Alla inlägg den 15 maj 2009

Av Carola - 15 maj 2009 22:03

Japp det är vad jag är:)


Igår var jag på utvecklingssamtal för 5 åriga dottern, och jag har redan paxat alla hennes framtida utv.samtal, för en hel timmes beröm tackar man ju inte nej till:)


Min snart sexåriga prakt dotter är : Skolmogen, snäll, en väldigt bra kompis, hon startar aldrig några konflikter utan löser de tvärtom med bravur, är aldrig arg och motvalls, beundrad av övriga barn både stora och mindre (det är 5+4 åringar i gruppen) de mindre ser upp till henne och vill gärna göra lika som henne, hon jobbar koncentrerat och gör färdigt även om de andra barnen drar i henne för att få med henne på annat, hon kan leka stora flaxiga lekar likaväl som hon kan sitta koncentrerat och pilla med något länge länge, har en grym balans, när hon varit sjuk så har det varit ett stort tomrum i gruppen,hon tar sin självklara plats. Fröknarna kommer att sakna henne mkt och hon "har en speciell plats i deras hjärtan"  *tårar i ögonen på mamman*.

Hon är lugn, trygg och harmonisk, med självförtroende och integretet.


Ja, man skulle ju kunna sammanfatta det hela med att hon är bäst helt enkelt:D

Jag är så stolt att jag nästan spricker!


Hon har ju svårt med talet fortfarande, vissa bokstäver kan hon inte säga, men det trodde de inte skulle bli några problem, och hon är inte svår att förstå.


Min lilla skruttunge:)

Hon fyller sex år nästa lördag!!


En, eller rättare sagt TVÅ födelsedagar har vi firat redan, tvillingarna blev 9 år igår:)

De sov tillsammans nere i gillestugan så vi kunde sjunga för dem samtidigt, viktigt viktigt;) och de blev nöjda med sina presenter som jag shoppat dagen innan med ungefär noll inspiration. Jag visste vad de ville ha och det fick de,men det kändes rätt trist.

Sonen fick ett maffigt gevär med ljud, ljus och skakeffekter, en Simpsontröja och långa gröna shorts, och ett par coola solbrillor.


Dottern fick Melodifestivalskivan, caprijeans, leggings, örhängen, armringar,och ett par lika coola solbrillor , som hon glömde samma dag på simträningen med skolan:(


Av äldsta dottern fick de tillsammans en TVspel som heter Kingdom of hearts och var en lyckträff, sonen älskar det, dottern har inte haft tid att prova det.


Jag gjorde en ful men god tårta på kvällen så de fick blåsa ut sina ljus, det är ju ingen födelsedag utan det!

Med en oblatbild blir det snyggt hur ful tårtan är är:)

Och den ÄR ful, vaniljkrämen blev för lös och rinner ut och grädden räckte inte till  att dekorera ordentligt, men det syns inte på bilden:)


På söndag har vi släktkalas för dem!!

Då blir det 9+9+6 årskalas, för ingen orkar komma fler gånger, trista människor:(

Min mormor kom alltid på vår riktiga födelsedag, hon skickade alltid ett kort på både födelsedagar och namnsdagar, påsk, och alla hjärtans dag, åh vad jag saknar det!!!

Tvillingarna fick ett kort i var av min syster i brevlådan och det uppskattas mycket!!!

Jag tycker allt att det är skruttigt av både mormor och morfar och farmor och farfar att inte ens kunna ringa och prata lite med dem på rätt dag!

Men nu är det som det är och lär aldrig bli på annat vis, bara att inse.


Jag ska väl göra tårtor till kalaset, har laddat med oblatbilder:)

Något annat vill jag baka åxå tror jag, få se vad det blir, OM det blir nåt;)


I morgon är det lördag igen, och maken jobbar hela dagen, jag ska väl städa eller nåt...

Men!

Jag har faktiskt köpt en ny dammsugare:)

Kolla!


Ikea Limited Edition;)

Fanns i en snygg grön färg åxå, men nu gillar jag rosa så valet var självklart!

Vår gamla har gått sönder i slangen, jag har tejpat lite, men nu vill den inte suga som den ska, och då är det liksom inte så kul att dammsuga;)

Själva idén med att man drar runt på den är ju att det ska bli rent, inte att det är ungefär lika smutsigt som innan.....

Jag tror att jag är nöjd:)

Vi har ett twinner munstycke annars och det är ju bättre än det här som följer med, men då kan man inte sätta fast det såhär som på bilden....och så matchar det inte;)

Få se om jag , och maken, kan vänja oss vid det här annars får vi byta och låta bli att häkta fast den och bara luta slangen mot väggen som vi gjort i alla år:)

För ja, dammsugaren står alltid framme!!

Jag har konverterat om städskåpet till tidningsinsamlingsskåp:) dammsugare är ju ändå alltid använd, minst en gång om dagen, gärna fler får den ju jobba, så vem ids plocka in och ut den?


Nu är den ju dessutom snygg:)

Visst är Dalahästen snygg åxå?

Den fick min mormor av alla kockar på regementet S1 en gång i tiden, hon var kokerska där, och den ville hon att mina barn skulle ha i arv. Ungarna älskar att rida på den, och den är alldeles lagom stor:)


Nu ska jag kolla på film med äldsta dottern och maken, näst äldsta har tre kompisar som ska sova över - lär väl inte tystna där förrän solen går upp misstänker jag...;) treåringen somnade i soffan, med benen på golvet och halvliggande över dynorna, med ena katten som kudde:)

Hon kan somna vartsom helst den ungen!


Häromdagen var hon så trött på eftermiddagen att hon somnade i kökssoffan, efter en stund blev det för trångt med syrran som satt intill och spelade dator så hon gled ner på golvet och fortsatte sova UNDER soffan

Hon sov i drygt 1½timme, och när hon vaknade hade hon ett stort rött märke i pannan där hon legat mot golvet....skruttfian:)


Nu så, filmtajm:)

Natti natti!

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards