Alla inlägg den 7 maj 2009

Av Carola - 7 maj 2009 21:00

5 åringen kräktes bara den gången och sen sov hon som en klubbad hela natten:) Vaknade på morgonen och var tvärpigg och arg för att hon inte fick gå på kyrkis.

Jag, och Loppan,sov till halv tio, och det var nog då som 5 åringen kvicknade till åxå, 3 åringen sov till 10.00...:)

Nice.


Klev upp och väckte stortjejerna som efter frukost satte igång med att städa gillestugan.

Jag åkte iväg till Rusta och köpte skurhinkar, en rosa och en grön, man blir riktigt glad av dem;) och lite ajax och såpa, det jag egentligen skulle ha - en fönsterskrapa - fanns inte:( så jag fick gå in på Coop åxå.

Hittade minsann en tvättkorg som passade perfekt i badrummet, jag har letat ett tag efter en sån - nu står den där:)


Hemma hade de nästan städat klart och tog paus för lunch när jag kom hem. Sen var det fönsterputsarundervisning på hög nivå:)

Jag tycker ju inte att det är roligt att putsa fönster, egentligen är det allt jobb före och efter som jag ogillar mest, så jag vill gärna ha ett perfekt resultat. När man ändå jobbar liksom.

Det visade sig att våra fönster inte behövdes skruvas isär för att putsa mellan, utan det var en fiffig lösning, två "knappar" som man tryckte in och sen bara delade på rutorna:)

Sparade en hel del irritaion må jag säga!

Annars står man där med den förbannade skruvmejseln och svär över att tidigare ägare målat över skruvarna så att det inte går att lossa dem, eller så är de runddragna... Men nu,klick, färdigt:)


De som byggde det här huset har inte snålat. Det är kopparstuprör, det vidriga kökskaklet vi har målat, var säkert dyrt en gång i tiden, samma med spisen, och såna här lösningar var ju inte direkt standard:) Men det är ju saker som IDAG inte ses som speciellt lyxigt, men då, 1966 var det säkerligen det:)


Det visade sig att tjejerna var riktigt duktiga på fönsterputsning!

Perfekt resultat blev det inte, men med tanke på att rutorna är sen ´66 de med så går det inte att få det tipptopp.


I kök och vardagsrum så har vi andra fönster som inte går att dela på, och de är släta och fina, men övriga är lite lätt buckliga:)


De fick inte jobba mer än 6 timmar, och undantaget pauser för mat och glass och allmänna pauser för att slöa, fnissa och tramsa, så jobbade de nog effektivt i tre...men jag är nöjd:)

Nu är det bara nästan alla fönster kvar..för de hann inte mer än gillestugans, 5+3 åringarnas rum och altandörren, men det tar jag en annan gång. Sen:)


Idag har det varit jobbigt väder, lite kvavt men ändå blåsigt och kallt, huvudvärken har lurat runt hörnet.

Jag har inte fått mkt gjort, för det jag ändå gjort har varit småpill som tagit tid.

Göra och addressera konfirmationsinbjudningarna, leta frimärken, ta av soffklädseln och tvättat den(mannen har suttit i min fiiina rosa soffa med nya otvättade blåjeans, som givetvis har torrfällt:( Troooor det gick bort)

plockat lite, lagt undan lite vinterjackor, mailat massa mail till 13 åringens klass, lagat mat, plockat i och ur diskmaskinen...

Alltså inget speciellt jobbigt men frustrerande när det inte märks att man gör nåt:)

Jo, jag har ju fyllt i ett knappt 50 sidor långt kompendium!

En enkät från Svenska tvillingregistret:)

Jisses vad många frågor, man blev alldeles snurrig.


Tvillingarna själva ska få lämna DNA och då får de en biobiljett som tack, gissa om de tjatar på att det ska komma nångång:)


Lite nyttigt är det allt att verkligen tänka efter hur ungarna är och beter sig , och hur man själv beter sig mot dem!


Nu ska jag nog vika lite tvätt....hoho, så kul:)


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards