Direktlänk till inlägg 8 november 2008

Man vet att man har en tonåring när..

Av Carola - 8 november 2008 00:34


...man inte kan kolla på vad man vill på TV en fredagkväll för man måste åka och hämta dem mitt i filmen:(

Jag måste se till så att mannen i huset skaffar oss en inspelningsbar dvd eller digitalbox med hårddisk,eller vad det nu är, jag hänger inte med i teknikens under på Tv fronten alls.

Det intresserar mig inte ett dugg. Det är så jäkla krångligt nu för tiden ju!


Förr, innan allt trams med digitalt och HD tv och allt vad det nu är, så var jag grymt bra på att ratta in kanaler, söka hit och dit, koppla in video,TV spel och ...eller det var nog allt:)

Jag var den på jobbet som de ropade på när de inte fick till det med alla olika TVapparater vi drog runt till de sjuka barnen, eller det skulle kopplas ett TV spel. Så kom jag och fixade:)


Till och med när mannen gick och shoppade loss på ett surround system med fem högtalare och subwoofer för några år sen, så hängde jag med i kablarna som mer och mer började likna ett ormbo bakom Tv:n.


Men nu.

Åh suckelisuck.

Vi  har en gammal tjock Tv, och den ska vi har kvar tills den brinner upp(vilket säkert blir snart så många timmar per dag som den går..)och på den finns det två scart kontakter.

Problemet är ju att varenda jäkla pryl som ska kopplas till Tv:n, ska göra det med en scartkabel.

DvD, surroundsystem, vår gamla video och nu den där förbannade digitalboxen. Fyra stycken, men bara två uttag.

Så då blir det krångel deluxe, och nu är det faktiskt inte roligt längre att ligga och krypa bakom TV:n:(


Den DVD vi har är fö inspelningsbar. Bara det att den aldrig funkat.

Och min käre man vägrade att inse att det var fel på apparaten, han var övertygad om att jag kopplat fel....suck:)

Själv hade han aldrig tid/lust eller ork att försöka, och så gick åren.

När hans kompis visade sig ha en precis likadan, som han bara kopplat in och den funkade perfekt, DÅ började han fatta att det kanske VAR apparaten som var trasig.Men det var ju så dags då,det var ju en fem sex år sen vi köpte den;)


Nu vill jag ha en som funkar!

Men jag vill inte betala flera tusen för den. Så det blir väl så i fortsättningen med att jag missar de filmer jag vill se för att jag ska hämta tonåringar:D



 
 
malin

malin

8 november 2008 14:46

Då står samma sak på våra önskelistor.
Mamma och pappa har en sån där platttv med hårddisk på, grymt!
Man kan ju tom. starta programmet en helvtimme senare eller pausa om man måste åka ifrån en halvtimme !
Grymt!
Vi har också inspelningsbar DVD, men ingen av oss fattar hur man gör :)
Jag orkar inte engagera mig längre och maken kan faktiskt inte han heller, eller han försöker inte ens.....

http://pillris,blogg.se

 
Ingen bild

Carola

9 november 2008 00:20

Pausa en halvtimme!! Meh? En sån BEHÖVER ju jag:)

 
Anna B

Anna B

9 november 2008 10:12

Skulle inte klara mig utan inspelningsbar dvd. Det är ju alltid något som händer mitt när man vill se något. Inte var de n dyr heller och då var det ändå någo år sedan vi köpte den.

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards