Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Carola - 19 februari 2009 23:08

5 åringen och 3 åringen målar ramar som de gav bort i julklapp:)



Nu är Loppan piggelin, 5 åringen piggelin och 3 åringen däckad.

Ja det är ju kul med ombyte på unge som ligger på madrassen i vardagsrummet och sover sig i genom dagar och nätter;)

Samma visa här, hög feber, ont i huvudet, men inget annat.

Det räcker ju för allt i världen rätt bra.


Jag är så glad att vi anmälde tvillingarna till 4H respektive tennisläger den här veckan OCH att mannen varit ledig så han har kunnat hämta och lämna dem!

De hade haft urtrist hemma, och hade jag varit själv så hade jag inte velat släpa ut sjuka barn i bilen för att skjutsa dem.

Mycket skjutsande blir det ju när sonen ska lämnas 9 och hämtas 12, dottern lämnas 10 och hämtas 16.

På det här viset så hade de ju fått ha ett roligt sportlov :)

Ganska troligt är ju att de blir sjuka snart de med......om man nu ska vara pessimist, eller realist låter bättre;)

Fast å andra sidan så har de inte varit upp i de små på samma vis, de små hänger ju alltid ihop, och när de är sjuka så ligger de i soffan och övriga svärmar runt omkring.

De större ungarna är mer på sina rum eller nere i gillestugan, så vi får väl se hur det blir.


De två äldsta tjejerna har idag hämtat ut varsitt ID kort:)

Tillsammans med det bankkort de fick för ett tag sen känns det nu som att de snart kan flytta hemifrån;)

Fast äldsta tjejen får aldrig flytta, för hon är så härlig att umgås med!

(Jaja,det är 13 åringen åxå de gånger hon bevärdigar oss med sin närvaro, men hon fattar inte varför hon ska umgås med oss?)

Äldsta tjejen sitter ofta och snackar en stund efter skolan, hjälper till med middagen flera gånger i veckan, (det är jättekul att laga mat tillsammans med henne, mkt roligare än att stå där solo) eller tar upp en liten syster i famnen bara för att gosa lite, hon kollar på bra filmer på TV så man kan få sällskap och hon har en härlig humor och kan vara så jäkla ironisk att man häpnar:)


Den har vi lyckats bra med, säger vi här hemma:)


Övriga ungar är härliga de med såklart, men hon är ju 15 år och man har ett helt annat utbyte av henne.

Hon har varit hemma mkt den här veckan för hennes kompisar är bortresta, de flesta iaf,men hon tycker det är ganska skönt att bara vara hemma och slöa, lik sin mamma kanske;)


Jaaa, i morgon är det fredag igen, det känns lite skumt att veckorna går så fort. Då hoppas jag på att 3 åringen mår bättre och att ingen annan är sjuk.


Vi hade ju planerat att gå på ett akvarium under lovet, men det vete tusan om vi kan det nu, alla ungarna vill med så alla måste ju vara friska.

Men men, det lär väl stå kvar nästa helg med antar jag.


Nu kom jag på att Ulrika(mammaaurora) undrade hur tårta med bild på smakar:

Jag har köpt mina via Tradera och de är liknande en tunn oblat innan man lägger på dem, sen smälter de ihop med grädden under och smakar...ingenting.

Det blir som ett tunnt skinn på tårtan, mindre än ett marsipanlock.

Helt ok, med andra ord.

Framför allt blir tårtan lite annorlunda mot alla andra hundratals tårtor jag gjort till kalas!

Det brukar vara samma gamla visa vareviga gång:

Köpta bottnar, ett lager vaniljkräm+blåbärssylt, ett lager grädde+ lite blåbärssylt och grädde+vaniljkräm högst upp och sen på med ett färdigt marsipanlock, häpp!


Jag lyckas alltid tappa bort min sprits, varenda gång är den borta när jag ska ha den, men nog tusan ligger den i lådan och tar plats alla andra dagar på året, märkligt sånt där, så om jag ska spritsa grädde så få jag ta ett jäkla smörpapper/bakplåtspapper och krångla med tyllar och skit, så då är ett lock kanon:)


Så svaret på hur det smakar är alltså INGENTING:)


Nu ska jag sova!

Natti natti:)



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards