Direktlänk till inlägg 24 oktober 2008

Mitt "A" är borta!!

Av Carola - 24 oktober 2008 20:14


Igår så lyckades 3 åringen pilla bort mitt "A" från tangentbordet:(

Så nu har jag bara en gummiplutt där.

Det är en laptop och jag får ta mig tusan inte dit den där jäkla knappen!

Hur gör man???

Måste jag ta min stackars dator under armen igen och gå till datadoktorn?


Och varför var hon tvungen att ta just "A"? Varför inte Q? Eller Z? Eller varför inte nån annan som jag aldrig använder..alt gr, FN, en med flagga på, home, pg up, pg dn, end`????

Nä, såklart den bokstav som används i vart och vartannat ord?

*morr*

;)


Anyway...(men ni SER ju, det är A i allt!!)...så letade jag gula strumpor och tröja till Marge igår, och som jag trodde så var det ju allt annat än gula kläder i affärerna. Ett par gula overknee strumpor hittade jag till slut.

Det märkliga var att dessa strumpor kostade över 900 spänn??

Och de behövde en j ä t t e stor kasse?

Konstigt.

(Kanske var det så att jag shoppade loss på massa annat? :)

Som varsin tunika med Lille skutt eller Katten Jansson på till de tre minsta tjejerna, fyra tröjor, Dove hudkräm+ansiktskräm med lite brun utan sol i, (och glitter- såklart!) och ett lypsyl till 5 åringen? Nä, det tror jag väl inte?*s*)


Väl hemma så funderade jag på hur fasiken jag skulle lösa det utan en gul tröja. Hon skulle ju teoretiskt kunna vara bar under klänningen som är ärmlös, men det känns ju lite kallt...Gult är ingen favoritfärg hos mig, jag tycker verkligen inte om den på kläder, så att det skulle finnas en tröja ligga och skräpa var ju tämligen otroligt.

Fast så kom jag på att maken köper de mest underliga kläder ibland;)

Polotröjor i märkliga färger tex...hm kanske låg det en gul i hans låda?


Nej.

Men i överskåpet hos sonen låg det kläder som väntar på att han ska växa i dem, och ta mig tusan om det inte låg en GUL tröja där!?

En halvpolo från Lingon och Blåbär, tack AnnaA:)

I storlek 140 iofs men den fick hon klämma på sig, det skulle ju se ut som hud:)

Blev så bra det kan bli!


Idag kom hon hem efter skolan, och vi gjorde iordning henne helt.

Målade ansikte, hals,nacke och armar med gult teatersmink, tog på den illgröna klänningen, det röda halsbandet jag målade och trädde igår, det knallblåa håret och så som pricken över i, en liten Maggiebebis på armen:)

Jäklar vad rolig hon såg ut;)



Jag hade lovat att skjutsa henne till hennes kompis där de skulle samlas för att sen ta bussen, och hon hukade sig in i bilen och sen var hon tvungen att luta huvudet bakåt för att inte håret skulle slå i taket:D

På hållplatsen innan deras så stod ett gäng klasskompisar, killar (såklart) och hon bara stönade och suckade nåt om att det var pinsamt;)

Haha, undras vad de sa när tjejerna klev på bussen?


Jag har fotat henne och fått tillåtelse att lägga ut bilderna om de blev ok, men hon lånade med sig kameran, så de kommer under helgen hoppas jag:)



Igår var jag med syrran på Ikea och köpte nya fina dynor till kösstolarna. Idag klagade alla att de var så hårda.

Har de ingen stoppning i rumpan, tro? JAG tyckte de var mjuka och sköna jag;)

Handlade lite tyg som jag ska sy vetevärmare av till 8 åriga dottern, och antagligen vill väl alla andra ha åxå, så jag köpte mycket:)Vill de inte ha så ska jag nog klä om min kökssoffa i det, för det var jättefint!  Randigt i rosa,grått och vitt.

Sen satt vi på Max och tjattrade i två timmar när Ikea stängde, det är makalöst vad mycket vi har att prata om:)


Nu har både jag och maken letat efter en film att se på tv, men alla våra kanaler till trots så finns det inget:(

Jag ska gå och hämta Sweeney Todd nere hos dottern, helt fel kan den ju inte vara för Johnny Depp är ju med:)


Ha det gott:)

 
 
Ingen bild

AnnaA

24 oktober 2008 22:46

:o) Satt och läste, kom till letandet efter en gul tröja och tänkte direkt på den gula polon och satt och funderade på var den kunde vara.... Vilken tur att jag dumpar kläder till dig lite då och då...
Väntar med spänning på bilderna!

 
malin

malin

25 oktober 2008 15:10

Himmmel vad duktig du är att fixa!
Hoppas vi får se en bild på henne!

http://pillris.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards