Direktlänk till inlägg 30 december 2008

Sista dagen på året!

Av Carola - 30 december 2008 22:34


Jisses, det är nyårsafton i morgon!?

Ett år går ju snabbare än en gris blinkar ibland.

De där dagarna när ungarna är sjuka och ligger och kräks i varsin säng, de sniglar sig fram minsann, men övriga bara svischar förbi i 180!

Ja, det måste bero på att jorden snurrar snabbare nu för tiden;)


Idag har jag släpat med mig mannen på först Teknikmagasinet, det var han inte så där helt emot;) sen ner på stan för det vi skulle ha var ju såklart slut:(

Min pappa fyller år på nyårsdagen nämligen, och vi hade bestämt oss för att han ska få en såndär skivspelare man kan koppla till datorn, så han kan lägga in sina gamla vinylskivor och sen använda dem som bakgrundsmusik när han redigerar videofilmer från deras resor, eller spela in ett blandband:D

Hrm, jag menar såklart - bränna en cd med egna favoriter - :)


På Kjell och Compani fanns det, förutom söta expediter, en precis sån vi tänkt oss:)

(Ja men, expediten VAR jättesöt! En ung kille, som var så fin i håret, nyklippt och färgad och stilig, riktigt festfin inför nyår:)

Och mina barn kan vara lugna, jag vill inte gifta mig med honom heller;))


Efter det inköpet var det dags för mannen absoluta hataffär alla kategorier, speciellt när det är rea och ledigt för många - Ikea:)

Men eftersom han ville ligga på plus då han skulle åka iväg ikväll och spela poker, så höll han god min när jag klämde och kände och funderade:)

Det slutade med två paket ljus, tre diskborstar och en torkställning...inte det roligaste jag shoppat där kan man ju lugnt säga;)


Hem, och han lagade maten, jag fick ett utbrott på 3+5 åringarna för att deras rum, som jag städat minituöst innan jul, är i ett kaos utan dess like flera gånger om dagen:(

Jag begriper inte, men de tippar ut massor och sen går de därifrån....*sur*

I och för sig får de lite hjälp av den här filuren:


Som även tror att bidén är en fåtölj:)


Men jag blir galen ändå, de kan ju stänga dörren till sitt rum så hon inte röjer runt obevakad...


Nu är mannen med sina pokergelikar nånstans utanför stan, jag hoppas han vinner stort:)

Själv ska jag kolla på nån film med Ben Affleck och Samuel L Jackson, fast jag tror att jag sett den....


Den prickiga tvillingen är j ä t t e prickig nu, hela ryggen är full av elaka vattkoppor, men det kliar inte iaf, men de gör ont.


Ena katten tyckte att det ultimata stället att kräkas på var på julduken på köksbordet:/ Men han är alltid förlåten för han är sååååå mysig:) och duken ska ändå bytas.


Andra tvillingen, sonen, har redan lyckats spela ut två av de nya playstationspel han fick på julafton, det  gjorde han redan på juldagen! Det ena är det nya James Bond, och där kan han ju iofs spela som andra karaktärer så det är ju inte trist än, det andra är lego batman, och det var visst busenkelt enligt honom....Jag tror att han är överbegåvad på tv-spel:D

Han älskar att spela! Jag suger i mig de nya rönen om att det inte är skadligt att spela utan tvärtom utveckande:)


Hon med attityden(13åringen) ligger mest på sitt rum och tittar på TV, det är hårt att ha förbud.

Nu har hon fått datorn, så hon kan surfa iaf, men hon vill helst ha mobilen...


Övriga barn softar mest omkring och har det bra:)


Här kommer sötaste Loppan i julmundering, snart är det dags att plocka undan julen och in med vårkläderna, jag fick H&M katalogen idag:)

Jaja, hon sprang iväg hela tiden när jag skulle fota, så hon fick stå på bordet....med en mobil i handen, men inte sjutton stod hon still ändå...


Och så årets sista tomtebild!!! På den sötaste tomtetösen jag hittade här hemma, iaf den enda med luvan på just då:)


Nu ska jag plocka fram mina kräftor ur kylen så de tinar till imorgon, hittade ett paket i frysen och bestämde att det blir utmärkt nyårsmat:)

Till MIG, maken kan få en eller två, och nån av tjejerna gillar det så de kan få nån...men jag vill ha flest, jag ÄLSKAR kräftor:)


Ha nu ett GOTT NYTT ÅR!!!! så ses vi nästa år.

Eller tidigare, beror på:)

Natti:)

 
 
Ulrica

Ulrica

31 december 2008 20:42

GOTT NYTT ÅR på dig superbloggerskan :). Vi fick kvällens chock, jag äldsta dottern o t.o.m lilla Lisen sa bajs ?, när vi snabbt tittade på bilden av lillan, sen såg vi att det inte var toastolen hon satt i :). Hoppas din man tar hem storvinsten, pengar behöver man alltid ;).

http://mamaauroras.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards