Alla inlägg den 1 augusti 2009

Av Carola - 1 augusti 2009 23:02

Så här ser min mage ut idag, dryga 36 veckor:

Säg att min kjol är skitsnygg??  :)

Jag älskar den! Superskön och jag gillar blommorna. Jag hade en förhoppning om att jag skulle kunna ha den efteråt, men börjar tvivla nu, den blir nog för uttöjd....

Jag mätte omkretsen på magen, bara för att det är kul, och det är 117cm runt om. Det kan väl vara ok, men inte med tanke på att när jag åkte in till förlossningen med tvillingar i v. 38 så hade jag 114cm!

Okey, det är nio år sen, men ändå:(


Omkretsen på rumpan är ännu tråkigare;) Det har ökat med dryga 10cm....varför då!!??  Inte undra på att man inte kommer i några kläder efter förlossningen!


Jag har ångrat mig åxå. Jag vill inte föda barn. Jag ångrar mig alltid ungefär här i graviditeten, när slutet börjar mer än anas, det ligger på lur runt hörnet.

Det gör ont att föda barn ju!!  Hur kunde jag glömma det?


Dessutom så börjar jag bli orolig för att det ska strula till sig, maken jobbar ju heeeela tiden nu, han är i Stockholm på marknad VARJE helg, och kan inte lämna allt och bara åka. Det tar dessutom tid för honom att komma därifrån...


Som grädde på moset så har mina kära föräldrar bokat en resa den 24 aug och några dagar framåt. Bf är 28/8...

Jo, pappa frågade mig redan i våras om när jag skulle ha bebis, men jag blev sur och obstinat för att de ens funderade på att åka iväg runt tiden för förlossning så jag sa att det var ok.

Jag blir lite ledsen över att de inte kan tänka själva och skjuta på resan, eller tagit den tidigare.

De ska åka med kompisar, båda paren har firat 40 år som gifta i år.

Men just då!!??


Min syrra jobbar hela veckorna, och även alla lördagar....


Jag har satt all min tillit till våra stora tjejer, jag vet att de klarar det, men nu börjar det kännas otryggt.

Tänk om nån av de mindre är sjuka? Klarar de av det då??


I natt kunde jag inte sova, det sträckte och bökade i magen och jag var orolig att nåt skulle sätta fart just idag när det var första marknaden.

Hela dagen har det ilat och trycket neråt har ökat, så jag tror att den lilla busen har lagt sig tillrätta med huvudet(eller rumpan) neråt.

Jag har suttit på en stol i solen och tagit det lugnt:)

Aldrig ser man så mkt som man vill åtgärda som då man inte borde;)


Å andra sidan så vete katten om den kilat ner sig för den trycker ut hela magen, som om den tar spjärn mot min rygg och pressar allt vad den kan utåt, ser inte klokt ut:D

Jag blir aldrig nån barnmorska för jag har verkligen ingen aning om hur den ligger där inne!!


Jag tänkte packa BB-väskan idag, Loppan kom ju i v. 38+0 så det är inte långt kvar om den här tänker komma lika, men inte gjorde jag det heller.

Måste göra det imorgon!


Det är lustigt, för jag hänger upp mig på den senaste förlossningen och tror att det ska bli lika. Nummer fem kom i v 39+1, så jag började vänta på sexan på allvar i mitten av v 38. Hon kom 41+6....

Nummer sju blev jag såklart alldeles snopen av när hon ville ut v 38, en hel månad tidigare än sexan!

Och nu tror jag att den här bebben kommer typ nästa vecka.


Det vore rätt skönt iofs:) Gillar inte den osäkra väntan nu på slutet.


Jaja, jag ska på koll på tisdag få se vad BM säger då, hon kanske kan sia lite:)

..................................................
...............................



 Det här är barnarbete:)

Tvillingtjejen skurar mattor för glatta livet, det här är den tredje hon rengör:)

En guldpeng per matta är det ju värt att slippa krypa runt på knä själv:)

Jag har dessutom ont  knät fortfarande, eller inte ont, men det är stelt så jag kan inte sitta på huk :(


Men!!!

Jag har fått mina nya skor!! De med specialinlägg, gjorda för just mig:)

Och jag har inte på långa vägar så ont i fötterna som jag har haft!!

Så lite knä ont spelar ingen roll:)

Vi gick ju på Grönan en hel dag utan att jag höll på att hugga av fötterna för att slippa smärtan, jag älskar mina skor!!


Loppan älskar att slicka vispar:)

Hon är så förtjust i grädde:)


Till slut en bild på mina tre minsta badflickor:

Nybadade,klippt både tå och fingernaglar och snart får 6 åringen luggen kapad:)  Snygga sötnosar:)


Nu ska jag se om bebisen låter mig sova nåt inatt...den börjar tydligen förbereda sin mamma på hur det ska bli sen.....med nattvak och nattmat:)

Jaja, det är ju så det ska vara!


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Skapa flashcards