Alla inlägg den 20 december 2008

Av Carola - 20 december 2008 00:29


Idag skulle 8 åriga dottern vara i kyrkan kl. 7.55 Gäsp.

Jag tyckte inte att det kändes ok att skicka henne dit i beckmörker, så jag körde henne. När maken lämnar dem så får de alltid skjuts men nu när det är jag så kan jag ju inte lämna tre små barn hemma för att köra dem till skolan, som tar två minuter att köra, om man kör s a k t a:)

(sorry, blev många "kör")


Nu var storasyrrorna hemma så då funkade det.

Helst hade jag velat krypa ner i sänghalmen igen när jag kom hem, de tre små sov ännu, men det gick ju inte för sonen skulle vara i skolan 9.00 så jag var ju tvungen att skicka iväg honom.

Och sen var det ju ingen idé att lägga sig, för då är det ju fråga om minuter innan det börjar vaknas i husets barnkammare.


Jag ägnade mig åt att lösa suduko i morgontidningen.

Fast idag var det svårt, jag snöade in på nåt och sen slängde jag tidningen...:/

Största dottern kom hem innan jag hunnit fatta att hon varit borta nästan, och då röjde jag efter frukosten, klädde på två små, och sen lämnade jag henne som barnvakt och åkte på shopping.


Började på Elgiganten där jag köpte en hårddisk till pappa, torkbollar att lägga i tumlaren till mamma, och en grej till syrran. Jag tror inte att hon läser här, men vill inte riskera att avslöja nåt:)

Men Idol DVD´n fanns inte:(


Åkte till nästa köpcentrum och gick in på Lindex för jag tänkte shoppa nåt fint till jul, hade ju en rabattkupong på halva priset på valfri vara, så då måste man passa på:)

Letade runt lite, tog med mig några kjolar och en kofta och gick och provade. Kjolen är jättefin, grårutig, men jag ser ut som ett smärre kassaskåp om rumpan:(

Men det är väl så det är, min rumpa ÄR bred och så är det med det. Alla lär väl ha lagt märke till det vid det här laget;) det är bara jag som går runt och tror att den är osynlig. På samma sätt som jag tror att jag fortfarande är blond:)

Folk brukar gapskratta när jag säger det, och idag såg jag mitt hår utsläppt bakifrån i den starka belysningen i provhytten..och jäklar vad mörkårig jag är:) Inga tendenser alls till att vara blond? Märkligt:)


Jag bestämde mig för att ta kjolen och koftan, men ville ha en storlek större ...hm...så jag gick ut igen, och givetvis så hittade jag en massa fina klänningar...och en till kofta, så jag gick tillbaka till hytten , och rätt som det var, när man står där och kritisk granskar sin feta häck, så försvinner lyset!!

Det blev kolsvart. Och tyst, för julmusiken tystnade den med.


Där stod jag då , i en kjol och kofta, i beckmörker, och funderade på anledningen till strömavbrottet. Jag hade läst i tidningen att ett annat köpcentra i staden hade fått utrymma igår då brandlarmet gått igång, så jag kände att jag nog gärna ville ha min egna kläder på mig:)


Det är tur att man inte är mörkrädd, och att man har ett hyfsat mörkerseende för efter nån minut så såg jag ju helt ok och fick på min mina kläder och hängde upp de provade på sina galgar och gick ut.

Det var lite ljusare i butiken, men man kunde ju inte handla nåt när datorerna inte funkade.

Det var bara att hänga undan kläderna tills i eftermiddag och gå ut, för de vill ju inte gärna att man hänger där i butiken i kolsvart mörker, utan fungerande larm ....


Stod utanför en stund, ringde maken som alltid lyssnar på radio för att höra om de sagt nåt, det hade de inte. Ringde hem för att kolla om de hade ström, det hade dem , allt var ok där.

Gick in till Coop, trodde inte att de släppte in folk, men det gjorde de.

En kille stod och förklarade för en dam att det tydligen var ett stort strömavbrott, men att det funkade att handla hos dem, det var lite mörkt,men man var välkommen in:)

Damen ifråga sa att hon var synskadad så henne bekom det inte att det var svart, det var som det brukade:)


Strömmen kom tillbaka efter en 15-20 minuter, så då kunde jag och alla andra se vad vi lade i våra korgar;)

Handlade till våra eviga fredags tacos, och till godisbak, och sen letade jag Idol DVD, men den fanns inte där heller?

Jag borde ha frågat nån, men jag gillar inte att fråga, då får det vara. Jag åker väl en sväng till innan jul.


Efter det tog jag en runda på leksaksaffären, hittade nån fånig leksak till Loppan, och en liten Briobil, rosa såklart, som hon ska få i strumpan.

Plötsligt ringde mobilen och ett nummer jag inte kände igen visade sig på displayen.

Det var från affären där jagbeställt maken julklapp:)

Tror inte att han läser här heller, men vågar inte säga nåt för säkerhets skull:)

Jag beställde den i onsdags och trodde att det skulle vara klart nästa vecka, men det tog baraen dag.


Jag åkte och hämtade den på en gång.

Givietvis mitt i stan, och jag verkligen avskyr att köra bil i Uppsala.

Jag tror att jag hellre kör bil i vilken stad som helst, för här ska det byggas om, dras nya väger, grävas ner fjärrkyla(vad fan är det?), det skapas bussfiler där bara bussar får köra UTOM vissa tider när även bilar tillåts där, bilisterna kör som jäkla dårar, och så cyklister överallt som tror att de är odödliga, precis som de flesta fotgängare åxå tror.

Men tur som en tok hade jag och hittade en ledig plats precis utanför affären! En jättestor ruta som jag inte behövde fickparkera i för den var sist i raden, så det var bara att köra in.

Men jag blev orolig för att det fanns en plats, varför det? Det finns aldrig lediga platser? Var det inte en p-ruta kanske? Varför var den så stor?Den var dubbelt så lång som alla andra? Kanske var det en lastzon?? P-förbud??


Äh fan, jag hoppade ur, sneddade över gatan, glömde nästan att låsa bilen så det är tur att jag har fjärrstyrt;) Jag gav tusan i att betala, för automaten satt så långt bort att det skulle ta längre tid att gå dit än till affären...och väl inne i affären var jag skitnervös att jag skulle få p-böter.

Sneglade på bilen hela tiden:)

Fick min julklapp och ville absolut inte ha den inslagen, då skulle ju en p-lisa hinna dit! och så rusade jag ut igen.


Skyndande mig att backa ut ur rutan och snirklade mig ut från stan.

Pust.

Det märkliga är att folk inte använder sina blinkers?


Varför?


Det är ju så enkelt, och det underlättar ju hela trafiksituationen.

Speciellt irriterad blir jag i rondeller, där man ju nu bara ska blinka när man kör ur.

Förr skulle man ju blinka dit man skulle, mkt bättre, men okey då jag kan köpa att det är enklare för folk att bara blinka när man ska ut, men de gör ju inte det heller!

Där står man och väntar på att köra in och så kommer det puckon som inte blinkar och då tror man ju att det ska rakt fram, eller till vänster, men nix, de ska svänga ur innan mig. Alltså hade jag kunnat köra in.


Igår var trafikljusen ur funktion på en hårt trafikerad gata jag skulle passera.

Det är en fyrvägskorsning, och den är svår att köra i utan ljus.

När folk inte kan ge tecken i såna lägen då blir jag så jäkla trött.


Givetvis så var det en stor seriekrock där under dagen....tror fan det.


Jag är ju såklart världsbäst på att köra bil:)

Jag tar mig rättigheter, man får lite mer pondus när man sitter i en buss jämför med en liten ford;)

Störst går först, visst?  :)


När jag kom hem så grejade vi lite och sen plockade jag fram gipsfigurer jag köpt på Rusta, det är figurer som ska hänga i granen, och så målade vi en varsin, de barn som ville ´= alla utom Loppan som sov och sonen och 13 åringen.

Lyckades få till en omgång av Snickerskaka...mmmmm, men sen tog det stopp på pyssel och bakning för nu var kidsen hungriga.

Med hjälp av 8 åring och 14 åring var maten snabbt klar, och det är så trevligt att prata med dem under tiden:)


Efter maten så skulle jag ställa in Snickerser i kylen...och så fann jag mig plötsligt stå och skura ur både kylskåp och skafferi?

Extremt välbehövligt måste jag erkänna.....det var mögel i kylskåpet:(

Fast det blir det nästan på en gång, det är ett så dumt utlopp för smältvatten där det blir mögel...urk. Vi har kompisar som har samma skåp och samma problem, så det är väl bara att skura lite oftare.....(men det brukar kännas på lukten när det är dags,*asg*)


Nu är det rent iaf!

Och tömt på gammalt skräp, skönt.

Sen däckade jag i soffan, är så jäkla trött. Eller VAR trött, för efter att ha halvsovit till en kass film så är jag nu piggelin igen:)


Men det är en dag i morgon med har jag hört, och då har jag lovat barnen att vi ska klä granen nere i gillestugan:) den stora kungsgranen uppe får vänta några dagar till.


Ha det bra i julstressen:)

Det man inte hinner skiter man i, så enkelt är det:)


Natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards