Direktlänk till inlägg 5 november 2008

Härlig dag:)

Av Carola - 5 november 2008 22:12


Idag har det varit en såndär härlig dag, med frost som gör marken vit, hög och klar luft och SOL:)

Jag har njutit hela  dagen, fast inomhus;)


Dagen började med en trevlig bajsblöja,varför ska ungarna absolut bajsa det första de gör när de slår upp ögonen? Kan de inte vänta till framåt lunch när jag kvicknat till?

Men nej då, stå och studsa i spjälisen med en dyngsur bajsblöja bara:D

Så upp och byta, sen var det musiklek för Loppan, 3 åringen fick följa med pappa till ÖF och 5 åringen har ju kyrkis.


Vi åt lunch på Ikea tillsammans med en kyrkiskompis, det är ju så himla trevligt att dels slippa laga mat och till det priset är det ju svårt att laga mat hemma:) Vi åt alltså korv:) Sen fick barnen leka i bollhavet, vår treåring får ju vara där nu och är såååå lycklig över det.

Vi shoppade lite nödvändiga saker, batterier och ljus, under tiden.


Efter Ikea rusade jag in på Barnens hus och köpte en present till ett kalas som 8 åriga tjejen skulle på senare, och sen åkte vi tillbaka till kyrkan på deras öppet hus med lek och fika.


När det var slut kl. 16.00 så stressade jag på ungarna för kalaset började 16.30 och vi skulle hem och hämta kalastjejen först. När jag lyfte upp Loppan ur vagnen där hon sovit hela tiden, så luktade det misstänkt, och jodå, nog har hon bajsat....igen. Och i liggande position så blev det så där halvbra, med läckage upp på ryggen:(

Sanera henne i bilen, jag lade dit en bit vaxduk på ena sätet i förra veckan, för 3 åringen kliver med sina smutsiga skor där, och den var ju toppen idag:)

På med ny blöjaoch nya strumpbyxor, och sen iväg.


Hann precis i tid till kalaset:)

Hem igen, snabba på med maten, för 17.45 ska 5 åringen på gympa, 18.00 är kalset slut och 18.30 är gympan slut.


8åringen och jag hade en halvtimme att slå ihjäl mellan kalaset och hämtningen på gympan så vi gick in på Rusta.

Jag hittade en så söt fågel med tomteluva:) och små flugsvampar, och så köpte jag varsin täckväst till 3+5åringen som de ska få i julklapp:)


Hem igen, det blir många hemkomster på en dag ibland;) och röja lite i köket innan jag bytte om och åkte till gympan.

Styrkepass idag med hantlar och gummiband, härligt, och det gick betydligt bättre idag, vete tusan vad det var i måndags.


På vår gata så såg jag plötsligt nåt som korsade gatan och eftersom vi har katter som yrar omkring överallt så fick jag för mig att det var dem, en millisekund, sen for det enom hjärnan att OJ vad långa ben de har?

Innan jag faktiskt såg att det var två rådjur:D

Men det hade jag inte väntat mig inne på en villagata.


Nu ska jag plocka ur diskmaskinen och sen kolla på lite Ultimate Fighting....nej det är inte jag som har fjärrkontrollen:D


Natti natti:)


 
 
Trollena

Trollena

6 november 2008 08:11

Oj, oj vad jag är imponerad av din energi. Du verkar göra så mycket, men har ändå tid till det där extra. Klarar du av att hålla humöret? I så fall blir jag ännu mer impad.
Bra skrivet och man får lite distans till det man själv tycker är en stressig dag.

http://bloggagratis.se

 
Anna B

Anna B

9 november 2008 09:52

Håller med ovanstående - imponerad av din energi. S ville inte alls in i lekrummet, när hon väl fick. Eller när inte någon skulle vara med snarare. Nästa gång tar vi med storebror. (Och hon som längtat så).

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards