Alla inlägg den 17 januari 2009

Av Carola - 17 januari 2009 00:35


Nån som sett den, filmen alltså?

Vi fick se den i skolan nån gång på högstadiet, jag vet inte riktigt varför, men jag vet att ett kapitel i vår engelskabok var ett utdrag ur den.

Eller från novellen den baseras på.

Redan innan vi kommit så långt i boken så hade jag läst det kapitlet och var alldeles förlorad:)


Jag är en sucker för 50-60talet, det märks inte, jag menar jag springer inte omkring i klockade kjolar och tvingar min man att ha pomada i håret;) men just den tiden verkar så nice.

Jag hade lätt velat vara tonåring då!

Helst i Usa förstås:)


Iaf, ikväll så gick den filmen på nån kanal och jag hamnade mitt i.

När vi såg den i skolan så grät alla tjejer för det var så sorgligt, riktigt så illa var det inte nu ikväll, men vad jag upptäckte var att det är ju enbart mina favvoskådisar med i den!

De var inte kända innan...shit i helvete vad gammal jag är:)


Men vad sägs om följande rollista, betänk att filmen är gjord 1983, så tänk unga snygga killar:)

C. Thomas Howell... Matt Dillon... Ralph Macchio... Patrick Swayze...

 Rob Lowe... Emilio Estevez...Tom Cruise


Men är det inte helt galet att jag inte hade nån koll på att det var dem som var med i en av de filmer jag minns bäst?

Jag älskade ju Rob Lowe sen när han var med i Youngblood några år senare, borde väl ha känt igen honom?

Och Patrick Swayze? Hur kunde jag glömma bort honom?

O b e g r i p l i g t:)


Jaja, det är väl ingen som vet vad jag pratar om förstås;)

Fö så har jag kollat på en annan gammal goding tidigare ikväll - Dödligt vapen....3? Tror jag det var.

De är ju så roliga! Vilken jäkla bitsk konversation de för hela tiden Riggs och Murtaugh.


Jag blir ofta så besviken på filmer nu förtiden, jag vill ha ren och skär tokaction då är jag nöjd, men när de ska hålla på och skaka filmkameran så man blir alldeles luddig i ögonen av att försöka följa med, eller när de kör de coola scenerna i slow motion ..nä, då ser jag hellre ¨på Dödligt vapen, eller Rocky, eller Rambo eller Terminator:)

Matrix funkar förresten trots att det är både skakig kamera och slowmotion, men det beror nog mest på Keanu Reeves;) och den helt galet snurriga storyn som efter hand blir helt solklar..


När jag inte gråter framför Oprah förstås:)

Vilket inte är så ofta vanligtvis, men nu har det blivit en del under jullovet.

Häromdagen var det en liten tjej som sjöng med en röst värdig Whitney Houston i sin glans dagar, hon är 16 år, och sjöng nåt så makalöst bra att tårarna trillade:) (på mig alltså)

När hon så fick sjunga en duett med Celine Dion och tillägnade den sin mamma, då trillade tårarna ännu mer.

Och så ska mannen envisas med att stå bredvid!

Suck han fattar ju inte vad det är att böla åt, jo han tyckte hon sjöng fint, men gråta?

Fast både Oprah och övriga publiken grät de med så jag kände mig i gott sällskap:)


Nu ska jag stänga av min dator och sen 13 åringens och köra henne i säng, och på tal om sängar....



Vi har nya!

Haha, det länar sig att gnälla som jag sagt förr:)

Bara man lägger upp det på ett sätt som gör att maken tror att det nog är hans idé lika mkt så funkar det mesta.

Om jag är nöjd?


Nix.

Men vi köpte dem på Ikea som lovar tre månaders bytesrätt:)

Ska fundera lite till, men jag soveriaf betydigt bättre i den här än den förra.

Men fan vet om jag inte ska flytta ner i gillestugan permanent..det var liksom som lugnast och skönast där nere;)

Eller det kanske blir ensamt efter ett tag? Jag är ju inte van att sova ensam:)


Äh, nu är det sovdags!!

Natti natti:)

                       

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards