Alla inlägg den 2 januari 2009

Av Carola - 2 januari 2009 00:34


Jag vet inte om jag är den enda som inte är så där superförväntansfull inför det nya året? Inte inför nåt nytt år alltså, det är inget speciellt med detta år:)

Jag känner mest att det är låååångt till sommaren, och julen var alldeles för kort, och oj vad tiden rusar, det var ju nyår nyss;)


Men jag hoppas ju såklart på att 2009 blir ett toppenår för alla:)

Det största vi har inplanerat är äldsta dotterns konfirmation i början av juni, och som alltid med den äldsta så blir det ju lite av en test, en övning, när barn nummer sju konfirmeras så har vi gjort det så många gånger förr att det går på rutin, precis som dopen gör nu:)


Nu vet jag inte alls vad som förväntas inför en konfirmation?

Jag minns att mamma och pappa hade stort släkt och vänner kalas när det begav sig för mig och syrran...hm...typ som en dopfest...Jaja, men DÅ vet jag ju*ler*

Det är ju en bekräftelse på dopet, så det verkar ju klokt.

Jaja, har ett halvår på mig att forska.


Nyårsafton susade förbi här hemma, jag sov länge för att orka vara uppe, jag är ju aldrig uppe sådär sent annars.


Mohaaa, lurade jag NÅN? Tror inte det va? Värsta nattugglan sitter ju här:)


Hur som helst så slöade vi på här hemma under dagen, mannen var iväg och handlade till middagen, och barnen spelade tv-spel.

Vi hade bestämt oss för en plock-middag, så att alla skulle hitta nåt de gillade och kanske inte sitta och gnälla " Det här är äckligt", så till slut stod det oxfilé, potatisgratäng, kräftor,såser, röror, rödbetssallad(som är ack så vackert att se på, men urk så integott)prinsiga korvar och köttbullar, kokt potatis, kycklingspett, ägghalvor, sallad och en del annat smått och gott på bordet.

Alla åt med god aptit, ingen sa Ä-ordet, och det blev massor av mat över.

Härligt att veta att middagen är fixat till nyårsdagen:)


Så plockade vi av och gick ner och spelade först Buzz med ungarna, jag vann:) och sen Singstar.

Jag  ä g e r  på Poison med Alice Cooper....(men äldsta dottern klår mig ändå*s*)

Alla var imponerade av maken som de aldrig hört sjunga förr, och han kom loss fint där i Karma kameleon med Culture club:)

Ingen var impad av mina sångresurser.....men det beror nog mest på att jag ylar mest hela tiden här hemma;)

Mycket "Här är kyrkan, här är kyrkan" och sånt:D

Hög klass mao............:)


Vips så var klockan nio och vi fikade lite så vi skulle orka med resten av kvällen, kladdkaka med grädde och glass.mmmmmm

Så spelade vi Junior Buzz, först med monster och sen med apor.

Där äger jag INTE, jag verkligen suger. Är totalt värdelös och får storsmörj av femåringen:)


Femåringen hade sagt redan dagen innan att hon inte skulle följa med ut och smälla raketer på tolvslaget, för hon gillar inte när det smäller, och hon och 3 åringen pratade om att de skulle sitta inne och inte vara rädda.

Men när det började smälla runt omkring i området tio i tolv så kom två gråtande hysteriska småtjejer och klängde sig fast i mina ben....


Okeeeeey, inget fyrverkeri för mig i år HELLER då;)

Jag har de senaste iaf 12 åren haft nån unge som varit vansinnigt rädd för smällar, och stått vid tolvslaget och antingen knappt kunnat andas för barnet nästan strypt mig när det klängt sig fast runt min hals, eller gormat på nån att det är inte farligt, så jag har väl vant mig, och har inga stora förväntningar på just den delen av firandet:D


Nu satt vi i kökssoffan, jag i mitten och en livrädd tjej på varsin sida och kollade på fyrverkerierna genom fönstren, och efter en stund så tog fascinationen överhand över rädslan, och de tyckte det var rätt fint.

Men läskigt:)


När jag blir gammal och inget barn vill bo hos mig, då ska jag flytta till en lägenhet med balkong med utsikt åt rätt håll, över stan, så jag kan se alla fyrverkerier:) så kan jag ta igen de här åren:)


Ska sanningen fram...så var jag rätt nöjd med att slippa klä på mig och gå ut och frysa och hålla i ett svinkallt glas med champagne.....:)

Jag skuttade faktiskt ut en stund åxå, med en filt omkring mig och kollade på makens pyrotekniska färdigheter(en färdig tårta alltså*S*) så det är inte speciellt synd om mig, om nu nån trodde det.


Champagne förresten....det var en stoooor Pommac flaska, jag gillar ju inte ens champagne;) och det blir ju väl mkt för mannen att häva i sig en hel flaska själv...Pommac älskar barnen så det var knappt man fick ha det där enda glaset för sig själv....:)


De stora tjejerna blev förvånade för att deras sms till kompisarna inte kunde komma iväg...men det är ju så trångt i luften av alla sms som flyger omkring just runt midnatt denna natt så det var ju inget ovanligt:)

13 åringen hade fått dispans för sin mobil under eftermiddagen och kvällen, och ett sånt leende som hon uppvisade när jag kom ner och väckte henne med Loppan på armen och i Loppans hand hennes mobil, det var länge sen man såg;)

Som om hon såg en kär gammal vän:)


Loppan förresten, hon s o v sig igenom hela pangandet och smällandet och ylandet vid midnatt? Hur nu det ens är möjligt:)

Hon vaknade till vid 2 för att berätta att hennes välling var slut och hon ville ha en ny, gärna nu på en gång om de var okey med oss;)


Då var det bara jag, äldsta och näst äldsta som var vakna, övriga gav upp vid halv 2, men vi såg en film som slutade straxt efter två.


Efter den var det hopp i säng, och sen sov jag lääänge på morgonen den första januari:)


Idag då, (hm, igår är det visst, som vanligt) så var vi till min pappa på födelsedagsfika. Han fick ju den där skivspelaren med usb,

och jag tror att han blev väldigt glad för den, eller tror, han BLEV glad:)

Jag kom på en mkt bra användning för den, vi har en hel del gamla barnskivor som han ska få lägga in på cd:)

Anita och Televinken, tex, och Pippi, och Emil:)

Ifall han inte har nog med att fixa med sina egna lp-skivor;)


Äldsta dottern har varit på bio nu ikväll, och nu har hon fyra kompisar som ska sova över:)


Även jag ska väl knoppa nu, förstås.....

Ha det bra, och en riktigt god fortsättning på det nya året önskar jag er alla!

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards