Direktlänk till inlägg 15 juli 2009

Vi provar...

Av Carola - 15 juli 2009 21:49

Bilen är (nästan) färdigpackad, blommorna vattnade och resten av huset i ok ordning.

Planen är att vi ska till High Chapparall!


Bilens tändspole är bytt, mekanikern fick jobba hårt med den runddragna skruven, det är ett litet h-vete att komma åt,men till slut så:)

Hoppas nu att det VAR det som var felet bara!!

Annars blir vi ju ståendes nånstans, för det verkar ju inte bli regnfritt direkt....


Håll tummarna för oss, på alla sätt och vis!!


Samtidigt så känner jag mig inte riktigt klok:)

Jag är i v. 34.........fulla 34 v förresten, så detär ju v 35!

Och ska campa, flera mil bort från närmsta förlossning...?

Är man riktigt vettig??

Lägg på det att det är trava runt hela dagarna som gäller....;)


Det värsta är inte några gravidkrämpor faktiskt, även om jag har en del foglossning, ischiasen bråkar och det är allmänt stelt överallt;)

Nej det värsta är att jag har så förbannat ont i fötterna!! :(

Jag har fått schyssta inlägg i skorna för några år sen, men de är uttrampade, liksom min fettkudde under hälarna...därav det onda...eller en hälsporre, de visst inte riktigt..


Jag har såklart haft ont länge, redan i våras funderade jag på att ringa, men drog mig för att det är så dyrt...


När jag väl ringde, så sa de att eftersom jag fått remiss  tidigare för inlägg så borde jag få det igen, och då kostar det bara typ 600kr:)

Jag ringde och kollade, och jovisst fick jag det!!


Men då blev det ju sommar, och semestertider, och ont om tider, så jag har fått vänta, men på måndag är det dags!!


Lite för sent för att hjälpa mina onda tassar på High Chapparall men kanske är det klart till Grönan:)

Jag bad om att få både inlägg och skor, så jag hoppas att det hjälper!

Det är så jobbigt att ha ont nånstans heeeela tiden!

Och när fötterna gör ont så drar jag mig ju för att gå, och då är det inte mkt man kan göra här hemma, så det blir ju till att gå ändå, få ont och framför allt så blir jag ju så grinig...;)


Jag tror att jag ska ta med en brassestol i vagnen så jag kan vila fötterna när det blir för mkt gående bland cowboysen och indianerna;)

Jo, det finns säkert bänkar, men en brassestol är skönare, jag är ju faktiskt höggravid:)


Som tur var så är pappa ledig, så han kommer att vara här och ta hand om våra gosiga katter, de gillar inte riktigt att vi inte är hemma, men nu får de nöja sig med pappa:)

Har man lite tur så klipper han gräset åxå:D


Så huset kommer alltså inte att stå tomt och vänta på inbrottstjuvar!!


Inte för att vi har ett endaste dugg värt att stjäla...det är dåligt på den fronten;)

Inga guldsmycken, dyra klockor, golfklubbor eller plasmaskämar här inte, snarare indianpärlshalsband, reklamklockor(fast ingen av oss använder armbandsur, alla har ju en mobil i fickan...) leksaker och vanliga tjockTV;)


Jaja, nu ska jag packa det sista....eller det näst sista, för det allra sista kommer väl slängas i i all hast innan vi åker....


Håll tummarna nu att allt går bra, och att vi slipper regn....och att alla är friska, hela tiden!!


Bye bye:)

 
 
Ingen bild

Jane

15 juli 2009 22:28

Va kul att ni kommer iväg till H.Chaparall Skulle det nu vara så att det sätter igång med värkar så är det ju inte så långt till Värnamo :-) Men du har ju några v. kvar så det hoppas vi väl inte ska hända! Håller tummarna att bilen ska fungera hela vägen o att ni slipper regn! Ha de gott! Kram

 
Ingen bild

Ansan

16 juli 2009 07:35

Jag hoppas att ni får en toppenresa och inte regnar bort. Här i U-a är det solig än så länge idag. Enligt gårdagens tidning ska det regna idag. Enligt dagens tidning ska det vara sol bakom moln. Jag hoppas på det, och håller tummarna för att det blir så hos er också! Och för att bilen håller! Och för att du ska slippa ha ont!

Vi var på Öland v 26. Vi var tre familjer som semestrade tillsammans. I en av de andra familjerna har mamman bf den 24 eller 25 juli, och de skulle vara på Öland även första veckan i juli (när vi andra åkt hem). Vi har inte fått några rapporter om snabba förlossningar på sjukhuset i Borgholm/Kalmar (var de nu har förlossning...) och äldre barn deponerade hos dem som förestod campingen, så det gick nog bra. Och det gör det säkert för dig också!

 
Anna B

Anna B

16 juli 2009 08:11

Nä, du är inte klok, du har så rätt så ;) Hoppas ni får en riktigt trevlig tripp och att du slipper både regn och smärta.

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards