Direktlänk till inlägg 13 november 2008

Idag har jag sovit middag...

Av Carola - 13 november 2008 00:48


...och är mao helt galet piggelin nu;)


Ja det var ju inte min avsikt att sova en timme mitt på dagen, men så blev det.

Jag satt och läste( är inne på tredje boken nu, Ullis!!) och Loppan sov ute  vagnen, de två näst minsta satt intill mig och spelade dator, ute var det grått och trist, jag frös, har sovit dåligt de senaste nätterna (hohoho, nu skojar jag, jag menar EGENTLIGEN de senaste typ 15åren, sen största dottern föddes..*S*) för jag har ju hostat mig igenom dem, och som tummen på vågen så satt jag uppe till halv tre igår och läste ut bok nummer två i Twilight serien:)


Med lunch i magen så blev det helt enkelt bara väldigt gäspigt och jag lade ifrån mig boken, drog över mig en filt och...Zzzz  Zzzz.

Vaknade av att jag snarkade:D


Tjejerna satt så tyst bredvid mig, jag hörde de ju mellan varven, de småviskade till varandra, sötisarna.

När Loppan vaknade så smög de ut och tänkte hämta in henne, men då kvicknade jag till av det kalla draget från balkongdörren, så jag masade  mig upp och hämtade henne själv.


En timme sov jag!  Eller okey då, det var ju inget djup sömn, mer en powernap, eller många;) för jag vaknade ju till av att jag snarkade, satt inte sådär jättebekvämt alldeles ihopkurad i fåtöljen...


Och jag kan bara säga att det räddade resten av dagen!

Men nu är jag ju pigg, som sagt.


Imorgon ska maken iväg på jobb, han åker vid 11 och kommer hem sent fredag kväll. Det innebär att jag ska upp och få iväg skolbarn på fredag morgon..:/

Men men, en dag ska jag väl klara av, skulle jag tro:)

Om jag inte fastnar i boken förstås. Jäklars så bra de är!


Men vilken tid det tar att läsa böcker,förresten!

Jag fastnar så lätt och blir sen sittande tills jag M Å S T E göra nåt, typ byta blöja,laga mat eller nåt sånt, och skiter totalt i allt annat hemarbete:)

Det är fortfarande rätt fint här hemma sen mannens storstädning, jag har bara behövt underhålla det med undanplockning och dammsugning, och tur är ju det, för annars hade hemmet förfallit alldeles:)


Jag tror inte jag ska läsa fler böcker när jag läst ut den här:)


Dottern på 8 år har befallt mig att åka och köpa ett Lyckotroll, imorgon, det är tydligen det de leker med i skolan nu, så visst, jag gör väl det då, men sen måste jag hem till mamma och pappa och rota lite på vinden, för såna där hade ju jag när jag var liten, och eftersom jag är en samlare av stooooora mått så lär de finnas kvar där:)

Frågan är bara: Var?

Det är nämligen inte bara jag som är en samlare, jag har ju fått det nånstans ifrån;) och med andra ord så är heeela vinden knökfull av gamla grejor som kan vara bra att ha, eller inte, men som man inte kan slänga.

Vi pratar minst en gång varje år om att ta dit en container (ja det är SÅ illa) och verkligen röja, men syrran och jag surnar alltid till när mamma envisas med att säga att det mesta är VÅRT.

Faktum är att vi för några år sen gjorde en upprensning av våra saker (teckningar från lekis,ettan,tvåan,trean,fyran,femmanoch sexan;) barbiedockor, pussel, leksaker edyl) och slängde massor, och resten som vi vill SPARA :) packade vi i kartonger som vi nogsamt märkte upp och staplade i ett hörn av vinden.


Sen har mamma och pappa varit där och flyttat runt dem samt ställt en massa jox på över och bredvid.

Och nu är det alltså vårt:)


Faktum är att det finns mkt användbart på den där vinden:)

Tomma kartonger som man kan behöva för att slå in paket;) madrasser, skor, slalompjäxor, kaffe?, diverse möbler, tomma vinflaskor - de gjorde eget vin för massor av år sen och sparade flaskor som aldrig blev ifyllda, gamla telefoner, såna där med petmoj på som snurrar, värsta retro ju;) ryggsäckar,sovsäckar,tält och en jäkla massa annat i samma stil.


Men det är ofta bra att det finns där, så vi får alla vatten på våra kvarnar när det behövs nåt och vi bara hämtar på Vinden:)

Vi skiter nog i containern i år åxå:)


Nu hojtar Loppan och vill ha påfyllning av vällingen, det är ju en dag i morgon åxå, så det är väl bäst att inta planläge:)


Natti:)

 
 
Anna B

Anna B

13 november 2008 08:12

Men det är ju de allra skönaste sovstunderna, de där som bara råkar bli!! Den var du värd!!

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
malin

malin

14 november 2008 08:28

Vad skönt att du fick sova lite, de där småstunderna på dagen kan göra under!
Vilka snälla barn som viskade för att inte väcka mamma, och höll ett öga på sovande loppan också :)

DIna förädrars vind är som mina föräldrars källare.
Allt finns där.
De gör ett försök i balnd att lämna hit lite grejer som är mina, leksaker och sånt, men det går bra, jag kör bara dit nåt annat :)

http://pillris.blogg.se

 
Ingen bild

ullis4

14 november 2008 14:27

Jag kan inte heller sluta läsa om det är en bra bok, så jag försöker att undvika dom tjockaste, vill ju inte att barnen svälter ihjäl o dammråttorna tar över hemmet;).Men jag är glad att äldsta dottern tjatade på mig om twiligtserien o vi ska gå på bion så fort den kommer hit.Har du förresten läst Sagan om isfolket? Det är med en lite fantasiserie med övernaturliga inslag, o lite mer vuxeninslag;).

 
Ingen bild

Carola

14 november 2008 20:44

AnnaB ; Ja det är ju så,de där småstunderna betyder så mkt:)
Malin: Sådär gör mamma och pappa åxå, kör hit en massa skräp som de tycker jag ska ha..Nu har vi ett stort garage som man kan plösa in massor i, men det VILL jag ju inte. Bättre att samla allt på ett ställe;)
Ullis: Jag får inte följa med dottern på bio:( Tror jag måste gå med syrran:)
Nej jag har inte läst Sagan om isfolket, och har aldrig haft nån lust till det heller...men kanske skulle man prova? Fast mamma och pappa som har värsta biblioteket hemma med säkert tusentals böcker, har ju såklart inte just dem..så då måste jag till bibblan..och det blir ju aldrig av;) Men jag ska ha de i åtanke!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards