Alla inlägg den 12 december 2008

Av Carola - 12 december 2008 22:54


Jag blir så glad av att se honom! Vilken energi han utstrålar:)

Värdig vinnare, I love!

Älskar juryn åxå, hade väldigt svårt för den förra, fast då kollade jag inte:)


Nu ska jag kolla på eftersnacket:)


Av Carola - 12 december 2008 22:37

Fan jag är ju en Idolnörd!

Nu blev jag skitsur när Jidhe tog upp guldkuvertet och skapade värsta ångest  stämningen, vem ska vinna???

Kevin? Eller Alice???

Och så vänder han på lappen och läser: Tillbaka efter reklampausen, edyl.

Ansiktsuttrycken på de stackars finalisterna var ju ren och skär ångest.

Fyyyyyy så taskigt!!!!

Av Carola - 12 december 2008 22:24


Satt och läste igenom de bloggar jag följer, och blev mer och mer nervös ju längre ner i listan jag kom, för Vimmelmamman väntade på ett avgörande besked.

När jag läser om hennes positiva besked så blev jag så glad!!!

Underbart!!


Av Carola - 12 december 2008 18:48

Jag lämnade barnen i bilen utanför dataaffären, gick in, letade reda på en kille, visade min trasiga router och sa att jag ville ha en ny, utan krångel:)

Han gav mig en, och sa att den skulle funka utan att jag gjorde mer än kopplade in den, men då hade jag inte lösenord och grejer på den. För det var man tvungen att krångla.


Och det har jag gjort.

Och det funkade inte.

Det var precis som han sa, jag bara kopplade in den och den hoppade igång, men så ville jag ju inte ha ett oskyddat nätverk som vem som helst kans surfa på, och där började det krångla.

Så till den milda grad att allt lade av....


Jag gav upp och tänker fråga min väääldigt snälla och trevlige och rara och underbara och framför allt datasnilliga kompis L.

(Anna, du kan väl förvarna honom*S* Han måste hjälpa mig att få en jäkla nyckel, eller vad det nu heter!!! Han kan få en tårtbit extra!!! )


Jaja, nu funkar det att surfa från två datorer iaf, trådlöst.

Mannens dator är hos doktorn, totalt nersmetad med virus:(

Begriper inte vad han gör, för min dator har inga virus:) Ta i trä!


Fast han snor ju min och spelar poker på när hans är borta....och det är väl där allt skit kommer ifrån förstås...eller ungarnas spelsajter?


Nu ska jag snart hålla barnen sällskap framför Idol finalen:D

Själv är jag fortfarande sur för att sötis Robin åkte ur förra veckan, så jag håller nog på Kevin, och mest troligt är det ju då att Alice vinner;)

Jag är ju inte känd för att tippa rätt direkt....


Osams med 13 åringen är jag åxå....hon skulle på disco ikväll, men har betett sig som en smärre tornado, så hon blev förbjuden att gå.

Sen är hon så in i h-vete osmart att istf att hjälpa till med det jag bad om(middagen) så bara fortsätter hon att gå på i stortofflorna....Jag hade ju veknat om hon bett om ursäkt och skärpt till sig. Var på väg att säga att det var ok om hon åkte, men då började hon säga att det var mitt fel, det var jag som var dum, jag hade alltid rätt(ironiskt...) jag skulle alltid bestämma...and so on.....clever girl?  Nix.

Så nu sitter hon och tjurar på sitt rum. utan dator för den har jag här och krånglar med...och får inte gå på disco, och då får inte hennes kompis heller gå, och det är ju såklart mitt fel.

Lite dåligt samvete har jag. Men skiter i det, hon måste stila till sig!


Nu måste jag in på Hemglass sida och kolla om de kommer idag, Emir har inte smsat;)

Återkommer nog om kloka tankar angående Idolvinnaren....eller inte:)

Bye for now:)

Av Carola - 12 december 2008 00:21


Kom på att jag måste skriva vad 5 åringen sa igår på kyrkan:)


Vi var där på lite vardagsgudstänst/julpyssel/musik, och började i kyrksalen, där en av ledarna berättade om julkrubban ur åsnans perspektiv.

Ledaren är underbar med barn, underbar öht förresten:) och spelade en liten teater där hon var åsnan. Hon berättade om när hon(åsnan) kom till stallet där Jesus sen föddes, med Maria och Josef. Det stod redan någon där i stallet, en som hade en j ä t t e stor rumpa....

Då ropade min söta 5 åring högt:

-Jesusbarnet!!

Mamman i bänkraden bakom mig skrattade gott och jag log stort jag med:)

Det var ju nu inte Jesus som hade en stor rumpa;) utan en oxe.....


:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards