Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Carola - 6 maj 2009 01:19

Vad roligt det är när man bara ska kolla klart på sista kvarten av programmet på Tv innan man lägger sig, och det kommer upp ett barn med jätteont i magen:(

Och när barnet sedan kräks massor så finns det ju ingen annan plats man hellre vore på....;)

Det är 5 åringen som är sjuk. 

Fy faaaaan vad jag inte tycker om magsjuka!

Borde utrotas.


Jag var  trött, men nu har det gått över, och dessutom så får ju varje pip mig att hoppa högt med en hink i full beredskap....


Faktiskt så sover hon nu lugnt sen en timme så jag ska försöka mig på att smyga i säng, med risken att behöva vakna akut och rusa till undsättning.

Men man kan ju alltid hoppas att det var en gång och inte mer, och helst inte att nån mer drabbas.


Undrar om 3 åringen var dålig på riktigt hon med i morse/förmiddags?

Hon bajsade ju på toa för första gången igår kväll, och i morse vid halv7 så vaknade vi av att hon satt och ropade inne på toa:)

Maken som är den som står för morgontjänsten fick äran.

När han väckte mig innan han gick så sa han att hon varit kass i magen och bajsat jättelöst fyra gånger, varav tre på toan och en som hon inte hann.

Jag blev sååå impad!!

Första gången igår och idag hinner hon fast hon är dålig i magen!


Hon mådde bra, och eftersom hon blir så här ibland, så fick hon ju gå på kyrkis på em, jag trodde inte att hon var sjuk, inte för en sekund för då hade hon ju inte fått gå.

Men nu börjar man ju undra....?


Jaja, jag hoppas att vi inte spred några baciller!

Imorgon blir det hemma för alla de små, oavsett utveckling på det här.

Meningen annars är att jag och Loppan ska på musiklek, 5 åringen på kyrkis och maken och 3 åringen på ÖF, men nu blir det ju ändring.


Kanske lika bra för de två äldsta ska jobba hemma på Operation Dagsverke, jag tänkte de ska städa gillestugan ordentligt och sen ska de få putsa fönster.

Det har vi inte gjort sen vi flyttade hit, för....hrm*viskar* snart 3 år sen....men vad fan det är astråkigt! Och man ser ut än:)

Nåt fönster här och var har vi ju tagit men de flesta är oputsade.

De har ju aldrig putsat förr så de behöver ju läras upp, och då är det väl bra att jag är hemma kanske....annars skulle kanske fönstren se värre ut än innan:D


Jaja, jag hoppas att det är snabbt övergående!

Nu ska jag försöka sova......alternativet är Förhäxad på TV, sen 1998, och det känns som att jag inte vill se det;)


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards