Direktlänk till inlägg 15 februari 2009

Jaaa, det är ju tur att man inte förutsätter saker:)

Av Carola - 15 februari 2009 23:46


För nu är 5 åringen sjuk:(

Så nån kyrka för oss blir det nog inte i morgon, om jag inte går med bara 3 åringen då. (fast hon hinner nog få feber hon med...)

Men, men det gör inte så mkt, jag har varit där förr:)

Loppan är feberfri, men ack så gnällig så hon får nog vara hemma några dagar till.


Meeeeen, innan 5 åringen däckade med feber så var hon, 3 åringen och 8 åringen med pappa på bandy.

De "åkte" skridskor, pappa kollade på bandy:)

Meningen var att de skulle slipat skrillorna innan, men det var stängt så de fick åka på ganska, för att inte säga VÄLDIGT trubbiga medar....kan ju medverka till att det var svårt;)

Det var 3 åringens debut på is, och så här glad var hon:

Preciiiis samma stil som sin morsa med högerfoten där;)


5 åringen har stått på skridskor när hon var lika gammal som hon här ovan, men nu gick det bättre än då:

Eller...kanske inte;) Glad är hon hur som helst, och med storasyrran som hjälp så går det till slut ganska bra:

 Kolla in vad bra reflexerna lyser på den säkert tio år gamla ärvda overallen!

Det är Busiga barns overall, som jag tyckte var jättefin när mina äldsta var små, men var alldeles för fattig för att köpa, den kostade ju 700 spänn..och man fick typ 600 i barnbidrag....;)

Men så fick vi ärva den av en klasskompis till min 13 åring, två stycken faktiskt:D så jag slipper sörja att vi inte hade råd då.


3 åringen hade mestadels denna position:

Notera vad bra det är att ha hjälmremmen som ett betsel;)


Men hon kämpade på jättebra, lilla gumman:


Maken filmade åxå, men det går ju inte att lägga in här:( så det får ni inte se, det var rätt gulligt annars:)

Å andra sidan så har ni säkert sett en unges första steg på skridskor för....:)

Same same, but different.


Här hemma städade jag, medan Loppan sov ute i vagnen i tre timmar, så det hanns med både plockning, damma, dammsuga och våttorka golven.

Ena katten har dille på stickade raggsockor/vantar så hon släpar upp massor.

Hon är duktig för de ligger i pannrummet, i en trådback med ett överdrag på, så hon lyfter på överdraget, drar ut trådbacken, gärna så den trillar ner på golvet, och sen tar hon sitt byte;)

Då vill hon visa oss vad duktig jägare hon är så då kommer hon springades med den i munnen och jamar högt. Gärna mitt i natten;)

En natt stod hon och jamade utanför äldsta dotterns dörr, hon stänger alltid om sig på nätterna, och dottern ropade åt henne att sluta, men icke.

När hon sen öppnade dörren på morgonen så låg det fem stycken raggsockor där:)

Klart hon ville ha beröm!


Jag tror att vi numera inte har ett enda par som sitter ihop....knaskatt.

En natt fick de tag i ett par fårskinnsvantar med massa lurv på, babyvantar sen näst äldsta, och det var mest bara löst lurv kvar....*ler*


Till middag idag gjorde vi egen pizza, jag har sett det överallt, i bloggar och på reklam och allt vet vad, så jag har varit så sugen på det, så idag ratade vi köpespizzan.

Fast fuskade gjorde vi för det blev ett sånt där färdigt kit med botten man rullar ut och tomatsås. (Ett kit?? Nä, fem kit)

Totalsumman blev ungefär lika stor för alla ingredisenser som om vi köpt från pizzerian....så maken var lite sur, han gillar inte de man gör hemma, men ibland får han offra sig:)

JAG är nöjd.

Och skitmätt:)


Kan bero på att jag tryckte i mig drygt en halv sån där Carte Dor, Tiramisu glass......?

Jaja:)


Nu ska jag göra välling till Loppan och sen kolla febertösen så allt är ok inför natten.


Natti natti!


 
 
Anna B

Anna B

16 februari 2009 08:52

Skridskor ja. Richard var i väg med ungarna förra helgen, men jag hade inte letat fram skridskor till Sara. Tror vi lånat ut demo ch orkar inte leta efter något som inte finns ;) Nu tjatar hon om att vi måste köpa till henne. Hon tyckte det såg jättekul ut. Jag SKA leta lite först, mennästa vecka har vi sportlov och då vill jag ha till henne med.
Sånt pizzakit köper vi med i bland, men det räcker med ett, för barnen är inte så jätteförtjusta i det. Jag älskar det. Paprika och fetaost är vår favorit (kanske därför itne ungarna gillar) men FEM kit. Hur mycket äter ni egentligen ;)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
TuvaLiten

TuvaLiten

16 februari 2009 09:15

Uch vad trist med sjuka barn:( den här vintern verkar alla baciller som någonsin funnits hittat fram, seeeegt:(
Kul med skridskoåkning, jag ska iväg med 7 och 9-åringen idag, 7-åringen har inte åkt sen hon var 4 år så det ska bli intressant;)
Tycker dina barn såg ut att vara jätteduktiga, 3-åringen kommer helt klart bli en isprinsessa;-)

http://tuvaliten-enflockungarochensymaskin.blogspo

 
Lillmonster

Lillmonster

16 februari 2009 09:33

Skickar lite krya-på-er-kramar.
Fina bilder.

Här har 4-åringen ännu inte gjort sin debut på skridskor. Kanske börjar bli dags för det nu. Måste bara kolla vilka som har och vilka som inte har. De växer ju så fort fötterna på dem.

Kram

http://lillmonster.com

 
Ingen bild

Carola

16 februari 2009 19:14

AnnaB: Okey då , jag överdrev lite:) Vi åt bara upp 3 kit...eller egentligen ligger en halv i kylen...så 2½ då:D
Men maken köpte fem:)
Tuvaliten: Nja, jätteduktiga vete katten om de är;) Den äldsta på bilden, 8 åringen, hon bröt benet när hon var 5 och åkte skridskor....att hon vågar åka efter det är tufft:)
Ungarna har varit rätt friska faktiskt, hittills....det var samma visa förra året, alla klarade hösten, men på våren hade jag nån hemma och sjuk varje vecka...
Lillmonster: Tack för krya på er kramarna!

 
malin

malin

16 februari 2009 21:52

Vilka härliga bilder!

Finns det nåt så tålmodigt som en 3 åring på skridskor?
De ramlar och ramlar och ramlar, men kravlar sig upp gång på gång med ett stort leende :)

Jag minns när mina då 2.5 åriga tvillingar skulle åka skridskor för första gången- alla andra föräldrar tyckte jag var en grym mamma som inte lyfte upp dem när de ramlade...
Men de kunde ju själva och himmel va snabbt de lärde sig åka skridskor som små mini proffs :)
Mycket snbbare och bättre än de barn var föräldrar lydigt lyfte upp dem så snart de ramlat...
hi hi

http://pillris.blogg.se

 
Annica

Annica

16 februari 2009 22:43

Det tycks inte bara vara i detta hus det är sjukstuga hela tiden ;) "Problemet" är att det bara är jag som är sjuk hela tiden. Nu är det redan andra gången i år jag har influensa/feber *suck* Konstigt att alla andra klarar sig undan hela tiden.

Alva har oxå gjort skrinskodebut i år. Det var ungefär som "Bambi på hal is"...haha... Hon tycker det är kul men ger upp rätt snabbt. Idag blev hon sur för att hon inte hade skidor när hon såg storasyster skida :)

http://moomi.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards