Alla inlägg den 11 november 2008

Av Carola - 11 november 2008 00:48


Jag gillar inte att vara förkyld:(

Men det är jag ändå;)

Seg(are än vanligt*s*) ont i halsen(som blivit mkt bättre!) och såndär tråkhosta man inte kan göra så himla mkt åt.

Ja, det är mitt status mitt i natten.


Jag har precis släppt in den svarta katten som nu ligger och snarkar i Loppans vagn, den grå ligger i min säng och värmer upp den:)

Hon ligger för tillfället i vår säng varje natt, helst i mitten så hon får värme från två håll, men även på fötterna funkar.

Eller bakom min rygg, så man lägger sig på henne när man försöker vända sig...

Om hon inte tycker att det är tillräckligt mysigt i vår säng så slinker hon mellan spjälorna in till Loppan, där lägger hon sig så nära hon bara kan, gärna ovanfär huvudkudden, och bryr sig inte nämnvärt om att Loppan klappar vääääldigt hårdhänt när hon vaknar;)


Loppan ja, hon somnar sen några kvällar i SIN SÄNG!!

Inte i vagnen i vardagsrummet som hon gjort sen i somras (äh, hon har ju sovit där sen hon föddes ju...men det var då hon somnade av sig själv helt plötsligt)   utan ensam i sin säng.

Inte var det några problem att få henne att somna där heller.

Hon hade krånglat som tusan några kvällar i vagnen, så jag tänkte att jag provar väl och ser om det funkar bättre i sängen - och si det gjorde det ju:)


Tiden löser mycket:)


Mycket välling vill hon fortfarande ha varje natt, minst en flaska när hon ska somna, sen en till mitt i natten och så en framåt 6 tiden...

(Tiden löser nog det med hoppas jag;)men för ögonblicket är det helt ok)

Det är inget kuligt att gå upp och fixa den där vällingen bara, så nu har jag börjat göra en stor tillbringare på en liter välling, som hon och 3 åringen får varsin flaska av på kvällen, och sen finns det att fylla på två mål till.

Japp, jag är smart:)


(eller lat..schhhh)


Nu ska jag gå in och flytta katten och krypa ner mellan den och maken och sen antagligen hosta mig genom natten....;)


Natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards