Alla inlägg den 11 april 2009

Av Carola - 11 april 2009 23:30

Så därför kommer några påskbilder:)

Här är det en treårig häxa på väg ut att flyga mellan dörrarna..

Det är pappa som klätt ut de små, jag var iväg och shoppade vårjacka med de två äldsta.

Givetvis så har jag en del att säga om påklädningen, jag hade ju såklart gjort på ett annat sätt;) men det blev rätt fint:)

Jag kom hem lagom till den avancerad sminkningen, och när jag målat röda kinder och svarta prickar på henne så började hon gråta....hon var ju fuuul..:(

Fast det gick över fort, och jag tycker ju att hon är sötare än sötast:)

Även om hon nästan torkat bort allt smink  när hon grät:)


Sen var det ju ett strålande väder på långfredagen (åxå!) så vi gömde ägg ute i trädgården för första gången.

För första gågen fick de våra påskägg på fredagen åxå, istf på påskafton, men då är vi alltid på middag hos mamma och pappa och de ger ju åxå ägg, så för att sprida ut godisintaget extra mkt så bröt vi en tradition:)


Här är det Loppan som hittat sitt ägg(med god hjälp av storasystrar)

Notera vinterjackan plus barfota fötter.....:)

Hon fattade ju att det var nåt bra att hitta det där ägget, men hon var inte på det klara med att det i n n e h ö l l  nåt...


-Mmmm, var det godis i åxå!!!

(pappa sätter på skorna för femtielfte gången..)


Så här lycklig blev treåringen över sitt upphittade ägg:)


Hon däremot vet precis vad ett påskägg innehåller:)


Här är det treåringen och femåringen som har väldigt roligt:

Även här kan man notera att 3 åringen inte vill ta av sig vinterkläderna riktigt än, medan femåringen  redan är sommarklädd:)

De står inne i poolrummet och de där stenplattorna är kalllllllllllaaa...brrr

Poolrummet som på vintern förvandlas till ett skräprum., hm


Mannen hade gömt äggen i år, och jag trodde att han skulle gömma alldeles för enkelt, men inget av barnen (utom Loppan) hittade sitt utan en massa hintar från pappa:)

Ett låg uppe på pooltaket, ett annat högt uppe i garaget, det som hittades sist hade han placerat inuti ett papprör ute i carporten, det ligger uppe under taket och ägget var ett gammaldags i grått papper = supersvårt att hitta:)

Kul! Han kommer alltid att få det uppdraget hädanefter:)


Tänkte fota alla ungar med sina ägg, ätandes godis så det står härliga till, när 13 åringen upplyser om att kameran faktiskt har en självutlösare, och att jag därmed inte hade nån ursäkt för att inte vara med...skit åxå jag gillar inte att vara på den sidan kameran...men för husfridens skull så okey då:)

Här är vi då hela bunten!

Jag står längst bak och har preeeeciiiiis snubblat på plats när bilden togs, det var sådär på millisekunden:)

Sonen har ena katten i famnen, den andra smet visst...


Idag är det då påskafton, en av grannarna har förpestat hela området både idag och halva dagen igåe med att elda löv....morr.

Får man ens göra det i tättbebyggda områden??

Det ryker som faaaaan, och vi var så glada att vi skulle till mamma och pappa på middag:)


Jag hade ju tänkt fråga mamma varför hon är så grinig vad det gäller vårt val av antalet barn, men ångrade mig(såklart, helt väntat) i samma ögonblick vi klev innanför dörren.

Hon sa givetvis ingenting.

Jag får ta det en annan gång, idag kändes det onödigt att sabba för alla, jag vet ju att det blir tråkigt.

Men jag känner att jag är väldigt kort mot henne och gärna hugger på det hon säger, är motvalls som få och inte hjälpte jag till ett jäkla dugg heller:)

Inte en tallrik bar jag undan, satte inte min fot i köket överhuvudtaget.

Dels för att slippa vara ensam med henne, men åxå för att jag är grinig.

Med all rätt , för den delen:)


På måndag ska vi hem till svärfar med fru, de fick veta i torsdags, jag tvingade maken att berätta det innan, även om han tyckte att de ju skulle fatta det när de såg mig, men sånt gillar jag inte.

Jag vill inte stå där och förvåna folk. Hu.

De hade ju gratulerat, men de lär ha en del att säga.

Inte så att de är elaka, för det är de inte, men jag tycker att det är rätt jobbigt att svara på samma frågor hela tiden.

Och alla är alltid så förvånade??

Varför då?

:)

Jaja.


Och apropå frågor, i går stod vi och pratade med en granne vi inte träffat förr, även om vi bott på samma gata i snart tre år...och han kom med frågan om vi längtade efter en son och det var anledningen till barnantalet?

Jag har ju sagt det!! Folk kommer att tro att vi jagat en gosse....!

Som om tjejerna varit en besvikelse.....Hm

Maken förnekade det och grannen(som är jättetrevlig!) berättade om en bekant som fått sex döttrar och där de hade försökt få en son varje gång. När det inte blev nån son så skaffade de en hanhund, äntligen en man till i huset!!  ;)

Nu bar det sig inte bättre än att hanen visade sig vara en tik:D

Inte ens det blev som han tänkt sig*hihi*

De första 5-6 barnbarnen var även de tjejer men sen dök gossen upp!

Genast hade den stolta morfadern åkt och köpt fotbollströjor och andra saker han längtat efter att få shoppa.


Ja vad ska man säga? :)


Maken och hans brorsa har tio barn ihop.

Jag är mamma till alla makens barn:) men brorsan har tre olika mammor till sina tre barn.

Av dessa barn är två killar:D

En del får nog bara flest tjejer helt enkelt:)

Eller som stortjejerna säger : Tjejer ÄGER:)


Nu ska jag plocka undan efter allt ätande här i kväll - det står tallrikar efter paj och vaniljsås på bordet, godisägg överallt, chips och jordnötsringar och ungarna har ett par glas i var tror jag....jösses...


I morgon hoppas vi solen skiner lika mkt som idag!

Jag satt ute i en timme i förmiddags och fick rediga märken efter tröjans ärmar och urringning:)

Jag älskar solen, jag älskar värmen och jag älskar våren!!!


Tror vi ska ta fram vår andra utemöbel åxå, den kan lika gärna få stå på sin plats, som den står under granen.


Till sist måste jag bara visa ytterligare en sovbild på treåringen( de är ju som sötast när de sover *ler*

Hon bara försvann en kväll, och jag hittade henne i syrrans säng där hon hade bäddat ner sig och några kompisar:


Natti natti:)

Och god fortsättning på påsken!!


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards