Alla inlägg den 4 november 2008

Av Carola - 4 november 2008 00:10


Jag blev riktigt positivt överraskad av Die Hard 4.0 igår:)

Var rädd att det skulle vara en taskig uppföljare bara för att tjäna pengar, men den var BRA.

Massa action hela tiden och Bruce Willis ÄR ju alltid cool:)


Maken skulle lägga sig, men jag muttrade nåt om att han var tråkig, och så råkade han se början och då kunde han ju inte gå och knoppa, så jag fick sällskap:)


Idag har jag inte gjort många knop, det var en trött liten skara här hemma imorse,  vi som inte behöver kliva upp;) Loppan vaknade och ville upp klockan 9.45 Då var hon blöt och hade dessutom bajsat, så det blev till att gå och byta blöja, men sen hoppade vi i säng igen och efter lite amning så slumrade hon en stund till:D

De två lite större kom upp vid halv elva....och slog på TV:n , sen satt de där en timme i pyamas och myste.


Så vi fick plötsligt lite bråttom till kyrkis kl. 13.00

Man vill ju inte gärna komma sent och säga att man försov sig den tiden på dagen;)

Loppan sov i vagnen medan vi gjorde regnmoln och sjöng sånger, fast hon vaknade tidigare än vanligt och fick komma in ett tag. Inte ett dugg märkligt eftersom hon sovit från 19-9.45:D

Hon tar verkligen igen alla dessa förlorade timmar av sömn som hon vägrat sova sitt första år....och det gör inget alls, man hinner få så mkt gjort då!


Hem och lagade mat innan vi drog till tennisen, och sen efter det så var det ju hem och så iväg på gympa.

Fasiken så tungt det var idag!

Inte bara för att det var den av ledarna som är tuffast, utan av nån annan anledning, jag orkade inte helt enkelt:(

Värdelöst.

Dessutom domnade jag bort i ena foten, jag har köpt nya gympadojjor och de skaver, nu satt de väl och tryckte för det släppte när jag knöt upp dem.

Ingen bra gympadag. Hoppas det blir bättre på onsdag.


I bilen så luktar det...illa:(

Jag märkte det inte på väg till eller från kyrkis, men när vi åkte till tennisen så luktade det konstigt. Jag har legat på knä och krupit mellan sätena och kikat under och mellan alla bilstolar och kuddar och grejs..det luktar som en sur gammal vällingflaska...men jag HITTAR ju inget!?

Måste kolla i morgon i dagsljus.

Risken är väl att Loppan har spillt i sin stol så jag måste tvätta...Nej hon borde inte få äta välling i bilen, men ibland blir det så:)


Nu har jag kollat på mitt absoluta favoritprogram, där kan Stjärnor på is INTE konkurrera - Prison Break:)

Maken suckade intill mig  soffan:

- Du borde v e r k l i g e n  sluta kolla på det här, det kommer ju aldrig att sluta!


Men vad är problemet?

En massa skitsnygga män som springer omkring halvnakna och flashar med musklerna? Och säger saker som: Jag ordnar det. :)

Och som bara hämtar en brandyxa från brandbilen och går in och slår sönder en glasvägg, hur macho som helst, eller funderar likt Professor Balthazar och sen !! En ide´!

I love.


Makens kommentar var : Jaha. Jasså. Okey då.

:)

För mig kan den gärna fortsätta i evig tid.

Och de kan gärna fortsätta göra Pirates of the Carribeen i en evighet åxå, för inte kan jag motstå Captain Jack Sparrow heller;)

 Såg på Canal+ igår att de ska/håller på med fyran, ungarna väntar ivrigt.

(och jag med*s*)


Nä, nu är det återigen dags att hoppa i sänghalmen, imorgon börjar kyrkis redan kl. 9.00 ju!

Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards