Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Om man trycker på fel knapp, så blir det inte så bra..

Av Carola - 11 december 2008 23:41


Jag satt igår kväll och skrev ett långt inlägg, om allt och inget..(mest "inget" *s*) och plötsligt så hade jag tryckt på nån knapp så allt försvann:(

Så då blev jag sur och gick och lade mig.


Idag hade jag ingen bra dag, det strulade med än det ena än det andra, inga stora saker kanske, men sånt där man blir galen av.

Började med att besticklådan gick sönder igår, så maken limmade den i morse, det är själva fronten som lossnat. Efter att den torkat hela natten så satt jag dit den igen, stängde den och en stund senare så öppnade jag och.....fick hela fronten i handen igen:(


Åkte iväg med de tre minsta för att köpa julklappar, och hittade ingenting.

Jo en almanacka med Tokio Hotel till 8 åringen, som övertagit passionen för dem, och två klänningar till Loppis, en grå och en vit stickad, jättefina.

Men inget mer, så jag åkte hem, och lade lillskruttan att sova ute och kollade sen på såpan.

Bäst jag satt där så kom jag på att jag skulle sätta spetstyg innanför glasdörrarna på bokhyllan! Så kan man kasta in allt där sen när man julröjer utan att det syns:)

Hämtade tyg i tvättstugan , klippte till och satte fast med häftmassa:D

Avancerat som fasiken...häftmassan tog slut, såklart, så sista dörren tejpade jag upp tyget..haha, få se hur länge det håller.


Men som jag stod där och grejade så började det tjuta i öronen på mig!

Ett sånt där högfrekvent jäkla tjut som ingen annnan hör, men jag blir galen, jag mår fysiskt illa av det och får gräslig huvudvärk:(

Ljudet existerar i verkligheten måste jag kanske tillägga!!


Jag ropade upp äldsta dottern, som kommit hem med migrän efter att läraren i skolan demonstrerat hur ultraljud lät, heter det så? Såna ljud som är för höga för att uppfattas av våra öron iaf. Hon hörde inget men blev genast dålig, och fick gå hem...

Hon hörde inget här hemma, men hon fick en oerhörd lock känsla för öronen...

Min 5 åring hörde iaf!


Jag sprang runt här och försökte lokalisera ljudet, blev mer och mer desperat, i mina öron så tjöt det högre och högre...till slut när jag dragit ur alla kontakter till tv apparater och lampor och grejs så tänkte jag att . Nä fan, jag har fått tinitus:(

Gick ut och hämtade posten, och gick in i garaget för att leta reda på mina skruvar och muttrar jag behövde till dagens projekt, och blev kvar där ute några minuter och när jag kom in igen var det först tyst, men sen hördes det igen!

Så jag hade kanske inte tinitus iaf:)


Men jag hittade fan inte på vad det var som lät!

Till slut gick jag ner i källaren och vred ur alla huvudsäkringar och det blev kolsvart i hela huset, så skulle jag gå ut i garaget för att vila öronen och sen gå in och se om det lät inne, det tjöt konstant i mina öron nu, och när jag öppnade ytterdörren så står min pappa där!


Shit så rädd jag blev:)

Jag gick och skruvade i säkringarna igen, och sen var det sånt jäkla liv i hela huset så jag vet inte om det låter längre....tror att det tjuter i vardagsrummet men vet inte, ska kolla sen..


När pappa gått så hämtade jag borrmaskinen och en skarvsladd, för jag skulle borra upp handdukshängare i badrummet.

Först hade själva borren lossnat? Fick ut i garaget för att hämta den där man drar åt med.

Så funkade inte skarvsladden. Jo, den funkade lite, brrrrrrrrrr, sa borren och sen blev det tyst...

Provade igen, tryckte i alla kontakter: Brrrrrrrrrrrr...tyst.


Men vad faaaan?

Hämtade en ny skarv, borrade mina hål, och skulle sätta i skruvarna som är köpta just för detta ändamål..men då är de för korta?

Vad jag sa då, vill ni inte veta:)


Ut i garaget och leta nya skruvar, fanns såklart inga. Det fanns en halv miljard andra skruvar som inte passade, men vad ska jag med dem till?

Hittade till slut två vagnsbultar. Jaaaa, de passade!

Men jag hade fyra hängare och behövde 8 skuvar.

Äh, jag tryckte in lite papper i hålen och sen bultade jag dit skruvarna, och de sitter rätt bra. Kanske tills jag köpt nya:)

Eller inte:D


Lagade mat, hade huvudvärk och började tro att jag inte skulle orka gympa, men när mannen kom hem halv åtta så tänkte jag att jag provar väl.

Han satte sig vid datorn.


Jahapp, nu funkade inte internet?

Nää, det var ju inte så konstigt eftersom den trådlösa grejen som gör att man kan surfa trådlöst var svart! Inga lampor lyste där det annars brukar blinka som värsta tivolit:(


Jag hade ju skarvsladden som var trasig i samma urtag....men det gick ingen propp, allt annat som sitter där funkar som det ska, är det möjligt att den där grejen gick sönder av det???

Död är den hur som helst, så jag måste köpa ny i morgon. Jag vet hur det kommer att bli:


Jag tar med mig grejen och visar, för den antagligen väldigt snygge försäljaren, och säger att den här är trasig jag vill ha en ny.

Jag har tre barn med mig som tycker det är skittrist och skriker, alternativt springer gatlopp mellan dyra datorer och annat spännande.

Försäljaren ler snällt, men tänker i sitt stilla sinne att den här korkade människan är verkligen KORKAD.

Han visar vad de nya finns, och jag frågar vilken jag ska ha, han tar fran en och säger att den här är bra.

Jag vrider och vänder på kartongen och frågar om det är lätt att installera?

Han suckar i smyg och säger att det är busenkelt, bara att plugga in.

Jag frågar om det kommer att funka även om man är så korkad som jag är, och han ler lite ansträngt och säger "Javisst!"

Jag ler snällt och åker hem, efter att ha ställt upp de kartonger som barnen vält ner..


Packar upp min nya grej, läser instruktionen, på engelska, japanska och rysska, ingen svenska:( den är ungefär tre meningar som går ut på att man ska stoppa kontakten i väggen och sen i sin andra datapryl där internet kommer. Sen ska det funka.


Jag gör exakt så, och det händer inte ett skit. Nada, sipp, noll, nothing.

Blä.

Jag vet att jag kommer att få sitta och söka supporten i morgon;)

Det är alltid så nämligen.

Nu sitter jag på en kudde på hallgolvet och surfar med sladden inkopplad, maken säger att jag är allvarligt internetberoende:)



Fö så fick jag 13 åringens mobilräkning idag. Det var inte heller så kul.

Hon hade 14 olika saker som kostade 15kr styck, hon vet inte vad det är, hon har sig veterligen inte beställt nåt, eller laddat ner nåt.


Nån som vet vad Yarosa MTV är för nåt???

Det står som mottagare av summan..och det är draget 15 kronor varje minut i 7-8 minuter, alltså olika samtal/beställningar? En minut är det draget två gånger 15 kronor?

Blä, säkert nåt jävla bluffskit.

Jag har givetvis mailat ett ytterst drygt mail:)

Få se vad som händer.


Nä, nu ska jag sluta!!!!!

Natti Natti:)

 
 
Ingen bild

eva

17 mars 2009 09:45

Min dotter har också fått 2 förmedlade tjänster a 15 kronor på sin räkning! Hör av dig om du hittar något! Mvh eva.fasth@telia.com

 
fia

fia

5 april 2010 20:58

hejsan.. jag är 19 år gammal och vet vad de mesta e som man får på räkningen, men tack och lov lär man sig :).. Yarosa MTV är (vad jag tror), när man är inne på mtv och det är tiden för att höra olika låtar och så som t.ex after hours så kommer det upp underhållningssaker som att man ska till exempel skicka in sitt namn plus en killes namn som man tycker om så får man svar hur många procent man passar ihop eller så får man en text om man passar ihop eller om man inte gör det.. blev det rörigt skicka ett mail så ska jag försöka förklara lite bättre :).. prenova_1@hotmail.com.. mvh fia

http://www.sebbesflicka.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards