Alla inlägg den 10 juli 2009

Av Carola - 10 juli 2009 21:11

Ja, trots bil(jävelns) krånglande så kom mina stora tjejer hem igår!

De var inte imponerade av att sitta och vänta i nästan två timmar hemma hos mormor och morfar, bara, inte när de ville HEEM:)

De hade shoppat lite presenter till syskonen och oss föräldrar, jag blev nog gladast över mina, två saronger:) med superfint motiv.

Jag älskar saronger! Vi använder de hela somrarna, som badlakan, som handdukar, som solskydd, som tunna filtar i vagnen, som kjolar och allt vad man ju kan tänkas komma på. Vi har säkert ett femtontal:D


Sen hade de ju massor att berätta!

Härligt att ha dem hemma igen:)

De var ju fem timmar före oss i tid, så framåt eftermiddagen däckade de en stund och sov middag, men sen var de vakna till runt 23, så nu är de i fas med den svenska tiden:)

Men de önskar att de vore tillbaka på Koh Samui:)

Mina två söta tjejer har ju såklart spanat in, och blivit inspanade av, de thailändska killar som jobbade på hotellet:D

De hade bytt mailadresser tom:)


De var på samma hotel med oss för tio år sen, då var den yngsta tre år och den äldsta fyllde fem där nere, och sen var de där för några år sen med mormor och morfar, då var de typ 9 och 10 år, och samma killar jobbade då, så de är ju inte helt jämngamla, men vad gör det;)?

Jag gifter gärna bort dem, bara de bosätter sig där, och ser till att vi kan flytta med hela familjen!!!  :D


Bilen då.

Jo, mannen provade att starta den idag, och ----se på fan, men den startade på ett kick?

Nu har det inte ösregnat iofs utan bara duggat, så den torkar tydligen upp rätt bra....men hur pålitlitligt känns det då?

" Jo vi kommer hem, bara bilen startar och det gör den när det slutar regna...kanske"


Mannen ringde till Wv experten här i stan och han sa tvärsäkert att det var tändspolen.

Det var ingen tvekan från hans håll, så vi kör på det, och har nu beställt en ny som maken ska hämta i morgon och sen byta på onsdag, det skulle vara såååå lätt att göra själv...tillåt mig tvivla, men jag hoppas ju:)

Håll tummarna att det är detta nu, och att det går bra att byta, och att vädret blir soligt igen så vi kommer iväg till High Chapparall!!


Idag fyller mannens mormor 95 år!!!

Hon är en underbar krutgumma, och vi ska fira henne med middag i morgon på en restaurang i stan.

Vi hade ju planerat att åka buss iom våran krångelbil, men om det inte regnar så kanske den startar och då tar vi nog den;)

Att åka buss för oss, hela familjen kostar 160kr t.o.r

Vuxna kostar 20kr, barn upp till 16år kostar 10kr enkel resa.

Vuxen får ta med max två barn under sju(eller om det är åtta) år gratis, har man fler så får man betala för dem:(

Vi åker nu inte flera mil, utan det tar 10-15 m minuter från oss till city.

Vi måste betala för fyra barn som är över åtta, de under kan vi dela mellan oss så de blir gratis.


Uppsala buss har helt klart missat att det ska vara billigt att åka kollektivt så man lämnar bilen hemma! ;)

Tar vi bilen så kan vi parkera supercentralt för 30kr/tim, då kan vi stå där i

drygt fem timmar för samma pris!

Jag har all förståelse för att folk tar bilen:)

 .................................................
..............................


Maken har börjat lägga golv nere i källaren, som eg inte är en källare utan det är en sutterängvåning:)

Jag hade bestämt att Ikeas vita laminatgolv skulle bli bra, och bra pris åxå....mannen är superförbannad nu;) Det är dålig finish redan innan han börjat banka på det, det fattas små flisor, och det är inte rakt:(

Sen är väggar och golv i vårt hus inte ett under av rakhet heller, men mest är det golvet som är ojämnt.

Han har lagt golv förr, både hos oss och andra och aldrig varit med om sån här dålig kvalité :(

De har 10 års garanti och läggningsgaranti åxå, så han lägger klart det så får vi se hur det ser ut, men just nu glipar det rätt bra...


Jag ska köpa nån snygg matta sen så då döljs ju en hel del skarvar, jag tror det blir bra, men han som ligger där och kryper med ögonen en halvmeter ifrån ser ju alla skavanker mkt tydligare;)



Jag var till Barnmorskan idag åxå:)

Jag mår bra, och bebisen i magen verkar må fint den med.

Mitt hb har sjunkit lite:( från 134 till 119 så det är väl till att börja med järnpillren igen, som jag slutade med eftersom det stigit sist;) från 124 till 134:)

Fast idag köpte vi massa jordgubbar istället, mkt godare än piller:)

Blodtryck och socker var finfint, och bebisens hjärtljud var perfekta.

Så skönt eftersom det var ungefär så här långt i graviditeten med Loppan som hennes hjärta slog dubbelslag och hoppade över slag och lät allmänt konstigt...vi fick ju åka in på CTG och ul hjärta då, och sen följdes det ju upp efter förlossningen med ekg och ul-hjärta.


Den lilla busen därinne envisas med att sitta i säte:)

Jag känner hur det snurrar och har sig så jag tror att den ändrar läge ofta, men ändå gillar att sitta upp. Det är helt ok, så länge som den inte tänker komma ut så;)

För all del så tror jag nog att jag utan problem kan föda en bebis i säte, men jag föredrar nog ändå att den kommer ut med huvudet först!

Bm säger att det är gott om plats därinne, så den vänder sig  nog, och det tror jag med...enbart grundat på att de två sista ungarna varit likadana:)


Efter Bm och jordgubbslunch, så åkte jag och 13 åringen ner på stan.

Hon hade köpt en jättefin bikini innan de for till Thailand, och vad händer?

Jo första dagen hon badar med den, i både pool och sen i havet, så sköljde hon ur den och lade den på tork, och dagen efter så hade den tokfärgat av sig, den var rosa och vit och allt vitt var rosafläckigt, och dessutom hade ett spänne på byxorna rostat!!

Inte riktigt roligt:(


Givietvis hade hon kastat kvittot, för hon var så säker på att hon ville ha den, och att jag tjatar om att spara kvitton ändå bryr de sig inte om;)

Men på affären så var det ett känt problem och de tog tillbaka den utan kvitto:D

Hon köpte en ny, minst lika fin den, men det var ju tur att hon hade dubbla bikinis med sig till Thailand, det är ju inte sådär himla kul att behöva köpa nytt akut.


Sen passade jag på att shoppa ett par nya mammabyxor, såna där typ caprilängd, en tunika och ett linne, allt i svart....


Dottern köpte tre par skor och ett par såna där moderna solbrillor, med ränder...tror de heter shutter shades eller nåt. Jättefula, det är som en persienn...fattar inte hur man kan ha dem på, jag blir alldeles snurrig:)

Men det är ju modernt:)

En tröja köpte hon också, och sen avslutade vi med en kaffemilkshake och en cola på Burger King:)


Nu ska jag leta på nätet efter ett nytt batteri till min kamera, försökte köpa ett i butiken på stan, men de hade inga hemma utan skulle beställa och det skulle ta typ fyra veckor....men hallå???

Då kan jag ju nätshoppa, och få hem batteriet nästa vecka!!

Nån måtta får det ju vara:)


Fast först ska jag hämta jordgubbarna som är kvar!!


Ha det gott:)


Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards