Alla inlägg den 9 november 2008

Av Carola - 9 november 2008 00:32


Idag har det varit typ 97% luftfuktighet ute, jisses så fuktigt!

Varmt men blött. Och av solen såg man intet:(


Jag började dagen som vanligt med att sniffa den välbekanta bajsdoften...fast jag är förkyld så är det vissa dofter som klarar att ta sig igenom snorbarriären;)

Jag vände mig om och borrade ner huvudet i kudden i hopp om att mannen skulle förbarma sig, jag tänkte då skylla på att jag inte kände nån lukt alls med min täppta näsa;)

Men inte gjorde han det heller.

3 åringen kom in och hjälpte lilla Loppan att fälla ner grinden på spjälisen, så jag lyfte över henne till vår säng, öppnade bara ena ögat och slöt det så fort hon var över.

De två lekte och busade och hade jättekul.

Jag låg där och blev mer och mer irriterad på mannen som inte gick upp med bajsblöjan:(

Men i uthållighetskrig vinner jag, så jag låg envist kvar och slumrade.

När de två små började leka att jag var en häst och kröp upp på min rygg och började hoppa så det knakade i både min rygg och den stackars gamla sängstommen, så kunde jag inte ligga kvar, insåg att med det där hoppandet så skulle det börja läcka snart.

Inte var det så jäkla mysigt när hon satte sig på mitt huvud heller;)


Satte mig upp på sängkanten och blängde surt på maken....men?

Vart var han???

Inte bredvid mig iaf.

Nähä?


Gick och bytte blöjan och på vägen dit så såg jag att mannens bil var borta?

Meh?

Vart fasiken är han nu då? En lördagmorgon. Klockan...ehrm 10....;)

Skickade ett sms, men såg sen lappen på bordet.

Han hade åkt för att leverera grejor, lämna in nåt spel och SPINNA!?

Jisses, den tiden?

Jaja, mysteriet löst:)


Efter frukost, som mera var lunch, så var det städdags. Jag röjde och dammade medan maken plockade ner våra studsmattor för vintervila, sen dammsög jag och han fick äran att torka golven.


Middag beställde vi från pizzerian, för tvillingarna och maken skulle på Monster Jam i Globen.


När de åkt så roade jag mig med dagen andra roliga uppgift, att sortera underkläder!

Whiiiho:)

Igår satt jag i 2 (TVÅ!) timmar och sorterade strumpor, kalsonger och trosor.

Det är inte kul.

Jag brukar tvätta och sen ösa ner alla i en stor korg, och när den är full så tar jag en till, så får alla rota där bäst de vill. Men det blir en väldig massa letande varje morgon, och så ids inte ungarna (eller mannen....) leta reda på ett par, utan de tar nåt som ser ungefär lika ut;)

En svart strumpa med vita dödskallar ser ju ungefär likadan ut som en vit strumpa med svarta igelkottar på, visst;)?

Eller i mannens fall, en svart strumpa är ju alltid en svart strumpa, oavsett om det är ränder eller prickar som dekoration uppe på ankeln, eller hur?


Nu har jag bestämt att alla ska samla sina egna underkläder i varsin påse/låda/korg eller liknande(har inte kläckt riktigt VAD än) och sen tvättar jag det separat. Den äldsta dottern har tvättat sina egna redan, så det var ju ett väldigt smart drag av mig:) Ska lära 13 och 8 åringarna åxå.


Men innan det funkar så måste det ju sorteras upp först, en gång för alla, så det har jag då pysslat med.

Tvättat och sorterat 3 maskiner idag, förutom de 2 timmarna igår.

Ändå så har jag en överfull blå back från Ikea med omaka strumpor!


Jag fattar inte hur mkt underkläder vi har i den här familjen! Mer än att det är massor.

Nu har jag kastat en massa som var sådär halvroliga, jag vill att de ska ha hela och rena underkläder, och helst lika strumpor;)


I morgon ska jag sätta ungarna på att leta strumpor i hela huset, jag vill ha bort den där backen med omaka! Jag vet att det låg en rosa strumpa på golvet inne hos 13 åringen tex..


Tvillingarna och mannen kom hem vid halv elva, lyckliga och uppspelta över alla coola monster till bilar de sett:)


Nu är det dags att värma en flaska välling och sen sova:)

Natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards