Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Carola - 5 mars 2009 19:53

...min 8 åriga dotter i tisdags.

-Jaha, sa jag, Varför då då?

-Jo för Johan Palm fyller år idag:D


Johan Palm är alltså synonym med den lilla blonda söta charmiga killen i Idol, för den som inte har koll:)


Tänk vilken koll hon har, min tjej!


Idag är det åxå en speciell dag för då fyller min syrra år:)

Och på lördag är det en speciell dag för då ska 8 åriga sonen på övernattning med scouterna, syrran hans skulle åxå med men hon har en gymnastik tävligt på söndag, som alltså åxå är en speciell dag:)


Det är bra med dagar som höjer sig över mängden, framför allt den här årstiden, då det bara står och stampar, vintern vägrar släppa taget och våren orkar inte hävda sig:)


Här hemma har äldsta dottern varit hemma med feber:(

Hon är nog lite felskapt den ungen, för igår låg jag bredvid henne och kollade på TV inne på hennes rum. Hon frös som en galning och bara skakade, (och vi låg ändå under hennes duntäcke,) hade en obehagskänsla i både kroppen och huden och kände sig febrig.

När jag kände på henne så var hon.....iskall?

Hon gick upp för att snyta sig och när hon kom tillbaka blev det värsta istiden under täcket;)

I vanliga fall är hon väldigt varm av sig, så jag tror hennes kroppstermostat är felinställd;)

Hon fick två alvedon och två varma vattenflaskor med sig när hon gick och lade sig, och imorse var hon piggare men inte ok.

Hemma i morgon med.


Stockholm då?

Jo vars, vi kom iväg utan problem, och sen gick vi och shoppade i flera timmar:)

Eller shoppade ??

Det var mest ögonshopping tror jag, för vem orkar släpa massa kassar?

Köpte varsitt klädesplagg till ungarna och två rosa plastsmörknivar:D

Wow, heavy shopping indeed:)


Men tonåringarna var nöjda, och syrran och jag var nöjda och min plånbok är nöjd den med, så dagen var ganska perfekt:)

Att bara slippa byta blöjor, städa och laga mat känns ju toppen:D

Rena semestern:)


Annars händer det inte så mkt är hemma, jag har röjt i tvättstugan idag....boooooring, men galet nödvändigt, och det blev lite röj i både pannrum och bastu åxå:)

Jag vet att hela garaget står och ropar på mig åxå, det blir alltid värsta katastrofplatsen på vintrarna när ingen vill vara där mer än nödvändigt och allt bara kastas in huller om buller....

Men det blir när det är VARMT ute!!!


Nu ska jag gå och lägga lite barn, de sitter uppe på övertid för jag ville se på Stockholm - Arlanda på 3 an:)

Allt gott!


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards