Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Carola - 25 februari 2009 14:17

Men en vanlig enkel ögoninfektion:)?

Nu tror jag att jag känner att det helt klart kan vara nog med baciller i det här huset. Faktiskt. På riktigt.


Loppan vaknade i morse med jättekladdiga ögon:(

Hon är ju så himle generös dessutom så hon kommer nog att dela med sig...:) Hon kan gärna hoppa över mig för då kan jag inte ha linserna utan måste hållas med brillor, och jag avskyr dem.

Nu brukar jag inte drabbas, jag är minsann ett under av handhygien;) Har ju för tusan jobbat på sjukhus där man tvättar och spritar händerna hela tiden, och sånt blir ju en vana. En mkt god vana;)

Men, när hon kommer med sitt lilla söta ansikte och trycker sig nära nära nära och ska gosa, då är det svårt att undvika kletet..


Jaja, sånt är livet på vintern....

Jag vill ha vår nu.


Nu kollar jag på Oprah, de pratar med folk som gått ner så där grymt mkt i vikt, Biggest Loser, hette tydligen programmet de varit med i, nu är det nån uppföljning.

Och helt plötsligt så tänker jag att : Jaa, kan de som verkligen har övervikt, alltså 50-60 kg minst, så ska väl jag kunna slimma mig?

Kan man rulla fram i början av det där programmet och sen se ut som en pingla med tighta tröjor och kjolar, så ska väl jag kunna få bort mina kilon?

Det är trots allt inte så himla många, men de sitter väldigt strategiskt placerade;)

Rumpan MAGEN låren.

Fast inte nu, sen:)

Om ett år kanske, eller två eller så....Man måste väl hitta den där motivationen först misstänker jag:)

Och kanske ett nytt sätt att träna på, jag går ju på gympa, även om det var länge sen nu med alla baciller som snurrar, för att inte tala o det där schyssta ryggskottet jag drog på mig när jag lyfte upp treåringen ur badet!

Jisses, ibland vet man ju redan innan man lyfter att det här kommer inte att sluta väl....varför stoppar man inte då??

Ja det är ju frågan.

Jag lyfte med böjd rygg och sen vred jag mig 90 grader åt ena hållet för att sätta henna på skötbordet för att torka henne.

Hon väger sina modiga 15 kilo så det gick inte så bra, halvvägs så sa det KNAAAAAAK! i ryggen och jag fick sååååå ont.

Helt självförvållat, men det hjälper ju inte mot smärtan:(

Det gick hela vägen från skuldrorna ner till knäna, och fan så lång tid det tog att bli kvitt det! Normalt brukar jag skita i att det gör ont och träna ändå, för det är ju det enda som hjälper, att ligga på soffan och gnälla gör det ju bara stelt och ännu ondare, men den här gången var det omöjligt.

Och sen har man ju tappat rutinen på nån vecka, plus att det varit mörkt och kallt och eländigt och sjukt och lov och alla andra dåliga ursäkter man kan komma på:) Nån bra ursäkt hade jag säkert åxå:)


Strunt samma, träna bör man annars dör man:)


Idag ska vi iaf äta nyttigt, delvis åtminstone, för ris är väl inte så bra kanske, speciellt inte jasminris, men det är gott. Fullkornsris har jag försökt införa här hemma, men det är inte så gott, det är mest hårt...så vi återgick till jasminris - alla är nöjda utom mannen, men han blev nerröstad:)

Men vi ska äta kalkon, dessutom ekologisk:)

Hur jag ska laga till den funderar jag på ännu, har ingen inspiration, så det blir väl som vanligt nån gryta på det, eller kanske helstekta i ugnen?

Äsch, det blir nog bra,


Nu ska jag krångla vidare med min scanner, jag ska scanna in ett papper om prao som äldsta dottern behöver ha ifyllt. Hon ska ha prao på Arlanda hos min syrra så jag tänkte maila det istf att syrran ska behöva åka förbi, eller jag behöva åka till henne och lämna det, men det vill inte funka!:(

Jag använder aldrig scannern så jag kommer inte ihåg hur man gör mellan varven, så det kommer att lösa sig, det vet jag, men det är surt när det strular.


Ha det gott!

Åt ni förresten nån semla igår???

Mummmmmms:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards