Alla inlägg den 17 mars 2009

Av Carola - 17 mars 2009 23:46

Åh vad sur jag blev i går kväll!!

*morrar*

Satt och skrev ett långt(nähä, ovanligt?) inlägg här och så bara "poff" = borta:(

Blev så grinig så jag gick och lade mig.


Få se om jag kommer ihåg vad jag ville ha sagt...

För det första, tack för era kommentarer om min13 åring.

Hon mår bra, hon fick ju inga synliga skador, men hade väldigt ont i näsan som fick ta emot flera slag av knytnävar, men annars är det ok.

Hon har hört av kompisar till den här X att hon inte kommer att röra dottern igen - hon är "färdig" (vad nu det innebär?)

Samtidigt har X sagt att hon ska betala en ny mobil?

Ja, jag fattar ärligt ingenting.

Ytterligare en säger att X nu befinner sig i ett soc-hem...

Bara hon får den hjälp hon behöver för att kunna slå in på den smala vägen igen, det blir ju så mkt enklare för henne att leva så, för att inte tala om vad mkt enklare det blir för hennes ovänner....


Jag har ringt försäkringsbolaget så får vi se vad de kommer fram till, en ersatt mobil vore nice, vi har inte riktigt råd med det nu.

Bäst vore ju om X betalade en, så hon får lite uppfattning om vad hon ställt till med. Orsak och verkan.

Men som sagt, annars är det ok med dottern, hon verkar glad och pigg och är trevlig:)


Över till annat:


Jag och 5 åriga dottern var på bio i söndags!

Hon har längtat så, och nu var det dags för Bolt.

Vi tog bussen till stan, vi åker sällan buss så det var nog ett större äventyr än bion ,tror jag:)


Väl framme på bion så väntade vi en stund på hennes lilla kyrkiskompis och hennes mamma, som vi skulle gå med.


Sen väntade vi på ett annat ställe, man måste ju kolla runt på hela stället;)


Sen köpte vi godis, såklart:

Nu har hon ledsnat på att bli fotat och fattar inte alls vitsen:)


Jag hade bokat på nätet och meddelade stolt att jag minsann fick platser längst bak, vilket vi var rörande överens om var bäst. Vi båda vuxna enades om att man fick väldigt ont i nacken av att sitta längst fram. När vi kom in i salongen så var det knökfullt på raden längst bak?

Faktiskt så var alla rader utom de två första fulla?

Jaha.

Jag hade ju bokat LÄNGST FRAM!

Biosalongen är vänd åt motsatt håll mot de flesta andra på filmstaden:(

Men men, det funkade bra ändå, nackarna mådde inte dåligt:)


Ganska bra visade det sig vara åxå när dottern var tvungen att gå och kissa mitt i filmen...hade inte varit nån hit att ta sig ut från mitten längst bak..

Allt har en mening:)


Filmen var bra, en helt vanlig Disney, med roliga kommentarer och många skratt.

Buss hem igen och sen var dottern bra mör:)

 .................................................
..............................


Jag sa för ett tag sen att jag hade nåt annat att berätta, som involverade en silvermedalj?

Min 8 årings gympagrupp tävlade i Busam, en gympatävling för dem som tränar mindre än 2 timmer per vecka. Det var 16 lag i deras åldersklass, och de tog SILVER!!!

:)

Hur bra som helst ju:)

Här är hon tillsammans med äldsta dottern som är hjälpledare i den gruppen och alltså åxå fick medalj:)


Lite roligt är det ju att de inte är helt nöjda med sitt silver, utan nästa år vill de ha guld:)

Bra inställning:)


Nu ska jag sova!!

Imorgon ska jag och Loppan på spädbarnslab, de ska testa uppfattning av rörliga bilder, tror jag det var..Vi har varit där flera gånger förut, jag tycker det är rätt intressant att delta i forskningsprojekt, om de inte innebär nån påverkan på kroppen eller själen.

Skulle aldrig testa nån ny medicin, varken på mig eller ungarna, bara för att ställa upp för vetenskapen, tex....eller äta upp mig 20 kilo för att sen se hur jobbigt det är att gå ner dem....(fattar man väl ändå?*s*)


Nu så, dags för tandborstning!

Natti Natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards