Alla inlägg den 7 april 2009

Av Carola - 7 april 2009 23:29

Mannen är hemma så jag sov ostört ända tills jag hade så ont i ryggen att jag var tvungen att kliva upp;)

Kl var 10.00:)

Nice.


Åt frukost och sen åkte jag och 5 åringen och tvillingarna på 8år till NYA Ikea:D

Det öppnade 1 april, inget aprilskämt! och det är S T O R T !

Härligt, jag har längtat, älskar Ikea.

Väl framme så insåg jag att alla barnen kunde vara i leklandet, det var för barn mellan 3-10 år, (gamla var mellan 3-7år) så jag dumpade in hela bunten:)

De steppade ivrigt innan de fick komma in så det var inte så att jag behövde tvinga dem;)


Sen drog jag en snabbrunda, plockade upp det jag huvudsakligen var där för, nämligen en ny trappgrind, den gamla har gått sönder i en lödning:( och sen ett naturvitt överkast som jag draperat (låter tjusigare än vad det blev...*ler*) över fåtöljen i vardagsrummet så det ska vara lätt att tvätta den.

Och ett fyrpack speglar till äldsta dottern som velat ha det länge, vi köpte fyra förut och satte upp och skulle köpa fyra till,( det är alltså nån form av spegelvägg), och då hade de inte kvar de på gamla Ikea:(

Men nu fanns de!


Jag hade lovat dem fika åxå, men det var så fullt i restaurangen att jag köpte massa chokladbollar, dammsugare och äppelkaka och så åkte vi hem och bjöd resten av familjen på fika ute i solen:D


3 åringen är rasslig, fick feber igen i söndagskväll och hostar, men hon är hyfsat pigg nu och orkar vara ute  och njuta av vädret, och de för året uppsatta studsmattorna:)


Maken och jag gav oss på att skruva grind.

Pust, det är inte lätt när man måste hitta på speciallösningar för att det ska passa!

Vi har en bred trappöppning , 120 cm där den ska sitta, och den här grinden är max 110,9cm....alltså var vi tvungna att bygga lite extra på kanten.

Vi hade en extra stolpe där innan åxå, men den grinden spändes fast så då hölls stolpen på plats av det, den här ska skruvas fast så då måste ju sidorna sitta HÅRT!

Efter massa mätande, skruvande och borrande, samt att mannen fick åka och köpa 18cm långa skruvar:D så sitter nu grinden på sin plats:)

En 7 tums regel och lite finlir löser det mesta, samt ett jäkla gott samarbete:)

Fast...mannen hävdar att det är HAN som gör allt, när det i själva verket är JAG som får honom att mäta en extra gång och tänka efter före, samt ger honom de oumbärliga tipsen och råden som gör att det blir bra till slut:)

Men det är väl smällar man får ta.


Lite småsurt muttrade jag om att han aldrig gav mig cred för nåt, och nu fick han faktiskt nämna några saker som jag var bra på!

Han funderade länge och väl...och jag tänkte nästan slå honom i skallen med hammaren;) och så sa han: "Jaaa, du är duktig på att värpa"

Mao att jag är bra på att vänta och föda barn:D


-Mer då?

Han funderade och tänkte och inte ska nån tro att han kom på nåt mer:(

Knäppis.

Jag frågade såklart äldsta dottern samma sak och hon rabblade än det ena än det andra:) Då höll han med iaf.;)

Hammaren var nära....*S*


Jag ska aldrig säga nåt som han är bra på:)


..................................................
........................................


Medan jag fröjdade på Ikea så kastade mannen det jag nogsamt pekat ut i garaget, in i storbussen för vidare transport till tippen i morgon.

Han försöker alltid kasta annat åxå, men då får han vackert bära tillbaka det, har jag inte godkänt det så åker det inte iväg:)

Nu var det två gamla dataskärmar, en hårddisk som inte funkar, en skrivare sen 1800talet;) och en jädra massa skräp som samlats i garaget under vintern.

Massa trasiga vinterstövlar, påsar med skräp som jag rensat ut ur ungarnas rum, tidningar, pantflaskor, kartonger and so on i en evighet.


Nu går det att gå i garaget igen även om det måste städas i ordning.

Härligt med lite röj:)


Vi grillade hamburgare till middag och jäklar så ungarna åt! De var nog hungriga sen igår då jag gav mig på att göra en (förbannat god!) köttfärspaj som bara jag och mannen åt, övriga surade och petade på sin höjd av smördegstäcket och åt, sen mumsade de i sig hur många mackor som helst...;)

Jag är sååå trött på att laga mat som ungarna gillar!

Jag vill ha goda pajer, soppor, nya spännande fiskrätter osv, men nix det är falukorv, köttbullar, pasta och tacos för hela slanten...


Mina föräldrar äter alltid supergod mat, även på vardagar.De kan lätt göra en trerätters finmiddag en tisdag bara för att de vill, och om man nån gång påpekar att såååå gooooood mat fick vi aldrig när vi var små, så säger de bara att vi vägrade äta sånt...:/

Hm, svinhugg går igen:D


Men då kan man ju se fram emot det, när alla barn vuxit upp så slipper man tacos på fredagar:D


Hihi.


Nu ska jag snart sova!

Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards