Alla inlägg den 28 maj 2009

Av Carola - 28 maj 2009 11:35

Jag hade lämnat återbud till förra tiden jag fått för då åkte vi till Junibacken, så nu hade jag minsann fått en tid 8.30

Jag som normalt knappt har vaknat då i vanliga fall:)


Nu var jag så bussig så jag minsann lät maken sova och klev upp med skolbarnen;)  Hade ju inget val direkt:)


Besöket gick strålande, jag hade fint blodsocker, trots att det var nära inpå frukosten, och ett hb som STIGIT sen inskrivningen!

Tror det låg på 131 nu:)

Och så mätte hon magen, efter att jag muttrat om att jag var så t j o c k och tro det eller ej, men den ligger exakt på normalkurvan:D

Så nu känns det bättre:)

Tror inte jag behöver nån amningströja med tre öppningar längre;)


Sen hem och hämta 6 åringen för vi skulle på besök på förskoleklassen.

Det gick bra det med, de fick sitta på stolar i en ring alla barnen, och så fick de varsin namnlapp på bröstet, plus en liten rundvandring i lokalerna:)

Våra tre kyrkisbarn plus ungfär EN unge till var de enda som inte ska gå på fritids efter skolan...som vanligt:)


Jag som haft barn i skolan rätt länge nu, tycker att tiderna på fsk klassen blivit betydligt bättre!

När äldsta började skulle hon gå mellan 8.15 - 11.15, men då fick vi "köpa till" lite tid så hon fick äta lunch och vara kvar en stund, så hon slutade vid 13 ungefär, samma med näst äldsta.

När tvillingarna började hade de utökat tiden så nu är den mellan 8.15 - 13.50, det är ganska lagom, de hinner göra massa nyttiga saker som att lära sig diverse;) och de hinner även med en del fri lek, även om det mesta av dagen är ganska styrd.

Det är betydligt bättre för barn som mina som inte går på fritids, de kommer in i gemenskapen rätt bra, bättre än på bara tre timmar styrd undervisning:)


När besöket där var avklarat så åkte vi hem och bytte av maken som åkte till jobbet, jag roade mig med att betala räkningar...hoho så kul.

Insåg att jag ju inte fått vårdnadsbidraget:(

Jag har fått det beviljat från 1 april,men utbetalningen sker i efterhand så det här skulle vara första utbetalningen.

Och varför blir man inte förvånad när det inte funkar???


Ringde kommunen som kopplade mig till barnomsorgstanten här ute, som jag inte har mkt till övers för, tycker hon är rätt kass på sitt jobb.

Hon beklagade och sa att det verkade vara knas just med premiärutbetalningen för många, jag var den tredje i hennes område som ringt om april....

Betänk att  det är ganska få som tar ut vårdnadsbidrag....är nog inte ofta det blir rätt mao.

Nu skulle det dröja till fredag innan rätt person var på plats och kunde titta på vad som hänt!


Ja men det är ju heeeelt ok, jag klarar mig på luft och kärlek;) och räkningarna skickar jag till kommunen..eller?

Fan vad det är slarvigt av dem!!!!!


Jag kunde betala alla räkningar utom sotaren som skulle ha tusen spänn för att kika ner i skorstenen och gnälla om att vi måste skaffa ett glidskydd så inte stegen glider iväg....det är lag på det sen 76, och har det inte kommit upp ett på vårt hus sen dess så tvivlar jag på att vi prioriterar det så värst högt;)

När vi ställer stegen där vi vill gå upp på taket så KAN den inte glida, men han ville ha den på ett annat ställe?

Men lilla sotaren, glöm det;) Jag bestämmer själv var stegen ska stå:)


Överlät sotarens räkning till maken, och har ganska exakt 3000kr på kontot, och den 1 juni drar Trygg Hansa 2900kr.....yippie vad roligt det är bland;)

Så de där 3000kr i VB får ju gärna droppa in snabbt!!

 .................................................
.....................................


I morgon, fredag, ska jag med de fyra äldsta barnen och min syrra på Talang:) Syrrans kompis jobbar med det och har fixat biljetter till oss, vad det lät på bra platser långt fram, OCH hon hade tjatat på kamerakillarna att zooma in oss.....jisses...hoppas hon skojade;)

Så, kollar ni på Talang och ser fyra vackra barn -  en med alldeles för mkt smink(13åringen), en med alldeles oklippt långt rufs(sonen) en som ler med hela ansiktet(tvillingdottern) och en som försöker se cool ut, och lyckas(15 åringen) samt en tjock mamma som antagligen kommer att se helt rubbad ut, och så en smal syster till tjocka mamman...då är det vi:D


Jag har noll koll på Talang, måste erkännas, så jag vet inte alls vad det ska bli, jag är mest nervös över att jag ska köra bil, först till Arlanda och hämta syrran och sen in i Stockholm som för mig är lika läskigt som att köra på månen...och sen parkera...om man hittar nånstans att parkera min buss....Hualigen:(


Jaja blir nog bra det med, nu måste jag göra fruktsallad till lunch för det har 6 åringen tjatat om!

Att regnet öser ner och det skulle passa bättre med soppa struntar hon i:)


Bye bye:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards