Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Carola - 17 oktober 2008 21:53


Hej och hå, vilken seg dag det har varit idag! :(

Jag vaknade aldrig, känns det som. Och solen sken ju?

Märkligt.


Lite fick jag gjort iaf, bädda sängen, plocka i diskmaskinen och springa runt och flytta på en massa saker, eller nåt. Jag vet inte VAD jag gjort men det tog tid;)


Igår presenterade jag "Regler för trevligt umgänge mellan vuxna, barn och tonåringar" för 13 åringen....

I min enfald så tyckte jag att det var enbart basic grejor:


* Säg Godmorgon till alla

* Göra sig i ordning med de viktigaste sakerna först på morgonen,(tvätta sig, klä på,äta frukost, packa väskan) och om man hinner så kan man sminka sig och se på tv eller läsa tidningar eller smsa.

* Säga Hej när man kommer hem och Hej då när man går

* Berätta vem man ska träffa, vad man ska göra och var.

* Låta mobilen vila på natten, dra ner lite på sms(hon skickade 5300st förra månaden! Femtusentrehundra!!)  Prioritera den man pratar med IRL framför den som smsar. (Jag avskyr när hon bara svarar hummande när man pratar med henne för att hon står och knappar på mobilen!)

*Ligga i sin säng med tv:n avstängd kl.22.00 om det är skoldag dagen efter och kl 01.00 på lediga dagar.


Ehh?? Nån som på allvar trodde att hon bara skulle köpa det?

Nä, såklart blev det ju surt!

Varför skulle hon berätta vart hon skulle? Och varför skulle hon behöva säga Godmorgon??? För att inte tala om vad jobbigt det var att säga Hej och Hejdå?


Jag undrar vem som snott min unge och vem det här är???  ;)


Skit samma vad hon tycker, jag bestämmer:)

Absolut makt*s*


Min äldsta dotter ska på maskerad nästa fredag, och hon ska vara Marge Simpson.

Gissa vem som ska fixa det?

Jojomensan, moi.


Idag var jag till tyg affären och inhandlade ett ljustgrönt velourtyg som ska bli Marges klänning, och ett blått pälstyg:D som ska bli håret.

Inuti håret ska det vara fyllnadsvadd tänkte jag, och säkert behövs nåt hårt att staga upp med så det inte blir som lutande tornet i Pisa;)


Jag funderade på skumgummi som jag skulle skära till i en snygg hårform, men ska prova så här först. Jag har en bit skumgummi hemma som jag kan ta om det  inte funkar.

Marge lider ju av nån form av gulsot;) och till den fräscha gula nyansen på huden ska jag försöka hitta gula strumpbyxor och en likadan långärmad top, och så gult teatersmink.


Om det blir bra så kanske jag visar en bild, om det blir skitfult så får hon bli en hämnarängel ist. Det har vi kläder till sen en annan maskerad, jag sydde om ett par vita änglavingar till svarta och sen var det bra med det.Enkelt och snabbt.


Marge Simpson kanske blir aningens knepigare...:)

Jag googlade bilder på henne och hon har ett rött kulhalsband på alla, så då köpte jag träkulor som vi ska måla och trä på snöre.

Skor vete fasiken, men det tar vi sen.

När jag kom hem så hade dottern kommit på att Marge ju hade en bebis...


- Så du vill låna Loppan?? Måla henne gul och ta med på party? Helt OK:)


Nja inte riktigt kanske, men en docka som man "bara" skulle ha blåa kläder och en blå napp på....jaja, jag vet nog hur det blir, jag får sy en krypdräkt till dockan åxå, och måla den gul och .....*ler*


Maskerad är så himla kul!

Fast JAG går ju aldrig på nån förstås....jag vill gå på en riktigt cool Halloweenfest nångång, med kolsyreisbål och spindlar i taket och scary scary saker överallt!

Fast jäklar vad många dräkter man skulle behöva sy då;)

Och jag som faktiskt inte ens KAN sy, hm...


..................................................
....


Det ringde en liten tjej om en av burarna jag har på Blocket:)

Hon lät som att hon var som mina tvillingar, runt 8år.

Det hördes sååååå väl att hon hade en vuxen bakom sig som hon tog regi av, först frågade hon om den fanns kvar, sen när hon kunde komma och hämta den, och sen vad den kostade.

Jag hade satt priset till 350kr, den är jättestor och fin, och ganska ny, så det lät bra.

Hon frågade en gång till vad den kostade och när jag upprepade "350kr" så hörde jag hur nån bakom henne sa nåt, tjejen sa "Va?" och den vuxne sa om, och tjejen sa "Jaha" till den personen och till  mig sa hon"Blir det bra med 100?"

Jag blev rätt irriterad faktiskt, men sa till henne att hon kunde få den för 300. Då svarade hon att hon skulle tänka på det(fortfarande upprepade hon den vuxne bakom sig) och att vi skulle prata om priset när hon kom, fast hon skulle tänka på det.

-Gör det, sa jag och vi lade på.


Visst är det lite fräckt att låta ett barn pruta? Så att jag skulle vekna och låta henne få den för en hundring?


En annan snubbe ringde dagen innan, han hade full koll på vad den kostade och att han skulle hämta den om en halvtimme, han skulle bara kolla med sin fru när de skulle iväg så kunde de ta det samtidigt, de bodde ganska nära. Han frågade henne nåt och hon fräste i bakgrunden, han fick adressen och vi lade på.

Knappt tio minuter senare ringde han upp igen.

- Jag tänkte bara säga att vi inte ska ha buren, så du inte behöver vänta på oss, sa han med lite deppig röst.


Hans fru hade tydligen inte konfirmerat inköpet:)

Stackarn, att ha en sån fru;)


Jaja, Blocket är väl inte Blocket utan konstiga potentiella köpare förstås;)


Nu ska jag försöka hänga med i en väldigt konstig science fictionserie på 6an.


Natti natti!!

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards