Alla inlägg den 1 april 2009

Av Carola - 1 april 2009 23:24

Hej på er, ny månad minsann, våren närmar sig!!!


Jag satt precis och svarade på era kommentarer, och så blev det ERROR när jag skickade:( Men det är ju såååååå roligt*bitter*


Nu orkar jag inte skriva om, så jag tackar er alla för allt snällt ni sagt, det är skönt att höra att jag inte överreagerar:)

Fö så kan jag säga att mamma ringde i går, mitt i maten, för att prata om ett annat ärende, nämligen scoutavgiften. Hon är kassör(tror jag) i scoutföreningen där mina tvillingar går, och nu hade det blivit nåt fel på summan som skulle betalas, den var typ hälften av vad den skulle vara...

Hon pratade glatt på om det, och frågade hur det var för övrigt och lite om ditt och datt, men inte en snuddning vid att säga Grattis.

Vad jag sa?

Inte ett skit, jag orkade inte börja en diskussion mitt bland tallrikar och kastruller, med alla barn som skulle ha hjälp att skära spagetti och mannen som skulle iväg med sonen på tennis.

Jag tar det "sen" :)


För jag har blivit riktigt nyfiken på hur hon ska motivera sig, varför hon lider så av mina barn, fast de sällan träffas?


Nog om detta för denna gång!!!

..................................................
..............................


I söndags köpte vi en sån här till 3 åringen:

Det är en Springcykel, eller Gåcykel,den har alltså inga trampor utan man ska sparka sig fram:)

Har vänner som haft sån till sin jämngamla son, han fick den när han var drygt två år och började sen cykla på vanlig cykel några månader senare.

Inga stödhjul, inget spring för mamma och pappa med en vinglig unge som skriker av förjust panik när det går för fort:) och sen lägger omkull både cykel och sig själv på gatan med blåmärken och trasiga knän som följd...


Min tanke är att hon ska kunna cykla med 5 åringen och jag slippa ha henne i vagnen, hon är så tung:D

Och till hösten, om allt går bra, så finns det ingen plats till henne i dubbelvagnen och jag vet att 5 åringen tyckte det var ganska jobbigt att gå när Loppan föddes.

Hon orkade gå långt, men det tog ju ganska lång tid, och tid är viktigt för att få ihop logistiken med ÖF, kyrkis, lunch och andra spännande aktiviteter:)


3 åringen är jättelycklig!!

Cykeln fanns bara i blått, med pirater på;) så hon fick en rosa cykelkorg med prinsessor på, helt i feminismens anda;)


Till sist, idag fick jag nog en av de finaste komplimanger jag någonsin fått!

På kyrkis så kom husmor fram och gratulerade till bebismagen.

"Jag har allt vetat det ett tag" sa hon, för hon hade sett det redan tidigt.

Inte på magens storlek, nej, utan för att jag blir så vacker när jag är gravid:):):)

"Du strålar" sa hon och tillade att det var ovanligt, de flesta kvinnor såg mer slitna ut, men jag var vacker och strålade.

Jag blev ju såklart superglad:D

Hon har sett mig bli gravid 3 gånger så hon vet ju vad hon talar om;)


Och sen, eftersom man ju är osäker och alltid måste fundera vidare, så undrar man ju hur jag ser ut som ickegravid??

Lönnfet, glåmig och allmänt stripig;)?

Haha, man kan alltid vända allt till sin nackdel;)


Nix pix, nu är det sovdags, jag är solo med ungarna så jag måste upp tidigt och få iväg dem till skolan.


Fast förresten, jag har ju blivit utmanad av Tuvaliten!!

Man skulle öppna sjätte mappen med foton och  ta sjätte bilden och visa er, och det kan jag väl:

"Life is like a box of choclat"


Ibland ligger mannen extra mkt på plus:)

Han levererar till en delikatessbutik i Stockholm och de har miljoners såna här godbitar så då brukar jag få en liten ask:)

Alla är inte goda, men de brukar gå i ändå:D

De som är goda, i mitt tycke, är s u p e r g o d a!!


Jag har sett att den här utmaningen har snurrat runt så jag är så fräck att jag inte skickar vidare den, vill nån ta sig an den så varsågod:)


NU ska jag sova!!!

Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards