Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Carola - 4 maj 2009 21:31

Här kommer veckans magbild:

Var tvungen att hålla in tröjan upptill annars såg jag gigantiskt ut;)

Det räcker med att jag känner mig gigantiskt.....

Idag är det v. 23+2, så det rullar på:)


Jag har bytt plåster på Loppan åxå, hon ville absolut bada så det var ju lika bra, det ser jättefint ut!

Det syns ju knappt , men det är ett halvmåneformat sår därunder tejpen, men det är nästan läkt. De sa att det skulle sitta ca fem dagar så jag plåstrade om på nytt, under vilda protester, men hellre lite bråk än att hon river upp det igen.

Köpte fixomull på apoteket och det är så toppen! Klippte till en bit kompress och fäste med fixomullen - klart, snyggt och prydligt:)


Idag har vi varit på kyrkan och pysslat och sjungit, Loppan fick vara med för en gångs skull annars brukar hon sova den tiden, men idag vaknade hon inte förrän 10.00 och då kunde jag inte gärna lägga henne 13.00

Hon var redigt trött på slutet och bara röjde omkring så hon kommer inte att få vara med nån mer gång:D


Annars börjar det hopa sig med saker att göra, som vanligt i maj:)

Denna veckan är det föräldravecka i högstadieskolan, så mannen var en stund med 13 åringen idag, 15 åringen var glad om hon slapp oss där;)

Maken har varit med tvillingarna på scouterna nu ikväll, det var fiske på programmet och de behövde vuxenhjälp. 4 firrar blev det.

Det kan bero på den eminenta maskuppgrävningen som jag stod för;)


På fredag är det Kulturdag i tvillingarnas skola, så då ska vi dit, det brukar vara trevligt! Barnen gör små uppträdanden, de säljer fika och mat och har lite loppisar osv.

På lördag ska vi sälja bullar vid Ica igen, 13 åringens klass ska till Gröna Lund den 30 maj och det fattas massa pengar för dem, så det blir en bakomgång till:)

Alltså ska jag baka på fredag.

 På lördag är det öppet hus i en gymnasieskola som äldsta nog ska kolla på, det är en med mediainriktning och det gillar hon. Så jag ska försöka klämma in det.

Det var denna vecka, längre än så sträcker sig inte min planering just nu:)


Ute har det faktiskt regnat mest hela dagen, och solen har strålat? Så knasigt väder så man blir alldeles vill.

Ena stunden varmt och klarblå himmel, nästa grått och ösregn, eller hagel..

Jag som vattnade mina rabatter igår...:)


Och så inträffade ett smärre mirakel nu på kvällen:)

3-åringen bajsade på toa!!!!!

Hon har varit utan blöjan en vecka nu, eller två? och kissar inte på sig, men bajsat har hon gjort i byxorna varenda gång. Jag har skällt och gormat, och varit förbannad, och hon har såklart gråtit och varit ledsen. Jag är ingen vidare pedagogisk morsa när det kommer till bajsiga kläder....;)

Nu ikväll så kopplade hon och gick och satte sig på toa, och blev såååå lycklig när hon bajsade:)

Det var ju så mkt trevligare att bara torka rumpan istf att sanera hela henne!

Hon fick sin tredje ponny som väntat i skåpet på detta, och om nån vecka ska vi väl shoppa loss på leksaksaffären.

Hon har inte haft blöja på natten heller, och inte en gång har hon kissat i sängen, hennes nattblöja har varit torr på morgonen säkert ett halvår, så där var hon ju i princip redan "klar".

Så skönt att slippa blöjor för henne nu när det är varmt ute!

Hon är såååå duktig:)


Samtidigt  som blöjmutan så kan jag ju passa på att shoppa presenter till alla majbarn vi har som fyller snart:)

Tvillingbusarna blir 9 år den 14 maj och 5 åringen blir 6 år den 23maj.

5åringen vill ha en ny bilstol, så det ska jag titta på, vet att jag sett en rosa med prinsessor på;)

De blivande 9 åringarna vill ha tv-spel och cd skivor, så det blir väl en annan affär.


Och den 22 maj har vi vår andra bröllopsdag, maken har, vis av förra året då han bjöd med sin kompis på spinning istf att fira med mig*morr* redan planerat hela dagen:)

Vi ska gå och eftermiddagsfika i Linne´trädgården, de har engelskt tema - mmmmmmmm, och den kanske vi ser en bio och ids vi så går vi och äter middag nånstans.Inget avancerat, men det är alldeles lagom:) Jag var nöjd med fikat jag:)

Stortjejerna som tyckte det var skrutt att inte fira, har lovat att vara barnvakter:D


Nu ska jag kolla på nån film, surfa och äta hallon och kesella:)

Nattinatti:)


 

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards