Direktlänk till inlägg 4 augusti 2009

Nu är jag säker på att det är en gosse!!

Av Carola - 4 augusti 2009 12:38

Alla andra barn har minsann lagt sig tillrätta med huvudet ner på sluttampen av graviditeten, även om de sista suttit upp rätt länge.

Men den här!

"Jag tänker INTE vända på mig"  *surar*  :)

Typiskt killar;) Envisa och obstinata redan som bebisar *ler*


Jag var tillbaka till Bm idag för att kolla om hon kunde känna hur den låg, sist var hon osäker. Idag kände hon sig nästan 100% säker på att det är ett huvud upp, och ett säte som känns ruckbart neråt.


Jaha, så där fick jag för att jag ville prova ett vändningsförsök, man ska inte prata så mkt;)

Tordsdag kl 8.30 ska jag infinna mig på Kvinnokliniken för lägesbedömning och därefter en ev vändning!

Nu vill jag inte alls prova på....


Och nu måste man ju fundera och ta ställning till en massa andra saker åxå.

OM det inte går att vända, och det kan ju vara svårt iom att den suttit upp länge och den enbart känns ruckbart, så vad vill jag då?

Föda i säte???  Ja, jag är ju bred som en ladugårdsvägg om arlset så det borde funka, även om den inte är den minsta sorten..men VILL jag det då? Det verkar onekligen lite läskigt.


Men alternativet är kejsarsnitt.

Vill jag DET då??

Det är en stor bukoperation, men tillhörande konvalecens efteråt...min kära man är ju inte den man ser mest av så här års, han jobbar typ 80 timmar i veckan som minst...funkar det ens att vara snittad och ensam?

Det är klart det gör, jag är fiffilurig och kan hitta lösningar på det mesta, men onekligen är det att ställa till saker lite:)

Fördelen är ju att jag VET när det blir bebis:)


Jaja, nu ska jag inte sitta här och babbla utan ge ungarna lite mat så Loppan kan sova sen:)

Återkommer!!


Och, dela gärna med er av allt ni vet om säte, vändning, snitt och sånt:)


Bye!

 
 
Ingen bild

Mirka

4 augusti 2009 13:32

Vilken rackare i magen då! Jag födde Alice i säte (läs fötterna först*s*) men hon var ju tvilling nr 2 så Oliver hade redan banat väg sas:-D Jag har sluppit snitt hittills och skulle nog försöka göra allt för att slippa det! Men det är jag det;-)
Vi hittade ett perfekt hus i Skärplinge igår! Gammal skola fr 1800-talet! Lite över 9000kvm tomt! Såå vackert och under miljonen! Var utanför Uppsala bodde ni?? Skulle gilla o bo i närheten:-) Vet du om Tierps kommun har vårdnadsbidrag? Uppsala har väl det? Kram kram

 
Ingen bild

Carola

4 augusti 2009 13:37

Mirka: Håller med om snitt, tror jag...:)
Huset i Skärplinge låter ju kanon, det borde ju rymmas en massa barn om det är en gammal skola, billigt åxå:)
Vi bor ju söder om Uppsala, så från Skärplinge blir det nog längre än från Märsta, Bergsbrunna heter vårt område, och här kostar INTE husen under miljonen:( Tyvärr. Grannens på 122kvm+ 132kvm biyta ska de ha 3,4miljoner för tror jag det var....det är fan inte klokt! För att BO?
Jaja, ska ni, om ni flyttar, flytta snart??
Jag vet inte om Tierp har vårdnadsbidrag, Uppsala har, men det är säkert bara en tidsfråga innan det försvinner, typ nästa val.....
Ha det gott!!

 
Ingen bild

Mirka

4 augusti 2009 15:29

Nej, vi vill inte ge flera miljoner för att bo! Vi vill flytta helst till nästa sommar/höst så vi hinner spara ihop till handpenningen:-) Jaha, så ni bor så "nära" oss*s* Du får gärna kasta in ungarna i bussen och komma och hälsa på om du vill och har ork:-D Kram

 
Ingen bild

Jane

4 augusti 2009 16:09

Hej! Håller tummarna att vändningsförsöket ska fungera så du slipper snitt!! kram

 
Ingen bild

Bella

4 augusti 2009 22:07

Vilken busig bebis du har =)
Hoppas att vändningsförsöket lyckas så du slipper snitt. Själv skulle jag nog vara rädd för ett snitt eftersom jag vet hur det går till att föda ett barn, men snitt känns lite skrämmande iom att det är okänt för mig. Men det är klart att föda ett barn i säte skulle jag heller inte vilja göra. Ett svårt val. Så det är bara att hoppas på att din busbebis går med på att vändas *ler*

Kram och lycka till
Bella m 5 barn

 
Ingen bild

Ansan

6 augusti 2009 16:24

Ja, vad skulle man välja? Jag är tacksam att jag inte har erfarenhet av varken att föda i säte eller behöva snittas.

Var det idag du var på vändningsförsök, förresten? Jag tror bestämt det! Jag hoppas att det lyckades och att bebben behagar ligga kvar med huvudet nedåt så du slipper fundera mer över de andra alternativen!

(Fast jag skulle nog ha valt att föda i säte, för en stor bukoperation verkar inte kul alls...)

Sköt om er! Ses vi på inskolning i förskoleklass nästa vecka förresten? Om du nu inte är på förlossningen, förstås.

 
Annica

Annica

6 augusti 2009 18:19

Vilken liten buse! Fast du skall inte vara så säker att det är en kille för det...för precis så där gjorde Alva oxå...ha ha. Hon satt hela tiden i säte eller på tvären. Gjorde ett vändningsförsök i v 37 som misslyckades. Hon rörde sig inte alls :) Jag fick en snittid på bf-dagen. Tre dagar före var jag på preop-besök och allt var som tidigare, dvs en unge i säte. Men på snittdagen när jag kom in till sjukhuset hade skitungen vänt sig så jag skickades hem igen....och gick över tiden 2 veckor på köpet. Nu efteråt kan jag skratta åt det men då var det INTE kul :)

http://livetmedhilma.blogspot.com

 
Malin

Malin

7 augusti 2009 10:12

Hej!
Hoppas bm känt fel eller att vändning går bra, låter läbbigt med både snitt och säte tycker jag. Inför förlossning nummer fem nu oroar jag mig mer än med dom fyra tidigare, helt knäppt!

Söder om Uppsala? Borde vara ganska nära oss då, vi bor i Bålsta. :)
Flyttar till större inom samma område nu på måndag.

Mvh Malin (mamma till fyra killar födda 02, 03, 05 och 07 ... och så en 09:a tjej i magen)

http://loe.blogg.se

 
Mirka

Mirka

7 augusti 2009 15:37

Hallåj....Behöll de dig på Akademiska;-) Är ju nyfiken på hur det har gått:-D
Kram

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Fia

7 augusti 2009 15:39

Nu lär du redan ha varit på vändningsförsök men ett tips som fungerade på mig förra gången är att stå på huvudet. Jag pallade upp mig mot en vägg i sängen och såg inte klok ut men ungen vände sig iaf:) Jag skulle inte fått föda vaginalt tydligen men eftersom jag är livrädd för snitt kändes det som en liten uppoffring. Värt att prova om läkarna misslyckas idag eller om busen vänder sig tillbaka...

 
Ingen bild

Carola

7 augusti 2009 20:41

Jane och Bella: TAck:)
Ansan: Du hade rätt om dagen:) Skriver om det i ett nytt inlägg.
Vi kommer inte att skola in Novalie på inskolningsdagarna, det känns helknepigt att hon ska börja innan de andra!Förhoppningsvis så kommer vi att kunna hitta på lite roligt de sista dagarna av sommarlovet och då vill vi ha henne med. Så här har INTE inskolningen legat tidigare år, då har den börjat med skolstarten. Novalie kommer att börja på tisdagen den 18/8, och vi kommer att vara med henne så länge det behövs den veckan. Eller det är maken som ska vara med och han har såå bråttom till jobbet så han kommer säkert att lämna henne så fort han bara kan,
..:/
Annica: Jag kommer så väl ihåg det där, hur du skickades hem på snittdagen..så grymt av sjukvården! Förstår att det går att skratta nu, men knappast då...
Malin: Hoppas att du mår bra och att allt grå bra med din femma! Bålsta här ju hyfsat nära oss:)
Mirka: Nej då, jag skriver om det snart!
Fia:Stå på huvudet!!!??? Hur fan lyckades du med det?:) Jag skulle för det första inte kunna stå kvar utan bara ramla ner..magen är ju som ett ankare:D sen skulle jag svimma av allt blod i huvudet...Jag är impad av dig!!

 
Ingen bild

Fia

8 augusti 2009 13:37

En valross kan stå på huvudet om den bara bestämmer sig för det;) Du är dessutom smal sen innan medan jag mest ser ut som en levande badboll utan att vara gravid(fast nu har badbollen också mage):) Fattar inte hur jag gjorde men viljan och rädslan var väl större än gravitationen den dagen:D

 
Leva med fem barn

Leva med fem barn

8 augusti 2009 18:34

Har varit med om säte också men till slut la den sig rätt och det blev på vanligt vis.

http://virrevarra.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards