Alla inlägg den 16 maj 2009

Av Carola - 16 maj 2009 22:31

Idag fyller min mamma år.

Jag hade mkt väl koll på det, men eftersom jag är sur på henne för att hon inte kan gratulera till det kommande barnbarnet så gav jag fan i att ringa och gratta henne:) Lite barnslig hämnd så där;)

3 åringen vaknade i morse och kände sig "varm på pannan" och som om hon skulle kräkas...troligen var hon väl varm av att ligga under täcket och så är hon lite snuvig;) För hon kvicknade till efter en stund och sen dess har det varit full rulle.

Men jag hade tänkt ha det som ursäkt för att inte åka till mamma;)


Vid lunchtiden så ringde mamma upp mig, en av döttrarna svarade och så fick jag luren.

Mamma: Hej, det är mamma!

Jag: Hej

Tystnad när jag riktigt hörde hur hon väntade på att jag skulle gratta;)

Mamma: Grattis mamma på födelsedagen brukar man säga!

Jag: Du har ju inte gratulerat mig...

Mamma: Men du har ju inte fyllt år!

Jag: Nej, men jag ska få en bebis!

Mamma: Jaha. Men det tycker jag ju inte är nåt att gratulera, det vet du ju.

Jag: nej och då tycker inte jag att det är nåt att gratulera att du fyller år!

Mamma: Det har du rätt i.


Så bytte hon samtalsämne.

Jag riktigt kände hur jäkla skönt det var att få markera för henne att jag faktiskt är sur.:D

Fast hon tycker ju ändå att det är hon som har rätt i det här, hur fan hon nu kan få det till det!?


Jag träffade deras goda vänner, som jag känt så länge jag funnits, de umgicks i många år innan jag föddes, och jag var första barnet i bekantskapskretsen så de "delade " på mig:) Jag var allas bebis:), jag träffade alltså dem för några dagar sen, och fick genast en stoooooor kram och ett Grattis.

Av mamma - inget. Jo, total nonchalans.

Jävla kärring!


Men som sagt, nu får det vara nog, jag tänker inte låtsas som att det är ok, eller att det inte gör nåt utan nu är jag SUR och tänker så förbli!

Därmed basta!

Fast det är ganska svårt, för jag tycker det är jobbigt att vara dryg...jag är alldeles för snäll och väluppfostrad:)


Och på tal om magar, så här är veckans mage:

25 fulla veckor idag, tiden går sååååå fort!!

Det är extremt snyggt med en vinröd BH under åxå.....;)

Mannen bekräftade att magen är större än den brukar, och han hade tänkt lite längre än jag...

Jag har mest varit irriterad över att jag är tjock, men han konstaterade att det nog blir en stooor bebis!

Ihhhh, hade jag inte tänkt på, men nu har jag gjort det, och med tanke på att maken vägde typ 4,5kg , vilket ju var stort på den tiden, så finns ju risken helt klart.

Fasiken jag som tyckte Loppan var mysig med sina 2,7kg:)

3 åringen vägde 4,5 när hon föddes, iofs två veckor över tiden....men hallå, jag kanske inte vill gå längre än typ 36 veckor!

Mannen har bestämt att den 18 augusti passar det:)

Förra gången sa han att den 17 september var bra, och Loppan föddes då:D

Två veckor före BF.

18:e är ju tio dagar före BF så det känns helt ok för mig:)


..................................................
......................................


Idag har jag bakat två sorters kakor!

Båda blev goda:) Det var två olika varianter på kolakakor, en med chokladsmak den andra med ingefära.

Sen ska jag göra tårtor i morgon fm, jag gillar inte när de står och kletar till sig, tvärtemot vad de flesta andra tycker, som gör tårtan i förväg så den ska safta till sig:)

Torka av alla utemöbler hoppas jag vi måste göra också, för det betyder att det är varmt och soligt så vi kan sitta ute!

Det är ju kalasdags då, för tre av barnen, och det är mkt roligare om det får vara fint väder.


Nu ska jag väl titta på röstningen i melodifestivalen, jag tycker den är rätt trist och tjatig, men det hör ju till att man ska titta:)

3 åringen har somnat i soffan nu precis, och sonen är inte ens hemma..han är inne hos grannarna och leker, de har gäster så de får vara uppe längre än vanligt, och då passar de på:)

Tre tjejer sitter här och kollar tillsammans med mig och maken.

Just nu tycker jag att Danmarks låt är bäst, enbart för att den tydligen är skriven för Ronan Keating som jag tycker har en sååååå härlig röst:) plus att han är skitsnygg;) OCH irländare.....!

Dansken var mer lik Marcus Allbäck, fotbollskillen:)


Jaja, snart drar de igång röstningen....får väl kolla då:)


Ha det gott, Natti natti:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards