Alla inlägg den 23 maj 2009

Av Carola - 23 maj 2009 23:43

Idag fyllde vår lilla Novalie 6 år:)

Hon delar födelsedag med självaste Carl Von Linne:)

Det var så tyst i huset så jag trodde att hon sov, och jag väntade på att Loppan skulle vakna så skulle jag gå upp och väcka de stora tjejerna så vi kunde sjunga.

Plötsligt så hör jag små tassande steg och så kommer 3 åringen och teaterviskar: Ska du inte komma och sjunga snart!?


Klockan var strax innan nio så det var ju dags, men jag trodde de sov..

Gick upp och mötte födelsedagsbarnet som var och kissade, skickade henne i säng med ordern att sova:D

Hon log med hela ansiktet och kröp ner under täcket, medan jag väckte de stora tjejerna och hämtade Loppan ur spjälisen, 3 åringen hämtade paketen som låg i en påse och så kom det två supertrötta tonårstjejer och anslöt sig.

Vi tågade in och sjöng sådär härligt morgonhest och hon slängde bort täcket och satte sig upp för att ta emot sina paket:)

Loppan ville inte riktigt ge ifrån sig "sitt" paket, men den snälla sexåringen lät henne öppna det, så hon var nöjd ändå:)


Det bästa paketet var det här:

En till Barbie!!!!

Då kan vi lägga den i lådan,( nej lådorna!!) med övriga Barbie/Bratz dockor:)

Den här har hundar som man kan bada på riktigt, de ändrar färg i vattnet.

De har lekt med dem hela dagen:)


En annan uppskattad grej var klänningen:


Hon fick en rosavit rutig blus och rosa 3/4dels byxor också, och solglasögon, en pysselbok med prinsessor, och simpuffar med prinsessor på:)

3 åringen fick ett par simpuffar med Hello Kitty på i samma veva så även hon var glad och nöjd:)

Loppan, hon var mest snorig hon:

Hon ser inte ut som vanligt på den här bilden, vete katten vad hon gör för min;)


Efter paketöppning var det frukost för vissa, och andra gick och lade sig igen(tonåringarna, inte jag även om det vore nice!)

Halv elva ringde det på dörren, då var det granntjejen som meddelade att hon åkte hem från scoutlägret för hon mått dåligt i går kväll, så jag var tvungen att hämta tvillingarna själv:(

Meningen var annars att hennes föräldrar skulle hämtat alla tre, men nu var det ju som det var så det var bara till att leta reda på det gula regnstället som det står POSTEN på (mannen har jobbat där för 100år sen, regnstället är fortfarande suveränt!) och gummistövlarna.

Man skulle hämta ungarna nere vid scoutestugan så det är en promenad genom skogen, tar kanske 5-10 minuter, men regnet öste ner så det var allt annat än lockande.

Tur att de stora tjejerna inte hade nåt inplanerat så jag slapp ta med alla små, det är ingen skojig väg att dra barnvagn på;)


På vägen lämnade jag av smörgåsar och lite vatten till dotterns kompis, som skulle spela teater men hade glömt ta med nåt ätbart. Dottern sa "frukost" men det kan det ju rimligen inte vara kockan13.00;)

Det var så lite så, Anna:) det var äldsta som fixade fikat, jag bara levererade:)


Väl framme vid parkeringen i skogen så hade det slutat regna så jag krängde av de gula regnbyxorna, man vill ju inte gärna se ut som en förvuxen kyckling som svalt en badboll i onödan;)det fick räcka med jackan.

Promenerade genom skogen som är förunderligt vacker just där, och kom fram lagom till deras prisutdelning. De hade haft Björnkampen, en scouttävling, och mina små gullungar lyckades VINNA:)

Ja inte bara de såklart utan hela deras patrull på fem personer:)

Jag har åxå varit scout, i ganska många år, men inte fan lyckades vi vinna Björnkampen inte!!!;)

Kan bero på att vi mest fjantade runt och tyckte allt var piiinsamt kanske;)


Jag hjälpte sonen spänna fast sovsäcken på ryggan och hjälpte dem sen på med de stoooora ryggorna, de syns knappt bakom dem:) och så travade vi hemåt.

Stannade på Ica och bytte gummistövlarna mot tenniskor(man vill ju upprätthålla nån slags image som cool,*asg*) och gick in med mina eldröks doftande nioåringar för att köpa en tårta och fikabröd.


Hem, packa upp, maila till 13åringens klass angående Grönan, och till rektorn för 6 åringens blivande skola, för att påtala att hon och de två kyrkiskompisar som kommer att börja där i höst ska få gå tillsammans.

Barnen som kommer från dagis kommer att bli indelade i smågrupper om ca 4 stycken av deras fsk lärare, dessa barn kommer att hamna i samma grupp, och vi kände att våra barn måste ju få samma möjlighet till trygghet.

Det är inget vidare att inte känna nån när man börjar, jag vet, alla de fyra tidigare har haft det så, mer eller mindre, och det är tufft för dem.

På onsdag ska vi dit med barnen på "visning" :)


Jaha, sen var det dags att laga mat, det blev stek och potatis enligt önskemål från födelsedagsbarnet.

Och efter det, tårtan från Ica:

Sex ljus i tårtan!!

Hon blåste ut alla och önskade sig två(!) hemliga saker:)

Alla tre små fick bada efter maten så hon är ren och fräsch när det ska ätas tårta:)

Nu har de kollat på Robinson, sen somnade 3 åringen.

Tvillingtjejen somnade framför en film och 6 åringen kände sig ensam då och gick och lade sig hon med.

Sonen hängde sig envist kvar uppe och tittade först på Ultimate Fighting med maken(obegriplig sport, de slår varandra blodiga, och den som ger upp förlorar...) sen på slutet av Crocodile Dundee 2.

Nu har han lagt sig iaf , men jag tror han ligger och läser Kalle Anka.

Fattar inte hur han orkar hålla sig vaken!

De har varit ute sen igår morse kl 10.00, , ätit, gått på utedass, haft tävling, sovit i tält, allt i regn och kyla, men ändå orkar han!!


Jag brukade vara helt slut efter en hajk...hm kanske är de av segare virke än sin morsa? ;)

Dottern har dessutom varit på tjejmiddag!


Sonen hade en liiten fästing på halsen som jag tog bort när han kom hem, det är ganska många såna äckliga kryp där de har stugan, så jag gjorde en ordentlig koll på dem när de duschade. Jag hatar fästingar!

Ingen av ungarna eller vi vuxna är vaccinerade, jag funderar över det varje år, men det blir ju så dyyyyrt för oss om alla ska vaccineras!

Och de brukar inte få så många fästingar, förra året tror jag det var en eller två som jag tog bort från dem totalt.

Vi rör oss inte så ofta i de områden där det finns mkt av de otäckingarna så än så länge avvaktar vi.Och hoppas på det bästa:)


Nu ska jag plocka undan godisskålar och läskglas som står överallt,och  sno dotterns mobil som hon inte ska ha på nätterna för då ligger hon och smsar heeeeela natten!!!


Imorgon är det söndag och jag har lovat att åka till Gränby och köpa jeansleggings med 13 åringen.

Hon hittade ett presentkort på Gina Tricot berättade hon, och jag trodde ju såklart att det var där byxorna fanns, men nej, de finns på BIKBOK.

Jag vet inte riktigt hur hon har tänkt där;)

Men det visar sig väl.....


Nu ------> tandborstning!

Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards