Direktlänk till inlägg 15 augusti 2009

Ingen bebis än:)

Av Carola - 15 augusti 2009 21:26

Tänkte att snart börjar ni undra igen:)

Men nix, ingen bebis har sett dagens ljus här hemma än, idag är det 38+2 tror jag. Tvillingarna är födda då, Loppan föddes 38+0, 6 åringen 39+1 så det vore ju nice om den kom snart:)

Men efter helgen tack!!!!!


(3 åringen kom v 41+6, men det låtsas jag inte om;)  )


Jag var till Bm i fredags och kors i taket, men bebis ligger med huvudet ner och är så gott som fixerad! Jag trodde ju att den kanske vänt sig igen, men nu verkar det ju som att den ska stanna på det rätta sättet:)

Tackar för det.

Alla barnen var med och fick lyssna och det var ju rätt spännande tyckte de flesta, Loppan och 3 åringen gav blanka tusan i det och gick ut i väntrummet och lekte ist, men de har ju varit med förr:)


Bm sa att det var, än så länge, ingen jättestor bebis som lurar där inne och det känns ju skönt det med, inte minst för att då passar ju bebiskläderna;)

Tittade på Loppans små bodys i strl 44 som hon hade precis i början när hon var som en fågelunge, och de ÄR SMÅ, tror att de inte kommer att passa, men det visar sig. Vi har ju att ta av...:)


Annars har det inte hänt så mycket, jag tog med ungarna till Pelle Svanslöshuset häromdagen, de älskar det stället så vi skulle lugnt kunna fara dit en gång i veckan:) Nu jobbar en av äldsta tjejens kompisar där några veckor under sommaren, så vi var ju tvungna att kolla om hon skötte sig:D

Och det gjorde hon ju såkart med bravur, jag har aldrig skådat en bättre Maja Gräddnos:D

Tyvärr så lyckades 9 åriga tjejen tappa bort brorsans nya kofta där:(

Hon tog av den för att klä ut sig till en clown och sen när hon skulle ta på den så var den bara borta! Hur vi än letade så var den borta....måste nästan vara nån som tagit med den hem? Eller så var den väl gömd.

Maja Gräddnos:) lovade hålla utkik efter den och jag ska nog ringa och kolla nästa vecka om de sett den.


Jaa, vad annars har vi hittat på??

Jo, just det ja;)

I dagarna två så har ett filmteam från Familjen Annorlunda följt oss i hasorna:)

Vi kunde ju inte motstå utmaningen att vara med, så nu jäklar hoppas jag att det blir bra, roligt som tusan är det iaf!

Och jobbigt, man är helt slut efter en dag fast man inte gör ett dugg mer än man brukar:)

Igår som var första dagen så protesterade inte ens sonen när jag sa att det var läggdags kl. 22:D Han brukar envisas med att vara uppe till midnatt när han är ledig, men igår somnade han gott några timmar innan dess.

3 åringen sov innan huvudet hamnade på kudden och jag tror att tom tonåringarna kom i säng hyfsat runt 24.00


Vi får ju inte avslöja nåt om vad som filmas osv så det får ni se sen:)


..................................................
.................................


Idag var det visning på våra närmaste grannars hus. Strömmen av bilar och folk var strid och jag hade parkerat mig mitt på vår gräsmatta för att kunna hålla koll;)

(Nädå, jag satt förvisso mitt på tomten, men det var för att solen inte nådde till där jag brukar sitta.)

Vi vill ju såklart att det ska flytta in en barnfamilj med barn i våra ungarns ålder, så när det kom ett pensionärspar blev jag lite nervös...de stannade jäääääättelänge åxå...hm.

Merparten av alla var dock barnfamiljer, både sådana som kom med en liten i bärsele och de som hade tre tjejer i 3-6 årsåldern, och några tonårskillar åxå...då blir väl våra tonårsdöttrar nöjda kan man tro;)

Så om nån vill bo granne med oss så är det bara att gräva djupt i plånboken och hitta några gömda miljoner, utgångspris är nästan 3,5milj.

Men jäklar vilka trevliga grannar man får!!!!  :D


Nu väntar jag på att maken ska komma hem, han åkte tiiiidigt i morse och borde komma snart, det är tuffa lördagar för hans del nu ett tag framöver.

I morgon är han iväg igen, och det håller på såhär fram till jul ungefär...

Nej nu överdrev jag, faktiskt så är det värst nu fem veckor, då är han  borta alla lördagar från halv sex till tjugotvå, alla söndagar från sex till sjutton och ovanpå det mer eller mindre varenda dag i veckan åxå.

Tror han jobbade ca 93 timmar förra veckan.....jippie....;)

Visst är det optimalt planerat att föda barn nu:)?

Nästa unge får vi planera lite bättre;)


Jag och de tre små ska på kalas i morgon, en liten kompis som fyller sex år, det låter betydligt mer roligt än att jobba:)


Nu har nog mina blåbär tinat så jag ska gå och hämta dem och sen slö titta på Snuten i Hollywood 3....den har man ju aldrig sett förut...


Jaja:)

Natti natti med er!!

:)


 
 
Ingen bild

Izabella

15 augusti 2009 23:16

Vad häftigt att ni ska vara med i Familjen annorlunda. På något vis känns det som om jag känner dig hehehe. Kommer sitta bänkad framför teven varje avsnitt. Spännande att det snart är dags för bebis, som vanligt ska det bli spännande med ert namnval oxå.
Håller tummarna för att du slipper att gå över tiden denna gång, vet hur segt det är.

Kram Bella m 5 barn

 
Malin

Malin

16 augusti 2009 14:24

Men Carola! Vad glad jag blir!
Nu får vi ju äntligen se er " på rikitgt" Du är ju redan min idol, vet du:)
Blir också så sugen på en bebis till, det är livsfarligt att läsa din blogg:)

kram

http://pillris.blogg.se

 
mirka

mirka

16 augusti 2009 20:57

Oh, hoppas att bebisen tittar ut snart så du slipper gå över tiden:-) Ska bli spännande att höra vad ni väljer för namn sen:-D
Ja, nu är första inspelnings-helgen slut och vi tycker att det har varit så himla kul vi med:-) Och vi har också varit riktigt trötta på kvällarna:-D Det blir nog kul det här eller hur, vår "partner in crime";-)Kramisar

http://www.tiobarnsmamma.blogg.se

 
Ingen bild

Jane

16 augusti 2009 22:58

Gokväll! Va det ska bli kul att få se er i tv :-) Spännande för er kan jag tänka mej... Gillar din mening "nästa unge får vi planera lite bättre" Hur många till kan det tänkas bli *s* Härligt tycker jag!! Ni verkar vara en himla go familj. Med gott om tålamod o värme :-) Jag har en tonåring (och en 9-åring) som driver mej till galenskap mellanåt, men det är väl så det "ska va". Kram & gonatt

 
Ingen bild

Marielle

17 augusti 2009 00:10

Nämen hej! Av en händelse, via AFF, så hittade jag din blogg. Vad roligt att läsa om dig och din härliga familj och vad kul att det blir en liten 8:a också! Stora kramar från Marielle från "vårbarn-03"

 
Ulrica

Ulrica

17 augusti 2009 01:00

Oj, vad roligt :) Du kan väl aldrig gissa vad jag ska titta på då, va? ;) Det ska verkligen bli såå spännande o gissa om att jag ska springa runt o skryta om att henne känner jag (visserligen bara över internet men så petiga ska vi ju inte vara ;) Ska bli spännande med o se när lille bebisen tänker komma ut :) Ha det bra :)

http://mamaauroras.blogg.se

 
Leva med fem barn

Leva med fem barn

17 augusti 2009 09:16

Vad kul att den lagt sig rätt vet själv hur mycket krångel det var ända in i det sista med min minsta men rätt som det var så låh hon rätt.
Lycka till när det är dags.
Läste att du ska vara med i annorlunda familjer vad spännande.

http://virrevarra.blogspot.com

 
sivan

sivan

17 augusti 2009 17:26

Nä men hoppsan, ska ni vara med där? Beundransvärt. Jag kommer naturligtvis att sitta vid tvn och heja på er =)Gillade förra omgången skarpt. Lycka till med bebis nu.

http://meromoss.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica med A o L

17 augusti 2009 20:07

MEN jag var ju så säker på att du fött barn! Du har ju inte skrivit på en evighet!
Jaja, men även om du skulle ha fött barn så skulle du säkert vara tillbaks hit till bloggen inom några timmar, eller hur? ;)
Haha, "nästa unge får vi planera lite bättre", fniss! Vilka månader är barnen födda? Ser framemot att se dig på TV! (och det skulle vara kul att träffa dig en gång till oxå :))

 
Ingen bild

Carola

17 augusti 2009 22:45

Bella och Malin: Tack:)
Mirka: Vi lånade visst er ljudtekniker idag om jag fattade det hela rätt, vår var hemma och kräktes stackarn...Visst är det roligt! Svårt och spännande, men kul:) Ångrar inte(just nu*s') att vi vågade vara med!
Jane: Jag hoppas att det blir nån till iaf, men det får framtiden utvisa:)
Marielle: Vad roligt att du hittat hit, fortsätt gärna läsa:)
Ulrica: Vi "Känner " ju varandra helt klart, nu har jag addat dig på Fb åxå, även om jag knappt är där nåt...
Leva med fem barn och Sivan: Tack:)
Annica: Ungarna är födda i januari, maj x 3, sept x 2 och okt.
Vi får lov att planera en trägg snart igen, sist var Loppan mer eller mindre nyfödd ju!!

 
Monica

Monica

17 augusti 2009 23:05

Nej men wow vad häftigt att ni bestämde er för att vara med i tvprogrammet. Jag ska kolla alla gånger, himlar vad skoj att få sig dig/er alla.
Jag tittade när Tina och Jörgen var med, de från älvdalen, jag läser på hennes sida och de är coola.

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Anna B

Anna B

18 augusti 2009 10:05

Å, så spännande!! Nu måste ju jag också börja titta på den serien!! Kan jag ju sitta där och säga att henne känner jag nästan litegrann :)

http://mittoperfektaliv.blogspot

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards