Direktlänk till inlägg 15 december 2008

Det lackar mot jul:)

Av Carola - 15 december 2008 23:31


Vi har en snögubbe som står på micron, som räknar ner dagarna till julafton.

Nyss var det 24 dagar kvar, nu är det bara nio!?

Va?

Men det måste ju vara lite fel, visst?


För det kan ju inte bli jul än, jag är inte klar med sillinläggningen, lutfiskblötinläggningen,grötkokningen, syltafixet, slaktat gödsvinet, gjort leverpastej, bryggt öl, knäskurat golven, bytt halmen i sängarna, stöpt ljusen och fejat i varje vrå:)


Eller vänta nu?

Lutfisk äter jag inte, lägga fisk i lut känns ganska hälsovådligt...sill äter jag bara om jag får snaps....och snaps har jag kommit på är ganska äckligt så jag hoppar nog över båda två...:)

Gröt finns på korv, sylta...brrrrr, slakta grisar överlåter jag till nån som känner att det är ok med dem, jag kan inte ens vrida nacken av en fisk...leverpastej kom maken hem med i lördags, strutsleverpastej till och med, rekommenderas!, Bryggt öl???  Näää, jag vill ha julmust!!!

Knäskurat golven..HAHAHAHA, som om!

Bytt halm i sängarna....ja fan vet om man inte låg bekvämare på en halmmadrass än våra gamla resårmadrasser...de är sååååå slut..Men det är renbäddat iaf (TAck Loppan som bajsade ner hela vår säng i morse och såg till att det blev bytt!*S*)

Stöpa ljus har jag faktiskt aldrig gjort, och tror inte att jag kommer att göra heller, finns fina på IKEA:)


Återstår att feja i varje vrå....usch det låter trist...;)

Men jag har faktiskt fejat hela gillestugan, skurat Loppans skötrum tillika gästtoa, postat alla julkort, burit undan alla tomma kartonger med adventspynt som stått i vägen och skräpat i tre veckor, bringat lite(väldigt lite, bara på diskbänken!)ordning i tvättstugan,slagit in lite julklappar, hängt upp ett ljusnät över en buske ute, vikt ihop alla tusen tomkartonger som maken slänger ner till braskaminen för att elda upp, varit på ett utvecklingssamtal i skolan, lagat middag(håhåjaja, barnen frågade förvånat när jag ställde fram kastrullen med ravioli på bordet: "Ska vi inte äta RIKTIG mat?") varit och tränat OCH det viktigaste av allt - kollat på Prison Break!!!


Har gjort en lista som jag strukit en hel de på, så jag känner mig hyfsat nöjd med dagens arbete.

Men, faktum kvarstår, det är snart jul!!!

Och jag är inte mentalt där än:)


I morgon planerar vi att barnen ska haka på maken till jobbet, så ska jag och Loppan (måste ha en anledning att köra vagn så man slipper bära alla paket,hihi) åka ner på stan och förhoppningsvis göra många julklappsinköp.

F ö r h o p p n i n g s v i s.....!!!


Vet hur det brukar bli, jag irrar runt där och hittar massa fina saker till mig själv, till huset och till Loppan...men det är ju inte det jag ska ha...*S*

Vet förresten inte vad Loppan ska få, stackars barn det finns ju allt redan...

Hade klurat ut att hon skulle få en bultbräda, och var rätt nöjd med det.

Vad dyker upp på mitt golv häromdagen?

Jo, självklart en bultbräda?!


Jaha, det kanske jag köpte till 3 åringen ja....hm fan åxå.


..................................................
................................


Vi hade en rolig diskussion vid matbordet idag, jag och tjejerna.

Jag tycker ju, som bekant, att Robin (idol) är söt och sjunger bra.

Jag tycker att Alice Cooper är söt och sjunger bra åxå, och för den delen så gillar jag Takida, och Magnus Uggla med, men nu sa 14 åringen:

-Mamma, du vet väl att han bara är 18 år?

-Eh Ja?

- Han är Liiiite för ung för dig, mamma....

Men bah? :D


Precis som att jag skulle vilja gifta mig med honom...:)

Jag har ju redan handplockat en(då) ung man som jag uppfostrat helt efter mina premisser, som jag slitit med i 21 år, som jag fått sju barn med, varför skulle jag vilja byta till en ny snorvalp????!!!

Börja om från början, börja om på nytt....tralala:)


Ånej, jag behåller allt min äkta make, men Robin ÄR söt och han sjunger bra, jag måste väl inte bli både blind och döv för att han är 18 år:)


Jag kontrade såklart med att hon ju gillar Johnny Depp, och han är mer än dubbelt så gammal som hon!

:)

Då blev det tyst, hihi.

Sen skojade vi hej vilt fram och tillbaka, hon är så rolig att driva med för hon fattar ju ironi, hon är en jäkel på att driva tillbaka dessutom;)


Nä, nu ska jag gå och äta! Jag är skithungrig....Midnatt...kanske en late supé???

Eller bara en sup:)

Nix, det blir nog en mandarin...fast det lät inget gott...kanske en macka ändå.

Sen ska jag gå och lägga mig i mina nya satinlakan(fick av mamma, mörkblåa snygga som tusan) och drömma sött.

Dock inte om Robin:D


Bye bye:)


 
 
Ingen bild

Anna

16 december 2008 07:18

Prata inte om allt vara förberedd inför jul...... P A N I K !!!!! Jag hade i min enfald trott att jag hade hela helgen på mig att stress runt och hitta julklappar (men vad?) och pynta lite här hemma, men då ska vi ju åka till Västerås... och vi har ju inte köpt någon julklapp till farmor än, uhhhaaggggghhhhhh....... Jag tror jag rymmer till månen. Tack för fikat!

 
Ullis

Ullis

16 december 2008 08:51

Åh jag satt och skratta lite för mig själv när jag läste ditt inlägg. Jag känner oxå att jag börjar får panik och vet inte vad jag ska hitta på mera till resten av familjen i julklapp. Men de är några dagar kvar så jag får tänka på de ett par dagar till.........
Ha de gott och hoppas du hitta något när du var/om shoppa. :)

http://trolletsblogg.bloggagratis.se

 
TuvaLiten

TuvaLiten

16 december 2008 20:30

Tusan oxå, byta halmen har jag ju glömt! Annars har jag nog rätt bra koll på julklappsinköpen, bara maken kvar, lätt som en plätt...NOT...

http://tuvaliten-enflockungarochensymaskin.blogspo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards