Direktlänk till inlägg 12 juli 2009

Bla bla bla

Av Carola - 12 juli 2009 20:47

Först ska ni få se en tjockmage i v. 32, förra veckans bild som jag glömde:


Så veckans mage då, v 33, följdaktligen;)


Större och större:)

Men det vore väl märkligt annars!


Vi har firat mannens mormor, hon fyllde ju 95 år i fredags och vi firade igår,lördag. Hela släkten samlades på en restaurang vid Linne´trädgården mitt i stan, vädret var helt ok så vi kunde sitta ute, och när barnen ätit färdigt så sprang de runt bland Linne´s gamla blommor och lekte kurragömma;)

God mat, god efterrätt och faktiskt så drack jag en god kopp kaffe utan att må tokilla senare på kvällen, kanske vågar jag prova nån kopp här hemma....Jag vill ju gärna inte må sådär illa så jag måste sitta blickstilla annars kräks jag, som jag har gjort av kaffe, men det var tidigt i graviditeten. Å andra sidan har jag ju avkoffeinerat mig nu;)


..................................................
...............................



Maken har bråkat med bilen idag, han fick bort den ena av de två skruvar som tändspolen sitter fast med, men den andra...den är runddragen och går inte att få loss:(

Suck, precis som jag misstänkte så strular det...

Det är två skruvar och en kabel som ska bort, och borde gått att fixa på en kvart, max, men nu måste vi försöka få tag i nån med bra verktyg som kan få bort den....:(

Jaja, så länge det inte regnar så funkar bilen;)


Jag var iväg idag med den, skulle köpa presenter till ett kalas vi ska på i morgon, och den funkar toppen...

Det är lilla kyrkiskompisen som fyller 6 år, och hennes lillebror fyller tre, på samma dag:)

Vissa planerar bra:) Eller dåligt, vilket man vill;)


..................................................
................


I fredags efter BM så åkte vi och handlade, Loppan fick för första gången en egen liten kundvagn, och gissa vem som stolt gick och drog den?

Lugn och fin och lyssnade på vad jag sa:)

Hon bättrade på det vi stoppade i vagnen åxå, efter eget huvud;) Vi tyckte det räckte med EN burk majs, men hon stoppade i två till:)

Och en liter mjölk var ju skitlöjligt, hon stoppade raskt i en till:D

Lilla söta Loppan:)

Här är hon igen, hon satt vid bordet och jag fotade massor, och ett kort blev väl okey:)

Hon är så busig, vår lilla skrutt!  Kolla ärret vid ögat, det på hennes vänstra sida  var ju det vi åkte in och fick tejpat, det på högra sidan gjorde hon några dagar efter att vi tagit bort tejpen...men det åkte vi aldrig in för..


Nu ska jag kolla på film:)

Ha det bra!

 
 
Mirka

Mirka

13 juli 2009 09:53

Hej Carola! Vilken underbar mage du har:-) Själv har jag haft äl i helgen och nu kommer den långan väntan på bim *håller tummarna*. Tack för gratulationen;-)
Kram kram

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards