Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Carola - 10 maj 2009 21:35

Det har vi varit på idag:)

Låter ju lite som hjärnsläpp, *s* men det är olika saker! Idag var dagen då kossorna blev utsläppta från ladugården där de tillbringat sin tid sen i höstas. Vi kikade in till dem i ladan innan de fick komma ut och de stod där och var söta, men såg lite fundersamma ut - Väldigt mkt folk? såg de ut att tänka.

När de så fick komma ut så gick inte glädjen att ta miste på:)

Sträckta halsar, höga knän, och runt runt i högsta galopp sprang de:)

Man riktigt såg hur lyckliga de var!  Det tog lång tid innan de började intressera sig för det höga saftiga gröna gräset:)

Jag tror inte att jag sett en ko springa nångång?

Tjurar på tjurfäktning möjligen, men inte en kossa. Och varför skulle de?

De verkar ju aldrig ha bråttom:)

Nu var det en sisådär 100 galna kossor som skuttade runt, lite som Tjuren Ferdinand på julafton när de ska visa upp sig för männen i lustiga hattar:D


Det var massa lösgrus på vägen så mannen fick dra vagnen efter sig och Loppan tyckte det var vansinnigt roligt:



Det fanns annat att göra än att kolla på kossor åxå, en liten flock med ankungar visades upp, sååååå söta:

Ungarna klappade och sa att den var jättemjuk. Tror jag det, de ser ju ut som små ullbollar, de BORDE vara mjuka:)


Rida på små hästar kunde man åxå, här har 3 åringen precis klivit av sin häst, hon är ganska lycklig hon med:



 

Efter kosläpp och ridning så åkte vi hem till farmor och cafe´t för kaffe och macka, våfflor till ungarna.

Loppan var ledsen och kinkig och jag började tro att hon var på väg att bli sjuk:(

Ville inte ha vällingen trots att hon borde vara hungrig...

Satt med henne i famnen och hon visade så tydligt att nåt gjorde ont, när jag frågade vad som gjorde ont så pekade hon på ena foten, så jag tog av henne gympaskorna, och visst var hon alldeles röd längs med utsidan på vänster fot, och lilltån var sådär lite svullen som den kan bli när den hamnat i kläm....Stackars Loppan. Men när vi åtgärdat det så var det inga andra fel:) Då snodde hon åt sig ett våffelhjärta med grädde på och sen en vaniljbulle. Härligt!!

På väg hem slocknade hon och sov som en stock:

Kolla såret vid ögat! Det är lite svullet och rött än, och det kommer att ta tid innan det bleknar, men det är fint ändå:) Ett ärr blir det , men det kommer nog inte att synas när hon blir större.Skönt när det sitter i ansiktet!


När vi kom hem så släppte jag av 3+5+1åringarna + pappan, och så for jag och 8 åriga dottern på klädshopping!

Nu har även hon en klänning till konfirmationen/skolavslutningen:)

Hittade en snygg skjorta och vita såna där långa shorts till sonen som han blev nöjd med när vi visade upp det för honom hemma. Till 3 åringen köpte jag åtta par trosor:D

Och till mig själv köpte jag en .....svart.....sommarklänning:)

Fanns i vitt med men då såg jag mer ut som ett stort fluffigt moln;) så det fick bli svart. Den är luftig så det blir nog bra.

Hittade rabattkuponger på KappAhl i väskan som gick ut i morgon, 25% på två olika barnplagg och 25% på ett damplagg:)

Fast det blev dyrt ändå...

Nåväl, nu är det bara de tre små tjejerna som ska ha varsin klänning!


Apropå fluffiga moln, här är magen i v . 24.:)

Växer så det knakar:)


Imorgon ska vi på utflykt med ÖF, men det ska visst bli regn och kallt:( så då tror jag att vi skippar det, och tar en Ikeadag ist, med kyrkiskompisen:)

Det är lika roligt det!


Nu ska jag hämta lite av dajmkakan jag bakade i fredags, jag kan ju inte gärna stå och baka så det doftar gott i hela huset bara för att sälja det så 13 åringen ska få åka på klassresa, så jag bakade givetvis till oss åxå:)

Både dajmkaka och trippelchokladkakor...sååå goda att de redan är slut!

Lite glass till så blir det en kanonnyttig avslutning på en dag med både fika och pizza....hrm;)


Ha det gott:)

Natti natti!



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards