Alla inlägg den 30 oktober 2008

Av Carola - 30 oktober 2008 23:47


Klagade ju på min käre man och hans syn på städning...men tar tillbaka det mesta. Han KAN ju om han vill:D

Dessutom så har han insett vilken TID det tar!!

Han har städat i dryga tio timmar, i ensamt majestät, utan att behöva avbryta för blöjbyte, tröst eller matlagning och han är inte klar. Han har inte varit in i nån av ungarnas rum, utan det han gjort, och gjort väldigt bra! är gillestugan, hallen(uppe och nere) badrummet, lilltoan,kök och vardagsrum.


Inte allt för mkt saker är ställda till mig i nån hög för att jag ska ta hand om dem utan det mesta har han lyckats ställa på rätt plats.

Garaget har fått en stor del av allt som inte har nån plats, eller som varit på väg dit ut ett tag, och en rejäl hög ska till soptippen.


Jag är nöjd, han är trött:)


Jag tog med barnen till Nickis lekland idag på eftermiddagen. Hämtade upp tvillingtjejen som vill gå på fritids under lovet, och hade med 1+3+5+tvillingar på 8 år och så stortjejen på 14 år som sällskap.

Det var riktigt trevligt.

Jag är ingen fan av det stället annars, tycker det är rätt sunkigt, och röjigt med massa svettiga barn överallt och föräldrar som krampaktigt låtsas som att det är trevligt;)


Lite förbannad och grinig blir jag nog allt när det ska röja runt stora barn inne på små bebisarnas hörna:(

Det var en tjej, som var ganska liten iofs, kanske 3 år? som hela tiden skulle kasta sig i det lilla bollhavet som var till bebisarna.

När Loppan satt där så ville jag ju inte att den här lilla tjejen skulle härja runt som värsta huliganen. Hon hävde sig över kanten, lyckades sparka till Loppan både en och två och tre gånger i ansiktet:(, sen satt hon och sparkade på bollarna, men lika mkt som hon sparkade på dem så sparkade hon på min unge...och sen kastade hon ju bollar hårt på henne åxå:(

Blä.

Jag vet att mina ungar inte är några ljuva små älvor ,men de brukar var ganska försiktiga när det finns små barn i närheten.


Samma unge envisades med att tränga sig före i rutsckanan hela tiden.

Alltså kliva förbi precis när nån annan skulle åka iväg.

Jag blir så trött.


Visst, det är stökigt på såna ställen, men lite hyfs kanske är bra?

Jag tog med mig min lilla Loppa till stora avdelningen ist:)

Det var som lugnare där, de stora ungarna har lite bättre koll:)


På väg hem så vräkte regnet ner och det var inte det minsta mysigt alls.

Bilen immade igen och det var galet mkt trafil, blir ju så när man envisas med att åka klockan 17.00:)

 Bilen innan mig var nog rätt förvirrad, eller föraren till bilen rättare sagt;)

Vi skulle rakt fram, och när det blev grönt i svängfilen då körde han!

Höll på att bli en krock där mitt i korsningen, mitt i rusningstrafiken..hade ju varit jätteroligt;)


Nu har jag gjort blåa pannkakor, gympat, duschat och städat småbarnens rum(var ju tvungen att göra nåt!)plockat fram tre ljuslyktor med pumpamotiv, hängt upp ett skelett och en galen pumpa som tjuter och skakar när man klappar i händerna, och det var det.

Nu är det färdig pyntat:)

Maken drog en fet nitlott;) Eller det var ju hans förslag- han städar, jag pyntar!

Han har deklarerat att städa hela huset en gång till tänker han inte erbjuda sig, INGET är värt det:D Inte ens en pokerkryssning.

Nu blåser det ju så förbannat så nu vill jag ju inte att han ska åka båt pga det!!! Läskigt ju, de där fjollbåtarna har ju ingen vidare bärighet när det väl gäller:(


Jaja, med lite tur(för mig) så blir det inställt pga av hård vind....


 Nu är det nog dags att knoppa:)

Nattt natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards