skulle saneras...;)

*morr*


Sen var det då äntligen dags för dagens höjdpunkt:


Vaniljkräm, grädde, sockerkaksbotten och ett tunt lager hallonsylt:)

Mmmm. Cafe´Linne´är vårt husbageri!

Det är alltid gott!


Jag var proppmätt efter maten, men ändå så lyckades jag på nåt förunderligt vis trycka i mig två bitar...den är väldigt lättäten den här tårtan:)


Min syster kom lagom till tårtan, med lite presenter, hon har varit i Thailand ju.... och då var dagen fulländad för vår födelsedagsprinsessa!


Nu ligger hon och sover, med sina nya nappar vad annars, och hästarna ligger i en korg och sover de med.


Sova ja...ja varför inte??


Natti med er:)

 
 
sivan

sivan

16 oktober 2008 06:07

Tack för rolig läsning, söt Trixie och fin tårta. GRATTIS till lilltjejen!

http://www.eirenes.blogg.se

 
Monica

Monica

16 oktober 2008 15:26

Men åh grattis till sessan i efterskott, tänk att jag missade att det var hennes fölsedag i går.
Hua vad dagarna rullar på, Lukas fyller den 3 nov.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Malin

Malin

16 oktober 2008 16:13

Men Jösses vad söt hon är!
En helt underbar 3 årsdag fick hon i alla fall.
Tårtan såg sååååå god ut.

http://pillris.blogg.se

 
Ingen bild

ullis4

17 oktober 2008 14:21

Vilka fina bilder o vad söt hon är! Det låter som det var en perfekt födelsedag!

 
Anna B

Anna B

19 oktober 2008 14:03

Grattis i efterskott till teråringen! Verkar ha blivit en underbar fördelsedag. Om de träffas kan Sara smälta in i mtachningen, för hn fick en lila skotskrutig kjol till födelsedagen :)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards