Alla inlägg den 21 maj 2009

Av Carola - 21 maj 2009 21:23

Och här är resultatet:)

Det är konfirmationsinbjudningarna om det inte framgår av det tjuuuusigt ihopknåpade korset;)

Det börjar närma sig nu, den 6 juni är den stora dagen för äldsta dottern!

Och den 7;e men då är det ingen släkt inbjuden, för det är "bara" högmässa.

Jag har shoppat klänningar till alla döttrar, och skjorta/byxor till sonen, jag har kanske en klänning jag kan ha, annars får jag väl ha nån gammal trasa;) den här magen ställer till det lite:D och maken, ja han får faktiskt fixa sitt eget, nån måtta får det vara!


Idag var jag och köpte sommarskor till 3 och 5 åringen, ett varsitt par foppa tofflor, ett med prinsessor på(5åringen) och ett med Blixten på(3åringen), och så vanliga sandaler till 3 åringen och nån form av ballerina till 5åringen.

Loppan fick inga, jag tror att det finns i garaget till henne, det borde det göra, annars får jag leta till henne en annan dag.

Och, for the record, de ärvda skor som barnen får efter varandra är oftast väldigt lite använda av föregående syskon, de hittar ju alltid sina favoriter och då blir övriga skor i princip oanvända:)


Vi hade sällskap av kyrkiskompisen med familj så det blev lite stökigt mellan varven;) vi hörs rätt bra i affärer.....;)

Efter shopping så åkte vi hem till dem och fikade, äntligen, vår 3 åring har   l ä n g t a t  efter att få leka hemma hos dem, men det har inte blivit av:)

De bygger hus, så snart ska vi väl åka och kolla in nybygget hoppas jag, det ser underbart ut från vägen! Ett riktigt drömhus:)

Jag som bor i ett hus från 66 med platt tak och mexitegel drömmer om att bo i ett sånt hus, bara liiite större då:)

Men ibland får man nöja sig med det man har, fast önska kan man ju! :)


Igår var vi med kyrkis till Junibacken!

Tjejerna i väntan på avfärd! Spännande värre:)


Vi har aldrig varit där, det är ju nästan lite pinsamt när vi har så många barn som säkert skulle tyckt om det, men nu så!

Det var de tre minsta som  var med, och alla var stormförtjusta.

Junibacken kan ju inte beskyllas för att vara stort men åt barnen var det alldeles tillräckligt:)

Tåget som åkte runt var spännande, lite läskigt på sina ställen, som när Tjoffsan dyker upp i Nils Karlssons Pyssling, den stora råttan, och Katla...men så välgjort det var!! Imponerande:)

Loppan satt i mitt knä och hon var helt fascinerad hela vägen.


Både dit och hemresan gick bra , vi åkte buss och ungarna skötte sig med beröm godkänt.

Dit kan man nog åka igen, bra mat, ungarna hade kul, vi kunde sitta och ta det lugnt:)

Fast fota hann vi inte med, ungarna fladdrade runt som små spöken och var inte still länge nog för att man skulle hinna med;)


När vi kom hem så passade vi på att ta med de äldsta tjejerna till polisen för att fixa pass åt dem. Precis när vi svängde ut från vår gata kom jag på att fråga dem om de hade sina id kort med sig - det hade de inte så vi fick vända.

Framme hos polisen fyllde jag i blanketter om att vi båda lämnade tillstånd för att ordna pass, och framme i disken så lämnade jag fram dem. Vi fick frågan om vi hade leg och jag halade fram mitt och tittar uppfodrande på maken att ta fram sitt....men det hade ju han såklart inte med sig...

Men Åh!  Här tänker man åt hela familjen men förutsätter att han har ordning på sitt, men nix pix;)

Jag har alltid mitt körkort tillsammans med visakortet, men han betalar ju alltid kontant så han tänker inte på samma sätt.

Jaha, tänkte jag, nu får vi väl åka hem igen och försöka hitta en annan dag att åka in allihopa på:( Men det gick att "parkera" ansökan tills han kom och visade upp körkortet:)

Ungarna hade gjort sig fina och blev fotade, skrev namnteckning och lämnade sina fingeravtryck! Det blir obligatoriskt from 28juni eller nåt, så det var ju lika bra att ha med det redan nu.

800 spänn fattigare gick vi ut därifrån och åkte hem, maken fick köra tillbaka och visa leg direkt;) så han fick ju åka dubbelt så långt som vi andra.

Det skulle ta ungefär fem dagar att få dem.


Ingen av tjejerna var nöjda med hur de ser ut, så det är ju som upplagt för att gnälla i fem år som passen gäller;)

Istf att säga till direkt och ta om fotot.....suckelisuck;)


Nu ska jag hämta jordgubbarna som står i kylen och smaska i mig, kanske blir det några över till mannen i soffan bredvid mig:)


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards