Direktlänk till inlägg 11 januari 2009

Jag har rymt:)

Av Carola - 11 januari 2009 15:51


Japp, precis så är det , jag har rymt.

Men inte hemifrån, utan bara från min säng.

Nej, maken är inte orsaken;)


Jag har senaste tiden sovit såååå jäkla dåligt på nätterna, dels för att Loppan vaknar femtielva gånger, och jag störs nåt så makalöst av henne?

Begriper inte, jag brukar ha lätt att somna om, men hon gråter så ofta på natten att jag nog aldrig hinner somna in ordentligt utan bara hinner till den ytliga sömnen.

Värdelöst.

Välling ska hon ju ha åxå, precis som jag lärde henne när hon "skolades" in i sin säng från vagnen i vardagsrummet, så egentligen är det ju mitt eget fel, men det gör det ju inte mindre jobbigt att kliva upp:D


Den andra orsaken till min dåliga sömn är att hur jag än ligger så ligger jag illa,(hihi kommer ni ihåg vitsen? -Hur man än ligger så ligger man illa i filippinerna(Manila)*S*)

Jag domnar i axlarna, får ont av min ischias som spökar värre på vintern,ont i höfterna, stel som en pinne på morgonen, ont i benen, ont överallt!


Våra sängar är såååå gamla och slitna, så vi måste köpa nya. Vi köpte dem 91 när vi flyttade till vår trea, och sen dess har de ju hoppats i var och varannan dag av varierande antal barn.

Mamma sa iofs att DERAS madrasser är sen 76 och tyckte jag var gnällig, men så gamla borde det vara lag på att inte ha...hu.


Iaf, så sov äldsta dottern borta natten mellan fredag och lördag, och hon fick en ny resårbotten, 120 cm bred förra året, som är gudaskön att krypa ner i, och jag har länge funderat hur jag ska kunna sno den utan att hon märker nåt;)

Nu beslagtog jag den helt sonika och jäklar vad gott jag sov!!

Natten mellan lördag / söndag sov hon ju hemma(tyvärr*s*) så då bäddade jag på soffan i gillestugan ist, där sover man åxå bättre än i min säng.


Tyst, ingen Loppa som väcker en, svalt, och mjukt så man inte domnar bort i halva kroppen:)


Jag har rymt och tänker inte komma tillbaka förrän jag får en ny säng!


 
 
Anna B

Anna B

11 januari 2009 19:50

Samma här. Sängen är sen vi flyttade ihop ordentligt, någon gång 94 tror jag (så lite nyare då. Jag har så ont i ryggen ibland att soffan är bättre (och den är då bra mycket äldre,men tydligen knölig på de rätta ställena) Har däremot oftast inget barn i sängen. P någon gång när han drömt läskigt. Men maken SNARKAR och S kräver ibland min närvaro i hennes säng i stället. Den är 120 bred och stenhård, men rätt okej ändå.

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Jeswi

Jeswi

11 januari 2009 20:38

Kräv en ny säng!!
Jag klagar på min säng som jag får ont i ryggen av, men den är bara 5-6 år gammal :( Så min gubbe tycker inte att vi ska köpa någon ny ännu :(

http://www.jeswi.blogspot.com

 
Ulrica

Ulrica

12 januari 2009 14:01

Vår säng är snart 10 år, vi köpte den runt min 25 års dag och den inte bara knölig, den låter också, gissar på att det är fjädrarna som hänger sig ;).Men sonen står på tur här med ny madrass så vi får vänta lite.

http://mamaauroras.blogg.se

 
malin

malin

13 januari 2009 19:36

Hua, vad jobbigt.
Släpa med dig maken och prova ut nya madrasser.
Det bara måste prioriteras.
Vi gjorde det förra vintern, och himmel vilken skillnad!
Och då var våra sängar "bara" från -93 :)

http://pillris.blogg.se

 
Viktoria

Viktoria

14 januari 2009 14:40

Du har en award att hämta hos mig :-)

http://viktoriam4underbara.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards