Direktlänk till inlägg 18 mars 2009

Vad sägs om detta då? :)

Av Carola - 18 mars 2009 23:09


Den är tagen idag!

Beräknad leverans i slutet av augusti:)

Och just det ja, det är en gosse, hur nu det gick till?:)


Jag är inte helt bekväm med det kan jag lova, även om det nog kommer det med, hoppas jag!!

Vi har ju en son, så jag vet ju hur de funkar någotsånär,:) men han kom i par med tvillingsyrran så då hade jag ju ändå nån att köpa rosa gulliga kläder till, att helt plötsligt vända blicken enbart åt den astråkiga pojkavdelningen lockar mig föga måste jag erkänna.

Och, jag lär ju shoppa loss där för vi har i princip inga kläder som inte är rosa,eller blommiga eller på annat vis typiskt tjejiga..

Inte ens en overall finns det i blått.Eller en filt... Hm


Jag har idag efter ultraljudet scannat H&M = inga kläder jag gillade, Lindex = samma där, Kappahl = usch, Rackartyg = Nja kanske kanske kanske, fanns en body på där det stod 8, det är ju lite kul:) Åhlens= ja nu började det likna nåt! Jaha enbart i prematurstorlekar...Gick tom in på Polarn och pyret fast jag aldrig handlar där, ogillar deras kläder överlag, och idag var inget undantag, Sweetie Pie en exlusiv butik med dyyyra kläder = nix


Hörrni, som har pojkar, vart fasiken handlar man gulliga kläder till gossar?

Jag vill ha ljusblå, mjuka söta, inte massa mönster men gärna nåt litet, och då INTE en ful sköldpadda eller en bil! Inte mörkblått, grått eller svart, fy så trist, jag vill ha det riktigt babyblåa:) Inte jeans eller liknande, mjukt och mysigt ska det vara, inte tufft och coolt.

Inga krav alls va;)?


Sen en annan sak som jag kommer att bli galen på, och som jag vet att folk kommer att säga , det är:

- Ja men nu när ni ÄNTLIGEN fick en pojke, då kan ni sluta då? Då blir det inga fler.

Som om vi ägnat oss åt en jakt på en son!

"Jaha, en flicka till, fan då får vi köra vidare då"

Så jag har redan från början denna graviditeten sagt att blir det en kille så blir det minst en till unge:)

Och jag förespråkar ju helst jämna par så då blir det ju två till.....;)

Fan att man börjar bli så gammal bara;)


Jaja, det blir nog bra med en gosse, fast det känns konstigt:)


Vi har gjort ett moderkaksprov som såg fint ut, och på ultraljudet idag så såg de det de ville se och allt det såg utmärkt ut, så det låter ju bra!

Det är ju ändock det viktigaste:)


Alla ungarna är jätteglada över att få ett syskon, det är så roligt att de faktiskt blir så lyckliga varje gång! Man skulle ju kunna tro att de ledsnade och tyckte att nu var det väl ändå nog med bebisar som växer upp och börjar riva i allt och vara krångliga i största allmänhet, men nix, de blir bara glada:)

Härligt!


Nu återstår att berätta det för mina föräldrar.....nån frivillig?

Mamma lär ju bli tokig som vanlig, möjligen kan det faktum att det är en son mildra det hela;) Hon är garanterat en av de som kommer att säga "Nu när ni får en pojke så är det väl bra".

Fast antagligen i en väldigt taskig ton.

Hu.

Jag tänker faktiskt inte berätta det personligen(varför utsätta sig för elakheter om man kan slippa?) utan ungarna har fått göra ett kort som vi ska posta nån dag.

Kanske i morgon....ja troligen i morgon.

Börjar bli för rund om magen för att dröja så värst länge till:)


Nu ska jag kolla på Navy CIS, bra med repriser mitt i natten:)

Natti natti:)



 
 
Monica

Monica

19 mars 2009 00:54

Wow GRATTIS vad häftigt med bebis. Men jag begriper inte hur du kan hålla dig så länge med att berätta, jag skulle bubbla över direkt.

Hmm mars nu och leverans i augusti, det är ca 5 månader dit.
Så himla roligt, grattis igen!!

Måste bara säga att hela ditt personnummer syns på ulbilden, så du vet det.
Ta hand om dig!

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Carola

Carola

19 mars 2009 01:40

Tack Monica:)
Jag är i v. 16+4 typ idag.
Jag iddes inte ta bort pers nr först, men nu gjorde jag det ändå när du påpekade det, kanske är lika bra:)

http://wetterholm

 
Anna B

Anna B

19 mars 2009 08:02

GRATTIS!!!! Jag tänkte på dig, men det var ju bara en massa blivande sjubarnsmammor, som smög på Aff och det kunde ju inte vara du. På något vis har jag ändå känt på mig att du inte var "klar" med barn. Det kommer att bli underbart med en pojke. Tänk hur omhuldad han kommer att bli av sina syrror. Inga problem att hitta gulliga pojkkläder numera, tycker jag. Eller jag är ju lite så att jag tycker inte att det måste vara så rak linje mellan könen på kläderna, så jag kanske inte är rätt att ge tips. Tex Villervallas kläder bara älskar jag och kan lätt ha på båda könen. Jag gillar färg. Fast du tänker väl som nyfödingsljusblått och då vet jag inte, det har jag aldrig letat.
Håller med Monica, fattar inte hur du pallat att vara tyst. Själv har jag typ gått från stickan ut i världen och ROPAT! Fast man kanske blir så van ;)
Sköt om er!

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
MissParkas

MissParkas

19 mars 2009 08:27

Grattis här med! Och tänk det, barn nr 8 OCH det kommer bli helt nytt, coolt ju ;)
Kram på dig!

http://babymousetrap.blogspot.com

 
Ingen bild

Fia

19 mars 2009 09:29

Men jättegrattis! Vad kul med en till och jag som funderat på om det skulle bli några fler för dig! Vet att du sade för ett drygt år sen(eller längre tillbaka) på bloggen att du hoppades vara gravid då och nu är du ju det!
Grattis och vad kul med en liten till!

 
Ulrica

Ulrica

19 mars 2009 09:36

Nej sluta en åtta? Jag tror att jag skiljer mig! Ett jättestort grattis!!!! och ja, jag är så avundsjuk så jag tror att jag smäller av!

http://mamaauroras.blogg.se

 
Ingen bild

Jane

19 mars 2009 16:44

Ett stort Grattis till dej och din familj :-) Kram

 
Annica

Annica

19 mars 2009 17:07

WOW! Vilken surprise! Blir verkligen imponerad hur ni orkar!
Ett STORT grattis!

http://moomi.wordpress.com

 
Ingen bild

Jenny

19 mars 2009 18:37

Grattis!!!
Jag ska också ha barn i augusti därför så såg dig i ankomstgruppen! Blev förvånad för jag läser ju din blogg!!
Vad kul, grattis igen. Hoppas du fortsätter med bloggen gillar den verkligen!

 
TuvaLiten

TuvaLiten

20 mars 2009 08:30

Grattis!! Underbart med en liten åtta, inte utan att jag blir grymt avis ;-)Å vad det gäller pojkkläder, inte lätt...hmm...du får plocka fram symaskinen, hehe, ska se om jag inte kan trolla fram nåt riktigt ljusblått som passar den kräsna blivande mamman ;-)

http://tuvaliten-enflockungarochensymaskin.blogspo

 
Mirka

Mirka

20 mars 2009 19:31

Wow, en 8:a!! Grattis grattis till er:-D
Du närmar dig med stormsteg....så jag får väl hoppas på att vi lyckas med vår babisverkstad inom kort;-)
Kramisar

http://tiobarnsmamma.blogg.se

 
Viktoria

Viktoria

20 mars 2009 21:22

Men men men men! Hallå! Stort grattis då!!
Jag har gott om erfarenhet av kläder till killar - inte alls samma shoppingvärld där inte, tyvärr.
Jag har redan varnat maken att lillskruttan inte kan vara ensam tjej i skaran, så vi är kanske inte klara i sommar heller :-)
Kul att vi får (ännu ett) barn nästan samidigt.

http://viktoriam4underbara.blogg.se

 
malin

malin

20 mars 2009 21:51

Stort Grattis Carola!

Grattis till nr 8 :)
Kille eller tjej, spelar ingen roll för er, det vet jag.
Ett barn är det viktiga.
Jag är så glad för er skull.

Blir inte ett dugg bebissugen nädå...

Ska bli spännade att följa din grav. på bloggen.

kram

http://pillris.blogg.se

 
Lillmonster

Lillmonster

20 mars 2009 21:56

Grattis till åttan. Och välkommen till oss med just 8 barn. :)

Jag har också gjort som du. Väntat till efter UL innan jag berättat något här hemma för barnen. Näst sista gången gjorde jag även som så att vi berättade inte för någon och det var väldigt kul att se folks undrande blickar tills de kände sig så säkra att de vågade fråga. :D

Kram

http://lillmonster.com

 
Ingen bild

Bella m 5 barn

21 mars 2009 00:06

Hej Carola! Wow, ett stort grattis!!! Brukar läsa din blogg och måste säga att jag inte blev förvånad över att läsa att ni ska ha ett barn till :o) Lycka till med lillkillen.

Kram

 
Ingen bild

Carola

21 mars 2009 19:59

Anna B : Tack:) Jo, det har varit många blivande sjubarnsmammor på AFF sista tiden, kul:)
Jag gillar ju för allt i världen färg på kläder, men det får inte vara turkost, orange, illgrönt osv, och inga blaffiga mönster..
På en liten bebis vill jag har gulliga små lamm och söta små grisar typ:)
Jag vågar helt enkelt inte ropa ut att vi ska bli fler, dels för att jag är så rädd att det ska gå fel, och sen för att jag velat ha fosterdiagnostiken avklarad så jag vet att det de ser där är ok. Fast eg är det korkat att tiga för så tråkig, trött och illamående som man är i början så behöver man ju all uppmuntran man kan få:)
Van tror jag aldrig jag blir det är lika häftigt varje gång:)

Miss Parkas: Tack:) Jo det är ju som när vi fick tvillingar:) Tredje gången skulle bli en på rutin trodde vi, och så vips blev det två och allt blev annorlunda:)

Fia: Tack:) Jo jag skrev förra nyår att jag hoppades ha en bebis i magen detta nyår, och så var det ju:) Även om den var ganska färs då:)

Ulrica: Nej nej, skilj dig inte!! Muta, hota och övertala är bättre, som skiljd saknar du ju en väsentlig den för att bli gravid ju:D
Tack!Inte vara avundsjuk, du sitter nog snart med en liten du med:)

Jane ,Annica och Jenny: Tusen tack:)

Tuvaliten: Ja om jag kunde sy skulle jag sy upp en hel kollektion i pojkbebiskläder!! Du som är så duktig skulle starta en webbutik!! Ja! Trolla gärna fram nåt babyljusblått * ber snällt* :)

Mirka: Du fuskar ju värre än mig! TVÅ tvillingpar, hur ska man hinna ikapp då:)?Lycka till i bebisverkstaden! Jag skrev inne hos dig åxå:)

Viktoria: Då kan vi ju ta detta barn och så en varsin tjej sen då;) Vad sa maken om det då?

Malin: Tack:) Nä, det kommer nog inte att spela nån roll sen, jag kommer sitta här och ha dåligt samvete för att jag var så sur i början, och så kommer jag att kompensera det med att shoppa järnet;) Shoppa är ju kul, ska bara hitta rätt sorts kläder sen jäklar!

Lillmonster: Tack:) Åtta barn låter så himla mkt ,men så tittar jag på dem där de sitter runt bordet och då ser de inte alls många ut ju:) Jag avskyr när folk tittar undrande på magen, det gör de ju alltid oavsett om man är gravid eller inte....men jag avskyr att berätta det åxå, så det blir nåt mellanting:)
Barnen fick veta nån vecka innan ul för det gick inte att dölja längre, och då sprids det ju ganska fort:)

Bella: Tack:) Vad kul att du läser, fortsätt med det:)

 
Jeswi

Jeswi

22 mars 2009 17:42

Grattis!!
Hur har du kunnat hålla det så hemligt!?!
Nu blir jag ju bebissugen igen ;) Fast det är ju otroligt skönt utan småbarn oxå. Men en till skulle jag nog kunna tänka mig...
Grattis ännu en gång!!
Kram

http://www.jeswi.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards