Alla inlägg den 22 maj 2009

Av Carola - 22 maj 2009 23:16

Idag har vi varit tillsammans i 22 år:)

Gifta i två, förlovade i 21...:) Eller förresten så blir det ju inte så, man lär ju upphöra att vara förlovad när man gifter sig...!

Ok, vi var förlovade i 19 år då, för vi gifte oss på vår 20årsdag.


Den där dagen för 22 år sen så gick vi på gymnasiet och hade spanat på varandra i korridorerna hela vårterminen:)

I ärlighetens namn så spanade jag på honom och typ 15 andra killar:D men han var den som tog initiativet och ringde och bjöd mig på bio. Det hade kunnat sluta innan det började för när han frågade om jag ville se Plutonen med honom och några kompisar, så svarade jag : Åh den är bra! Den såg jag förra veckan!  Sen insåg jag att jag höll på att sumpa allt och kvittrade fram att jag gäääärna såg den igen;)

Han har berättat i efterhand att han höll på att lägga på luren då, han hade ju samlat mod för att ringa och så säger jag sådär...*ler*


Jaja, det blev ju vi den kvällen och så har det fortsatt:)

Knappt sju år senare kom vår första dotter, som följdes av nummer två 21 månader senare, och sen flyttade vi hit och dit för att sen köpa hus, och få tvillingar fem år efter det. Och sen rullade barnen in med ungefär två års mellanrum:D


Ibland funderar jag på hur livet blivit om det varit nån av de andra killarna som jag gått på bio med...?

Mest troligt hade jag haft det sämre, för jag trivs så jäkla bra med livet som det är just nu, och har varit de senaste 22 åren!


Ibland blir det rätt direkt:)


Idag har vi faktiskt firat vår bröllopsdag, till skillnad från förra året då jag var sur för maken hellre gick på spinning med sin kompis än firade med mig:(

Men han har insett sitt misstag och kommer aldrig att missa en bröllopsdag igen:D

Våra stora tjejer var barnvakt åt de tre minsta, tvillingarna är på scoutläger, och vi började med att åka och shoppa presenter till damen som fyller 6 år i morgon. Sen in på stan för en fika , afternoon tea med scones och te, såååå gott:)

Planen sen var att gå på bio, men vi hade kommit iväg så tidigt så vi hade flera timmar på oss innan bion började, så vi ägnade oss åt makens favoritsysselsättning - gå på stan och bara kolla:D

(Han hatar det*skrattar*)

Vi köpte konfirmationspresent till dottern, lite småprylar här och var, men mest kikade vi runt. Trevligt, det tyckte faktiskt han med:)

Middag tänkte vi att vi skulle äta innan bion, men stället där vi tänkt oss kändes så sunkigt och ofräscht, luktade gammal öl och rök, och det var alldeles kladdigt på golvet när man gick...usch, så vi fick tänka om.

Till slut, efter att ha knatat runt hela stan en gång till , så bestämde vi oss

för en restaurang som jag varit på förr, en grekisk.


Fortfarande mätt efter sconesen så beställde jag nån tallrik med smått och gott, och efter det grekisk yoghurt med valnötter och honung:)

Mycket gott!

Mannen åt fläskrulader som visst var goda de med.


Sen iväg till bion, vi hade inte bokat hemifrån men gick in på bibblan och fixade biljetterna på eftermiddagen och tur var det för det var nästan fullt.

Änglar och demoner, såg vi, och den var ju helt ok.

Jag var så mätt att jag inte ens orkade äta upp mina m&m´s som jag köpt....men det har jag åtgärdat nu;)


Vi promenerade genom stan till bilen som vi parkerat på att jättebra ställe, nära där vi fikade, men långt från bion...*s*

Nu har mannen gått och lagt sig för han ska jobba i morgon, och jag ska nog knoppa snart jag med, det är jobbigt att äta och traska på stan;)


Det har regnat mest hela dagen, och jag tycker så synd om mina små tvillingar som är på scoutläger!!

Jag och maken frös ju och huttrade mellan affärerna, men de stackarna är ju hänvisade till att vara ute hela tiden, de ska sova i tält dessutom.

Nu har de iofs på sig mer kläder än  vad vi hade, så jag hoppas att det går bra! Men det är inget kul när det regnar*gnäll*


Hemma hade det gått bra iaf, 3 åringen hade gnällt och grinat mest hela dagen, så när hon somnade på soffan vid 17 så lät de henne sova:/

Faktiskt så somnade hon ändå vid 22....ta i trä!

Vilken lyx det är att ha två så stora tjejer som kan vara barnvakter!!!

Jag uppskattar det verkligen, och det har de fått höra mååånga gånger, för det är såååå mycket värt:)


..................................................
..................................


I lördags firade vi tvillingarnas 9 årsdag och 5 åringens sexårsdag, så nu (imorgon!)är hon uppgraderad till "6 åringen" :)

Jag gjorde tårtor efter deras önskemål:

En med jordgubbar och bara vaniljkräm inuti(blandat med grädde, men det vet hon inte, hon gillar inte grädde nämligen*s*) Det var tvillingtjejens önskemål, och den tårta som var godast:)

Sonen ville ha chokladpudding i sin,och så fick jag tjata lite för att få ha lite grädde på toppen under locket. Den var god men lite tråkig.

6-åringen fick inte välja själv för hon var inte inne, men det blev vaniljkräm och grädde blandat med drottningsylt, mycket gott:) Hon gillar sylt så jag visste att det borde gå hem.

Locken däremot smakade inget vidare:( Jag har beställt förr och då var det annorlunda konsistens på dem och de smakade inget och var tunna, de här blev mest som ett segt papper..men fint är det:)


Solen strålade hela dagen så vi satt ute och svettades, underbart!

När gästerna gick vid 17 tiden så försvann solen åxå och då blev det kallt, så nog hade vi tur med vädret allt, det är ju så mkt trevligare att sitta ute!


Imorgon fyller då 5 åringen år, maken och tvillingarna är borta så det blir en något decimerad skara som väcker henne(förhoppningsvis!) med sång och paket, men det blir nog bra ändå.

Jag tror att presenterna jag köpte kommer att bli uppskattade...hoppas iaf:)


Det märks att det är många som fyller år nu, på vårt kylskåp sitter massor av inbjudningar!

Sonen är bjuden på två kalas, samma dag! Det ena slutar 17, och det andra börjar 17, så vi får lösa det med att han går lite tidigare.

Dottern ska på två kalas och en tjejmiddag....

Nånstans ska jag lyckas klämma in ett kalas för vår 6 åring åxå....!

Det blir nog bra till slut:)


Nu ska jag slå igån diskmaskinen och sen gå och borsta tänderna!

Natti natti:)



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards